Positieve test augsburg: gevolgen

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Marlene,

Bij (het ontstaan van?) MS schijnen reactiverende virussen ook een (grote?) rol te spelen...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
wendy583
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2012, 14:31

Bericht door wendy583 »

Hallo,

Allemaal al bedankt voor de reactie.

Ik ben nog niet bij Dml langs geweest om de resultaten te bspreken. Volgens de test in augsburg reageer ik licht positief op borrelia, maar van behandeling weet ik zelf nog niets.

Het heeft mij natuurlijk wel een beetje hoop gegeven omdat er toch een kans is dat ik me door behandeling beter zal beginnen voelen. Ik verwacht niet dat ik helemaal beter zal worden, zodat ik ook niet te hard teleurgesteld wordt als behandeling helemaal niets zou helpen. Ik ben gewoon al blij dat er iets aan kan gedaan worden.

Verder heb ik ook al redelijk wat op andere forums rond lyme zitten lezen en daar las ik dat er redelijk wat mensen zicht rechtstreeks in augsburg laten behandelen. Is dit iets wat DML ook doet, u naar daar doorverwijzen of niet? Zijn er mensen die daar behandeld zijn? Wat zijn de ervaringen?

De reactie van verlorengezondheidman interesseert me ook wel. Mijn mama heeft toen ze ongeveer 53 was de diagnose van MS gekregen, maar naast de typische symptomen van ms heeft zij ook nog veel andere klachten waar geen enkele dokter een antwoord op weet of iets aan doet. Sinds ik bij DML onder behandeling ben stel ik die diagnose dan ook in vraag. Ik vermoed soms dat zij mss ook wel positief zal testen op lyme en dat zij ook beter zou kunnen zijn dan nu als ze bij DML onder behandeling zou gaan, maar daar krijg ik haar ( en vooral mijn vader) niet van overtuigd. Zijn er hier op het forum nog mensem met de diagnose MS die ook onder behandeling zijn bij DML?
Dream like you'll live forever, live like you'll die today
Gebruikersavatar
amber
Actief lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 01 jun 2012, 08:53

Bericht door amber »

Hoi Wendy583

Ik denk dat de behandeling bij jou dan dus ook antibiotica is.
Ik had zelf een zeer positieve uitslag uit Ausburg. Deze uitslag heb ik al zo'n twee weken, maar eigenlijk weet ik al langer dan 2 weken dat ik lyme heb. De Meirleir gaf al bij de eerste uitslag aan (redlabs) dat het waarschijnlijk toch lyme zou zijn door alle andere waardes die uit de bloedtest kwamen. De behandeling met antibiotica is wel erg zwaar. Ik begin deze week. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren.

Dr de meirleir gaf bij mij aan tijdens het telefonisch consult dat alle klachten in het begin nog erger worden.
Mag ik vragen hoe je er nu aan toe bent en wat jou uitslagen waren van de testen bij de meirleir?

Ik heb ook gedacht aan de kliniek in Augsburg, maar dr de meirleir behandeld al zoveel mensen met lyme dat ik vertrouw in zijn behandeling.
Wat ik ook fijn vindt is dat hij dus niet alleen de Lyme behandeld maar ook alle andere uitslagen die niet goed zijn.

Hoop mogen we altijd hebben toch!
Ik ben erg benieuwd hoe jij het ervaart bij dr. de meirleir.
Ik voel me iniedergeval erg begrepen en hij heeft een strak plan voor de behandeling.

Ik hoop dat je je over een tijdje beter voelt.

Groetjes,
Amber
Hope and just believe.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Wendy583,

MS zit in mijn familie maar ook PDS NOS en licht tot zwaar autisme, precies aan 1 kant van de familie, wie zegt mij dat de ene aandoening niet met de andere aandoening te maken zou kunnen hebben......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie