Angstaanvallen/uitputting/onrust

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

mijn psychiater wil me per se in een afkickkliniek van benzo's hebben en ik zie dat met mn angsten en ME niet zitten...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Dreamer ,

wat erg voor je,kan je er niet onder uit?
wat doet hij als je niet gaat?
wat ik heel goed kan begrijpen met je angst en je ME,
dat je niet durft/wilt.

dikke sterkte knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

hij weet geen ander hulp en ziet maar een weg, afkickkliniek, af van de benzo's want ik ben een verslaafde dat heb ik al honderdmaal moeten aanhoren, wat ook niet fijn is. HIj heeft het beste denk wel met me voor en ik moet ook wel van de benzo's afkomen, maar de manier waarop met in oog houdend mn ME, zal wel fijn zijn dat ik daar goed in werd begeleid... nu zegt hij dat hij het begrijpt die vermoeidheid en ME, maar zo voelt het niet...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Second opinion bij ME-vriendelijke arts aanvragen?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
dreamer84
Actief lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 29 sep 2012, 17:03

Bericht door dreamer84 »

ik ken er geen alleen mireille boerma, maar die is op vakantie
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Mss cvs/ME centrum Amsterdam http://www.cvscentrum.nl, of Visser, maar mss ook neuroloog Jansen uit Ede van het slaapcentrum?
Of psych Klein uit Groningen (zie ook http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#215317)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat afkicken is ook wat je zelf wil toch, het gaat er dus om dat er een ME-deskundige bij betrokken is. Nogmaals: Coucke, Klein ...
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik was vandaag even " stoer". Dacht kan wel even 2 blokken verder lopen. Wat 350 meter is van mijn huis.
Heenweg ging nog aardig maar aan het einde werd het al lastiger.
De terugweg ging totaal fout. Verzuring, licht in mijn hoofd, voelde of dat ik aan het koorddansen was op straat, tintelingen overal en geen idee waar ik was.
En natuurlijk enorme stress. Ben schuifelend naar huis gekomen. Maar het was zowel fysiek als mentaal niet te doen.
Ben nu na de hele dag liggen wel iets bijgetrokken. Wat al een enorme vooruitgang weer is met een paar maanden geleden. Maar wat een frustratie.
Maar de stress die ik voelde op straat is te heftig.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Had je je compressiekousen aan?
Je hebt 't toch maar gedaan grig.
Naar idd dat geblobber op straat, bij mij is het voetje voor voetje wel wat verbeterd, maar moet mijn momenten wel goed kiezen. En kort houden.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

Hoi Grigor, dit komt mij helaas bekend voor. Laat je niks wijsmaken dat dit psychisch hoor. En probeer er niet tegen te vechten, je wint het niet. Probeer berusting te vinden en weet dat het zeker weer wat beter gaat worden. Wat ik doe is vooral heel erg op je ademhaling letten en oefeningen doen. Ook vitamine b12 wil wel eens helpen en antioxidanten zoals vitamine c. Dit zijn lapmiddeltjes maar het werkt soms wel ietsje.... het geeft soms wat verlichting maar lost het probleem niet op. Sterkte!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Uh. Ik was die kousen helemaal vergeten. Achteraf dacht ik stommmm. Het was beetje impulsief om verder te gaan lopen.
Hoe dan ook. Volgende keer kousen aan iinderdaad.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hey Marco. Helemaal gelijk. Ik weet ook dat het met de doorbloeding en dergelijke te maken heeft. Dat waarschijnlijk mijn bijnieren als een gek adrenaline aan het aanmaken is om het bloed naar mijn hoofd te krijgen. Vandaar alle stress. Maar makkelijker maakt het het niet. Grrr
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ben je zonder tussendoor te zitten weer terug gelopen? Als je op de heenweg al voelt dat het minder wordt, moet je eigenlijk een half uurtje ofzo gaan zitten tot je je weer wat beter voelt. En dan de terugweg heel rustig aan, dan kan het een beetje meevallen.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Uh. Voor mij buiten zijn is al heel heftig. Dus even een half uurtje zitten is bijna net zo vermoeiend als teruglopen lol.
Maar goed misschien toch effe doen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

't Moet wel een beetje comfortabel zijn, ja. Of liggen in het gras ofzo.
Life smells...
Plaats reactie