revalidatiekliniek revant in ziekenhuis te Goes.

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

revalidatiekliniek revant in ziekenhuis te Goes.

Bericht door aura »

Hallo lotgenoten.
Ik ben al lange tijd niet op het forum geweest door ernstige terugval. Ik kan nu weer mijn bed uit. Ik ben doorverwezen door mijn reumatoloog naar de revalidatie arts in mijn woonplaats. Hij deelde mij echter mede dat ze mij niet konden helpen en opperde een paar plaatsen waar dit mogelijk wel zo was. Weliswaar met opname. Twee klinieken heb ik van de hand gewezen omdat die de ziekte psychosomatisch vinden en daarnaar handelen. Laatste keus was revalidatiecencentum in ziekenhuis te Goes.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of het wel of niet goed is wat ze daar doen. Ik moet meerdere weken opgenomen worden als ik het accepteer.

Dinsdag moet ik het de revalidatiearts hier laten weten wat ik doe en woensdag moet ik naar het UWV om herkeurd te worden. Dus mijn beslissing is heel belangrijk.

Ik wil niet weer terugvallen nu het net weer wat beter gaat.

Liefs Aura
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

revalidatieklniek revant in ziekenhuis te Goes.

Bericht door asje »

Ik zou maandag eerst even met ze bellen en uitgebreide info over de behandeling vragen. Het is wel oppassen met revalidatie omdat je natuurlijk niet kunt revalideren van een ziekte, dat gaat al uit van dat het psychosomatisch is. Maar als ze het niet slecht aanpakken en dus je grenzen respecteren kan het wellicht geen kwaad, mss leer je nog wat 'handigheidjes'. Eist UWV dit trouwens?
Life smells...
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

revalidatieklniek revant in ziekenhuis te Goes.

Bericht door kik »

@aura Als het om een opname gaat moet je je realiseren dat het de bedoeling is dat je 3x per dag in een groep eet en daarnaast meerdere keren per dag therapie hebt (fysio/ergo/psych etc.). Sommige klinieken zijn wel open over wat je al moet kunnen voordat je kan beginnen en dat is al heel wat. In principe gaat het bij revalidatie altijd over opbouwen dus GET.
Als het UWV dit eist kan je misschien het beste de steungroep nog even bellen om te vragen hoe je hier het beste op kunt reageren?
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

revalidatieklniek revant in ziekenhuis te Goes.

Bericht door aura »

Tijdens het gesprek met de revalidatiearts kwam ik er al achter dat het om cognitieve gedragstherapie ging en get. Ik had van te voren contact gehad met het steunpunt die zeiden dat ik moest zeggen tegen de rev.arts dat ik er nog even over na wilde denken en afwachten wat er bij het UWV gebeurde.

Advies van het steunpunt was dat ik me bereid moest tonen als het ter sprake kwam om een intake te doen bij het rev.centrum te goes. Er werd door de verzekeringsmarts al meteen gevraagd of ik hun advies had opgevolgd over een multidisciplinair team. Gezegd dat ik doorverwezen zou worden en ben nu verplicht me aan te melden ](*,) . Als ik door de lage inspanningscapacitei niet wordt toegelaten hoef ik niet meer gekeurd te worden. Was vorig jaar vol 100% afgekeurd nu dit jaar weer. Wordt ik wel aangenomen gaan ze eerst 6 weken kijken of ik vooruitgang boek ja of nee. Ja gaan we verder en moet ik volgend jaar weer herkeurd worden. Indien nee hoef ik nooit meer herkeurd te worden.

Moet weer contact opnemen met de steungroep .
Ben totaal niet blij met de eisen want nu wordt ik verplicht gesteld door het UWV voor cgt en get.

Bedankt @ kik en asje voor jullie advies.
Liefs Aura
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
rose
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2013, 23:36

Behandeling Revalidatie centrum Revant

Bericht door rose »

topics samengevoegd - mod.


Hoi,

Iemand ervaringen met het Revalidatiecentrum Revant in Goes.

Ik twijfel tussen Lelystad en Revant?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Behandeling Revalidatie centrum Revant

Bericht door asje »

Hoi rose,

Ik raad je aan hier op het forum wat te gaan lezen bij 'Ervaringsverhalen' onder 'Mijn ervaring met Lelystad' en bij 'Psychosociale aanpak' de CGT-onderwerpjes (er zijn er meerdere, het gaat over revalidatie).

Beide is nl niet aan te raden, er zijn andere opties te vinden onder 'Biomedische behandelingen'.
Life smells...
Plaats reactie