Toename klachten na 6 maand behandeling

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Toename klachten na 6 maand behandeling

Bericht door ananasje »

Hallo iedereen,

Vorige zomer werd Lyme bij me vastgesteld door De Meirleir, en vanaf september neem ik er antibiotica voor (naast allerlei supplementen). Ik heb nu dus zo'n 6 maand behandeling achter de rug, maar sinds een goeie week heb ik een enorme toename van klachten. Heb me zelden zo vermoeid gevoeld en een hevige hoofdpijn. De Meirleir zei dat de meesten zich beter beginnen voelen na 4-5 maand behandeling, dus ik maak me wel zorgen. Herkent iemand dit?

Bedankt!
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Toename klachten na 6 maand behandeling

Bericht door sowfia »

Ik zit nog maar aan maand drie dus geen idee, maar ben je misschien recent gewijzigd van soort antibiotica ofzo?
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Nee, antibiotica is niet gewijzigd. Ik ben er wel Aspégic moeten gaan bijnemen, maar ik denk niet dat dat de oorzaak kan zijn...
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

De behandeling is niet per definitie voor iedereen geschikt. Voor mij was het te zwaar, ik ben er na drie maanden mee opgehouden.

Ik weet dat DML beweert dat je eerst slechter wordt, alvorens verbeteringen zich voordoen in de meeste gevallen. Maar ik was er helemaal klaar mee, niemand kan garanderen dat na achteruitgang die verbeteringen zich zullen voordoen.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Acetylcysteine (niet aspegic - verbeterd. mod.) kan histamine vrijmaken, als je daar overgevoelig voor bent kun je daar heel heftig op reageren. Een andere verklaring is dat Lyme een langzame cyclus heeft, en als er net een opstoot is geweest die dood is gegaan, dan kan je daar nu ziek van zijn. Maar ik ben geen arts dus misschien is er wel heel wat anders aan de hand.

En verder zou ik dus ook rekening houden met wat bloemetje zegt en sowieso even overleggen hoe dit nu zo ineens komt!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik kan je niet echt helpen want zelf zit ik pas heel eventjes aan de antibiotica's voor Lyme. Ik zit ook bij Dml.
Heb je al contact opgenomen met Dr. De Meirleir? Hij weet vast wel een antwoord op je vraag.
Je kan misschien ook de vraag even mailen naar Himmunitas.

Iedereen reageert wel anders op de antibiotica's en het kan zijn dat de antibiotica nu pas z'n werk doet.
Ik weet wel van DML dat het is; hoe zieker je wordt, hoe beter het is (omdat de AB's dan waarschijk aanslaan).

Veel sterkte.
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik loop me te vergissen haha... wat ik bedoel is acetylcysteïne, dat is een slijmoplosser, heel wat anders dus. Wat jij neemt is acetylsalicylzuur :-). Ik kan mijn bericht helaas niet meer verwijderen, maar sorry als ik eventuele verwarring veroorzaak!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Heb vorige week maandag een mail naar Himmunitas gestuurd. Omdat er geen antwoord kwam, heb ik gisteren gebeld, en ze gingen de mail nogmaals voorleggen aan DML. Maar nog steeds geen antwoord... Maandag ga ik toch nog eens bellen, want het is echt niet te doen nu!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik dacht niet dat DMl zegt hoe ziek-ér van de behandeling hoe beter (dan slaat het aan) maar dat hij zegt dat als je er té ziek van wordt het niet goed blijkt voor je.

En, maar, hij kan zeker niks garanderen, dat klopt gewoon niet. Wellicht heb jij zelf de beste beslissing genomen bloemetje!
Life smells...
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Vandaag heb ik eindelijk antwoord gekregen van DML: "Hou nog 2 maanden vol en dan stoppen we”.

Wat voor antwoord is dat nu? Nu weet ik toch nog niets! En bedoelt hij dat hij het dan na 2 maand opgeeft?
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Ik neem nu bijna 3 maand AB en voel me enorm zwak. Ik heb momenten, vaak snachts, dat ik enorm zwak wordt, mijn ademhaling gaat enorm traag en precies of ik ga flauwvallen. Zeer benauwelijk. Ik ben verzwakt ondanks de andere klachten toch wel minder zijn. Wat moet je hiermee? Is dit normaal dat je zo zwak bent na 3 maand AB en moet ik dan stoppen als mijn lichaam zo zwak is? Want ik kan bijna niets meer doordat ik me zo zwak voel, precies of ik lange tijd niet meer gegeten heb, dat gevoel. pf
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

asje schreef:Ik dacht niet dat DMl zegt hoe ziek-ér van de behandeling hoe beter (dan slaat het aan) maar dat hij zegt dat als je er té ziek van wordt het niet goed blijkt voor je.

En, maar, hij kan zeker niks garanderen, dat klopt gewoon niet. Wellicht heb jij zelf de beste beslissing genomen bloemetje!
Asje, ben je zelf onder behandeling bij DML dan of hoor je dingen via via?
Ik heb toch echt begrepen dat het is dat als je zieker wordt, dat dat een goed
teken is. Soms kan er ook een herx optreden. Het is natuurlijk niet
goed als je er te ziek van wordt.
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
ananasje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 sep 2011, 17:14

Bericht door ananasje »

Intussen heb ik nòg een mail van DML gekregen. Hij raadt aan om de Aspégic te stoppen. Ik hoop dat het hiermee zal beter gaan!
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Ik hoop het ook voor je! Laat je het ons weten hoe je je over een tijdje voelt zonder Aspegic?
Liefs
Hope and just believe.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

He ananas, goed dat je uiteindelijk toch nog een antwoord hebt gekregen waar je iets meer mee kunt :)

Wanneer moet je nog eens langs?
Ik weet weinig.
Plaats reactie