Herpes Zoster (gordelroos) en ME

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ lionheart

ik lees net dat zoethoutextract op wondjes van zweertjes antiviraal werkt:

• Glycyrrhizic acid, a component of licorice roots, was found to inhibit the growth and cytopathology of several unrelated DNA and RNA viruses without affecting cell activity and ability to replicate. Glycyrrhizic acid irreversibly inactivates herpes simplex virus particles (Pompei et al., 1979). For this reason, licorice tincture or paste can be applied directly to lesions.

Ter info, iHerb verkoopt flesjes alcoholvrije zoethoutthee extracten
http://www.iherb.com/Nature-s-Answer-Li ... 30-ml/5253

Zoethoutthee doet nog veel meer voor het lichaam en persoonlijk vind ik het één van de beste natuurlijke middelen voor een chronisch zieke patient.

Het herstelt je bijnieren, herstelt je maagslijmvlies, ontgift je lever, zeer efficient tegen maagzweren, zeer anti-ontstekend door verwijdering van de bloedstollende elementen, het stimuleert de aanmaak van macrofagen (de packmannetjes die de slechteriken opeten), het is goed voor je humeur, enz.

Je moet er geen liters van drinken dus het is ook nog eens goed voor je portemonnee.

http://oneearthherbs.squarespace.com/im ... labra.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

In zoethout zit een aan aldosteron verwante stof (vandaar wellicht dat het je bijnier mogelijk minder belasting bezorgt) die net als aldosteron de elektrolytenhuishouding reguleert (kalium voor natrium inruilen en vice versa). Begrijpelijk is dat een excess aan dat extract kalium uit je lichaamscellen kan onttrekken, meer kalium dan nodig. Wat leidt tot eventuele klachten gelijkend aan die van een bijnierinsufficiëntie. Tekenen als spierzwakte etc zijn bij deze waarschuwing gade op geslagen. Conclusie, niet te veel, hoeveel van individueel bepaald zijn. Eigenlijk zoals bij alles, verder prima product, die zoethout, spijtig dat het mijn testosteron verlaagt.


Even heel off topic vraagje, waarom krijg ik het niet voor elkaar een handtekening onder mijn berichten te zetten?
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bedoel je een echte handtekening?
Life smells...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

asje schreef:Bedoel je een echte handtekening?
Geen idee wat je bedoelt met 'een echte' maar ik doel op die life smells.. onder jouw berichten. Dat heet een handtekening op sommige fora.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ooh ja, kijk even bij 'Helpdesk' bovenaan het forum, ik weet niet meer hoe dat ging. Ik geloof dat het hier 'onderschrift' heet. Herman weer verdwenen?
Life smells...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

Joa herman wordt hier niet geapprecieerd ofzo. Ik zal terug een avatar van jelle pakken.
Opgelet. Dit bericht is niet geschreven door een vleesgeworden futuristische, artificiele intelligentie, echter, het is neergepend door een mens.
Gelieve derhalve de info op de korrel te nemen vooraleer klakkeloos conclusies te trekken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Pardon?? Heb je daar commentaar op gekregen? Of omdat je een persoon gebruikt? Wie is Jelle?
Life smells...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

neuh maakte maar een grapje. Omdat deze foto eerst gewoon werkte en daarna spontaan 'defect' was.

Jelle, jelle de beule. Mijn idool. Geniale gast. X')
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, de techniek kan de hevigheid van Herman niet aan wsl! Jelle de beule, ga ik ff opzoeken, zeker ook Vlaams?
Life smells...
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

asje schreef:Haha, de techniek kan de hevigheid van Herman niet aan wsl! Jelle de beule, ga ik ff opzoeken, zeker ook Vlaams?
Vlaams ja. En nu ben ik out, straks krijg ik ban wegens slowchat.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ haaii

ik stuur je pb omtrent handtekening
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, we hebben het topic aardig vervuild:-)

Marlène, ik ben blij met je bericht weer over zoethout! Ik gebruik het al 17 jaar als dropjes, een paar elke avond om de weed te kunnen roken (anders ga ik hoesten), ik heb gemerkt dat het ook het allerbeste is voor als je last van je keel hebt!
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zoethout wordt inderdaad ook ingezet tegen chronische keelpijn e.d.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ haaii

zoethout verlaagt alleen de testosteron als je cortisol te hoog staat. Het brengt testosterone dus terug op een normaal niveau.

Als je te weinig cortisol hebt, zal testosteron niet zakken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

marlène schreef:@ haaii

zoethout verlaagt alleen de testosteron als je cortisol te hoog staat. Het brengt testosterone dus terug op een normaal niveau.

Als je te weinig cortisol hebt, zal testosteron niet zakken.
Bedankt, dus het heeft geen rechtstreeks effect op testosteron maar wel op je cortisol?

Wat zijn trouwens hoge of lage waarden cortisol? Vroeg me dit een tijdje geleden al af, ben wel benieuwd waaronder mijn waardes vallen, aangezien je hiermee toch al een beetje kan bewijzen dat je niet depressief bent. Hoewel ik de indruk heb dat mijn cortisol gehalte niet zo bijster laag is.
Plaats reactie