snelle hartslag en pijnen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

snelle hartslag en pijnen

Bericht door l »

Hoi,

Ik vroeg me af of er ook mensen last hebben van een verhoogde hartslag en soms rare pijnen. Mijn hartslag is altijd hoog en als ik iets doe, vb naar toilet gaan dan schiet hij meteen met meer dan 30 de hoogte in. Precies of ik een marathon gelopen heb.
Arts zegt dat dit door de toxines komt. Heeft beta blokker voorgeschreven voor s nachts, daar ik soms niet kan slapen van mijn hart die zo snel gaat. Nog iemand?

Daarnaast heb ik ook vaak pijnen in die regio wat me soms angstig maakt en ik niet weet wanneer ik er verder mee moet.

Ik heb ook vaak aan mijn linkerborst, naar mijn maag toe een drukkend gevoel. Zeer irritant. Precies of er daar iets zit te duwen. Of kan dit hormonaal zijn?

hopelijk weet er iemand raad?

Hopelijk weten jullie raad.
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

snelle hartslag en pijnen

Bericht door sophie221 »

Mijn hart lijkt soms wel uit ritme te zijn. Slaat een slag over en gaat dan even drie keer heel snel achter elkaar. Ik heb een hartfilmpje gehad en dat leek goed te zijn. Heb jij al eens een hartfilmpje laten maken?
Heb je de pijn klachten ook met de dokter besproken? Lijkt me, als je aan de beta blokkers zit, dat hij dit ook moet weten.
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

snelle hartslag en pijnen

Bericht door mieshka »

Ja, hier ook hoge hartslag die bij minimale activiteit al nog verder omhoog schiet. Ook soms kramp of pijn in mijn hart. Daarnaast vaak hartkloppingen. Soms hartkloppingen en pijn tegelijk. Al diverse hartfilmpjes gemaakt maar nooit bijzonderheden. Dr. Visser weet hiervan. In mijn geval is de pijn onschuldig, maar vervelend. Sommige ME-patiënten schijnen hier last van te hebben.
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Vasten is voor mij het beste medicijn tegen een te hoge hartslag. Met een lege maag voel ik me ook minder grieperig en energieker. Ik heb wel alle suikers en granen uit mijn dieet geschrapt om reactieve suikerdip tijdens het vasten te voorkomen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zo'n beetje iedere ME-patiënt heeft deze hartklachten. Pijn aan de li borst heb ik ook soms, ik weet ook niet wat dat is. Op zich vind ik het het beste om er toch naar te laten kijken door Visser zo mogelijk, hij meet meer dan een willekeurige cardioloog.
Life smells...
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik ben in behandeling bij DML. Hij heeft mij naast de AB kuren betablokker gegeven maar heb ze nog niet genomen. Sta er wat weigerachtig tegenover. Ik ga nu binnenkort nog naar een ander cardioloog om nog eens zijn mening te weten.
Zou door de toxines komen dat het hart sneller moet pompen. Maar is enorm vervelend.

@emootje: inderdaad als ik veel gegeten heb, dan is mijn hartslag nog hoger. Als ik s avonds wat later eet dan kan ik niet slapen van de hartkloppingen.

De pijn in mijn linkerborst is precies of er iets zit te duwen die eruit wil. Zeer bizar en irritant. Of zou ik hiermee naar gynaecoloog moeten?

groetjes
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bij mij is het minder sinds ik dosis melatonine heb verhoogd naar 3 mg bij slapengaan. Werkt alleen 's nachts.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Volgens mij hebben veel ME patiënten deze klachten.

Een hoge hartslag komt vaak ook door POTS (vast te stellen met een kanteltafeltest.. oa bij dr. Visser) en door een laag bloedvolume.
Doordat er te weing bloed omhoog gaat (o.a. naar hart en hersenen), gaat het hart sneller kloppen als compensatie (bij mij gaat mijn hartslag ook wel meteen weer omlaag als ik ga liggen).
Als je net gegeten hebt is er meer bloed nodig voor de spijsvertering, dus weer minder bloed om rond te pompen en hartslag gaat weer (even)omhoog.

Overslagen heb ik ook (het eerste jaar van mijn ziek zijn was er ook een onregelmatigheid te zien op een hartfilmpje.. blijkt nu weer weg) en ook pijn op de borstkas, maar volgens mij kan het allemaal niet echt kwaad... maar leuk is anders natuurlijk :?

Die pijn links op de borst (bij het borstbeen) heb ik ook regelmatig. Ik vroeg ernaar bij dr. Visser; hij wist precies wat ik bedoelde; meer ME patiënten hebben dit, maar ze weten niet precies waardoor het komt.

Ik probeer een erg hoge hartslag maar te zien als teken dat ik echt helemaal rust moet nemen (maar daar heb je 's nachts niets aan natuurlijk).. misschien helpt niet te laat eten 's avonds (vasten helpt bij mij niet, want heb snel een lage bloedsuikerspiegel..)

Sterkte allemaal!
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Nou ja.. misschien sloeg dat laatste van rust nemen bij een hoge hartslag eigenlijk nergens op, want mijn hartslag schiet inderdaad ook meteen omhoog, als ik bijvoorbeeld alleen maar even opsta om iets te pakken (en meteen ook buiten adem).. :wink: .. dus het is vaak toch niet te vermijden denk ik.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

I, ik heb meer steken rond de li borst, dat is toch anders. Ik weet niet hoe het is bij anderen die er last van hebben. Voel je iig niks vreemds aan de borst als je 'm goed bevoelt?
Life smells...
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

Herkenbaar. Trouwens, ik had ook bètablokker, lange tijd genomen maar sinds eind september ongeveer kreeg ik meer klachten, pijnen in armen en benen, etc. Ik heb de bètablokker afgebouwd naar 1/4 van 2,5mg en het is veel verbeterd. Dus je kan van zo'n ding ook weet bijwerkingen krijgen die niet opwegen tegen het feit dat je hart trager klopt. Op de duur voelde ik me erg benauwd van die trage hartslag, dat kan ook weer niet de bedoeling zijn. Misschien kan je ook proberen met zo'n belachelijk lage dosis als ik? Nu is m'n hart meestal rond de 80 in rust, als ik opsta enzo ja dan schiet hij ook omhoog.

Die steken in linkerborst herken ik ook erg, geen idee wat het is.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

I, ik heb meer steken rond de li borst, dat is toch anders. Ik weet niet hoe het is bij anderen die er last van hebben. Voel je iig niks vreemds aan de borst als je 'm goed bevoelt?
asje, bedoel je je borst zelf of het hart?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
nanna
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2012, 14:50

Bericht door nanna »

Ook hier deze klachten ik lig hierdoor echt nachten wakker :-( heb nu ook al daardoor dagen dat ik niet voor 7 uur s,ochtends slaap.
Ik kan niet in slaap komen als mijn lichaam een marathon loopt. heb daardoor ook de bij komende pijntjes en mega oorsuizen, Ik vind het echt doodeng.
rustiger aan dan nu kan ik al niet want lig 24/7 al plat.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Pijn op de borst, eventueel met uitstraling naar arm kan ook door maag-/darmproblemen komen. Dan denk je dat er iets mis is rond je hart, maar is dan niet zo.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Marlène, soms lijkt het duidelijk de hartstreek maar soms weet ik het niet zo, lijkt 't de li borst. Het gebeurt maar incidenteel en het houdt niet lang aan.

Luipaardje, maar het zit echt links (?)
Life smells...
Plaats reactie