Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Bericht door sophie221 »

Ik vroeg me af of de mensen die door DML positief zijn getest op lyme zelf hebben kunnen kiezen tussen pillen of infuus behandeling.

Ik sta namelijk sceptisch tegenover een antibiotica met pillen ( in mijn situatie dan). Tevens hoorde ik van mijn zus dat er bij haar in het ziekenhuis ( hier in nl) vooral gebruik wordt gemaakt van antibiotica via het infuus, bij mensen die meer dan 1 jaar besmet zijn. Ook in Augsburg hebben ze de voorkeur voor infuus boven pillen.

Dus de mensen die door DML de diagnose lyme hebben gekregen; hebben jullie zelf kunnen kiezen tussen pillen of infuus behandeling? ( ik weet dat hij iets aanbeveelt maar kun je daar zelf uiteindelijk in kiezen?)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Bericht door felixloena »

Ik kon niet kiezen. toen ik vroeg of infuzen niet beter waren voor mij, zei hij dat dat niet veel uitmaakte. Hij koos ervoor om mensen met infuus te behandelen die niet goed op AB reageren vanwege maagdarmklachten. Dat was wat hij mij vertelde.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Bericht door amber »

Ik kon ook niet kiezen.
Hij zei tegen mij dat hij alleen mensen met infuus behandeld als je in de buurt woont of als je niet tegen de pilversie kan.
Wanneer start je?
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Bericht door sophie221 »

Nog even niet. Eerst moet er nog de officiële positieve test terugkomen en dan volgt het behandelplan. Bovendien wil ik eerst in juni Afstuderen en dan in juli eventueel beginnen aan de kuur.
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Na diagnose lyme eigen behandeling kiezen bij DML?

Bericht door malu »

Ik had op zich wel de keuze, maar hij raadde me toch echt infusen aan, vroeg of ik bereid was om naar België te komen. Wat hij zegt klopt wel: het is geschikt voor mensen met maagproblemen. Verder doodt het de bacteriën sneller, maar het eindresultaat is hetzelfde.

Misschien wel handig om te weten is dat ze in Augsburg meestal Ceftriaxon gebruiken, dat is een ander middel dan DML gebruikt. Dat is ook een middel dat volgens mij niet eens in pilvorm bestaat, bij de middelen die DML gebruikt heb je die keuze wel. Het is dus een ander type behandeling. Ik zou doen wat DML aanbeveelt: pillen zijn wel veel makkelijker en minder ingrijpend (want onderschat het reizen, de prikellende en de kosten niet!).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

Wat ik me afvraag is waarom jij wel mocht kiezen tussen behandeling en waarom hij bij jou aanraadde om infuus te doen. Heeft hij dat uitgelegd?
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik stuur je zo even een pb-tje.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Bij mij hebben we het niet eens over de optie infuus gehad.. gewoon pillen.

Ik ben wel 24/7 zo misselijk dat het niet leuk meer is. Dus misschien toch vragen of een infuus geen goed idee is?

Ik snap ook niet goed waarom sommige wel en andere geen infuus krijgen.

Groetjes,
Sesaffie
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Bij Wim was eerst sprake van infuus maar bij de volgende consult was pillen ook ok. (Neuroborreliose)
Maar na 5 maanden slikken kreeg hij nog meer problemen met zijn maag (ontsteking) en nu krijgt hij al 3 weken (3xweek) infuus. Nog 3 weken te gaan....

We hadden er enorm veel schrik voor hoe hij zou reageren na 2 maand geen antibiotica meer te hebben gehad maar het valt goed mee, hij is natuurlijk nog altijd behoorlijk ziek maar we hebben tenminste geen ambulance moeten bellen zoals de eerste keer....

By the way, voor degene die het niet weten, blijkbaar mag je maar 50km/u rijden op de tyraslaan. Ik heb gisteren een boete in de bus gekregen van 180 euro!.....ik wist het echt niet, was er van overtuigd dat je er 70 mag rijden...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo wimmie

wat een opluchting dat het goed gaat via infuus! Na al die ellende van de pillen hield ik mijn hart een beetje vast voor de rest van de behandeling. Halverwege nu dus.

Dank voor de verwittiging betreft de snelheidsbeperking. Misschien dat je die wel kan aanvechten. Gewoon volgende keer eens goed kijken waar de borden staan en indien ze er niet staan tussen de afrit en de Tyraslaan, maak je een goede kans dat je ze niet moet betalen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Helaas, mijn vriend hier zegt dat er borden hangen :-)
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Heb ook een boete gehad, op een andere weg weliswaar, maar heb die aangevochten. En het is gelukt! :lol: Er stonden inderdaad ook borden, maar die waren niet hoog genoeg, en er stonden massa's vrachtwagens langs de strook opzij geparkeerd, waardoor ik kon aantonen dat die borden er niet bovenuit kwamen. Proberen?
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Thanx iedereen, ik ga het proberen aan te vechten, wie niet waagt wie niet wint, nietwaar?
Op google streetview zie ik enkel borden van 70 maar maandag ga ik nog eens goed kijken daar, er rijden ook altijd van die hele grote camions rechts naast mij dus ik denk dat ik het daarom idd niet heb gezien.
Plus Wim is altijd doodziek in de auto dus ik ben daar eigenlijk meer mee bezig...

Ivm infuus merk ik wel dat hij scherper is van geest, ik zie soms vlagen van mijn ouwe Wimmie,... hij kan nu ook kort gamen (simpele games, angry bird vb) dat kon hij allemaal niet meer.
Maar nog wel zeer beperkt fysiek maar alle beetjes zijn welkom.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

@wimmie: hee, dit soort lichtpuntjes moet je je aan vastklampen he :) het is inderdaad maar erg beperkt nog, maar een mens heeft soms maar weinig nodig om hoopvol te worden.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Bericht door sophie221 »

@ wimmie, wat goed om te horen dat er toch kleine stapjes worden gemaakt!

Ik ga zelf wel het verzoek indienen om de eerste weken het infuus te krijgen ipv pillen. Mijn maag kan gewone paracetamol al niet aan... Daarnaast heb ik op alle antibiotica ( voor keelontstekingen, luchtweginfecties en longontstekingen) altijd een hevige reactie met mijn maag. Ik zie het dus ook echt niet zitten om antibiotica in pilvorm te nemen.
Plaats reactie