Herpes Zoster (gordelroos) en ME

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

En ja, ik zit echt ontzettend veel te lezen de afgelopen dagen. Vooral over lyme en co-infecties :)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Louisa & Lionheart

Ik geloof niet dat het bij mij Herpes Zoster was maar slechts handschimmel icm Balanitis van Zoon; toevallig dat Balanitis veroorzaakt kan worden door Borrelia bacterie....

Uit de gedane huidbiopt is na onderzoek niks (bacterieels?) naar voren gekomen in het ziekenhuis in Utrecht, maar ik vraag mij af of wel de juiste sensitieve technieken zijn toegepast aldaar......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Hoi,

Ik heb ongeveer 10 jaar ME (is sluipend proces geweest) en 5 jaar geleden had ik voor het eerst gordelroos. Op de zijkant van mijn borst. Dit ging gelukkig weg.. maar.. ik krijg het nu telkens terug om allerlei plekken van mijn lichaam. Allebei mijn benen, gezicht, armen. De arts "gelooft" niet dat het gordelroos is omdat het bijna niet voorkomt dat het overal zit. Maar ik voel het! Ik voel zenuwsteken. En er komen telkens diezelfde blaasjes op.
Best wel bizar en ik maak me er ook zorgen om. Ik voel me hierin ook machteloos omdat ze me niet "geloven". Ik weet zeker dat het met mijn immuunsysteem te maken heeft. Dat werkt verkeerd waardoor ik heel erg last heb van herpes virussen maar ook candida.
De zenuwpijnen in mijn benen gaan vaak ook gepaard met een slap gevoel.
De pijnen zijn wel iets afgenomen maar toch nog erg genoeg om het heel vervelend te laten zijn.
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Dus toch meer die last hebben van terugkerende gordelroos.... jeetje juliane dat klinkt niet goed.
Ik snap niet dat je HA niet gelooft dat het gordelroos is, want die met vocht gevulde blaasjes ís gordelroos ? Krijg je er dan ook geen medicatie voor ?

Ik kan mij nog herinneren dat op mijn 17e mijn rug helemaal onder de blaasjes zat en dat was het pijnlijkste dat ik ooit heb meegemaakt. Ik kan mij dan niet voorstellen hoe erg dat moet zijn als het ook op je gezicht/benen én armen zit :? Als je de blaasjes hebt en ze springen open, dan kan je het vocht laten onderzoeken op het varicella zoster virus. Kan je niet een arts zoeken, die deze klachten wel serieus neemt ?

Heb jij ook dat, als je gordelroos hebt gekregen, dat de rest van je klachten ook verergeren ? En heb je hier ooit wel eens anti-virale middelen voor geslikt en ging het toen met de 'ME-klachten' ook een periode beter ?
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

Wat een toeval dit onderwerp. Zit vanaf dit weekend met 17 jarige zoon met waterpokken en inderdaad gelezen over mensen die al gehad hebben als kind dat het uit in gordelroos. Zorg natuurlijk voor kid maar hou in gaten niet overslaat.
vraag lionheart ging je waterpokken cq gordelroos gepaard met hoofdpijn pak weg zes weken ervoor? kid heeft al meer dan maand last voordat dit begon....
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Joja, ten eerste, wat erg om te horen :(

Een maand voordat ik gordelroos kreeg, kreeg ik allerlei klachten: brandende huid in gezicht/voorhoofd, oorsuizen werd erger, wazig zien, zwarte vlekken voor ogen, brandend gevoel op handen, armen, schouders, hals, heel erg duizelig en inderdaad ook meer hoofdpijn dan normaal. In mijn geval weet ik gewoon zeker dat dit door het varicella zoster virus veroorzaakt werd, toen met name vanuit de zenuw die in het gezicht loopt.

Vlak voordat ik de uitslag op mijn rug kreeg, kreeg ik bultjes op mijn handen en jeuk op mijn rug en zij, wat omging in een brandende huid en vervolgens de rode spikkeltjes.

Heeft je zoon waterpokken of gordelroos ? Als hij waterpokken heeft dan is hij waarschijnlijk onlangs door iemand besmet ? Hij heeft dus als kind nog nooit waterpokken gehad ?
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
joja
Actief lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 30 mar 2012, 00:16

Bericht door joja »

Ja zeker aan ene kant erg. Veel werk aan andere kant toch fijn om weer nuttig te zijn als moeder :-) en laat hij ook blijken mama toch nodig...
Maar het is inderdaad waterpokken en kans van een draagster gekregen die met kinderen werkt.
Voor dit had hij inderdaad onverklaarbare hoofdpijn ..rest wat je beschrijft niet echt op gelet.
maar vervelend voor je telkens terug komt....
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Ja, gordelroos krijg je alleen als je waterpokken al hebt gehad. Iemand met gordelroos kan echter mensen die nooit waterpokken hebben gehad besmetten, zodat zij alsnog ziek worden (alleen als diegene rondloopt met blaasjes op zijn lichaam).

Houdt het in de toekomst dan wel in de gaten. Als hij eens grieperig wordt en daarbij een uitslag krijgt, z.s.m. naar de HA want dan is het waarschijnlijk gordelroos en moet je binnen 48 uur met anti-virale middelen beginnen. Sterkte ! :)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Chimerix, founded in 2002, is a young company and CMX001 is its first product. It will take time to determine how effective Chimerix is in patients but on the face of it it appears to be the most promising drug for CFS since Ampligen came on the scene over 20 years ago.
http://phoenixrising.me/archives/6108

Fijn om te lezen, dat ze weer met een anti-viraal middel bezig zijn, die de herpes virussen aan moet pakken. Het bedrijf (Chimerix) heeft 36 miljoen ontvangen voor onderzoek en ontwikkeling van het medicijn. Misschien hiermee meer succes dan bij Ampligen, omdat daar nooit goede onderzoeken naar zijn gedaan die de FDA over konden halen het middel goed te keuren.
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

verlorengezondheidman schreef:@Louisa & Lionheart

Ik geloof niet dat het bij mij Herpes Zoster was maar slechts handschimmel icm Balanitis van Zoon; toevallig dat Balanitis veroorzaakt kan worden door Borrelia bacterie....

Uit de gedane huidbiopt is na onderzoek niks (bacterieels?) naar voren gekomen in het ziekenhuis in Utrecht, maar ik vraag mij af of wel de juiste sensitieve technieken zijn toegepast aldaar......
VGM, na doorzoeken van mijn dossier blijkt dat ik ook Balanitis van Zoon heb gehad 10 jaar geleden. Mijn klachten lijken vooral door het herpes virus veroorzaakt te worden (iets dat binnenkort bij een immunoloog uitgezocht zou gaan moeten worden). Na wat speuren op internet kwam ik op deze site, waar staat dat dit ook door een virus veroorzaakt kan worden. Het kan dus heel goed dat ze dus niets gevonden hadden in het onderzoek. Zie http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... anitis.htm
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lionheart,

Ik ken nog een mannelijke ME-er die ook Balanitis van Zoon heeft..
Het is mij allemaal wel erg toevallig hoor.
Hoe is het bij jou opgelost als ik vragen mag?

Ik las laatst een (ik dacht Engelstalig) artikel ik weet niet meer waar dat Borrelia dit ook kan veroorzaken enfin....

Ik had ten tijde daarvan ook onverklaarbare vochtblaasjes in mijn handpalmen, het leek wel handschimmel of een of ander virus heel raar, dat ineens naar de oppervlakte kwam omdat mijn weerstand laag was ofzo een sluimerend iets dat tot leven was gekomen zo heb ik dat ervaren....ook kreeg ik ineens aften in mijn mond die had ik ook nog nooit eerder gehad..
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Hoi VGM :)

Bij vochtblaasjes en aften denk ik meteen aan een virus. Heb je wel eens een koortslip gehad ? Dat virus (herpes simplex), kan ook op andere plekken zitten. Ik heb er op dit moment weer flink mee te maken (zie het topic, dat ik zojuist heb gemaakt http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#187916 ). Varicella zoster veroorzaakt ook blaasjes en aften (aften krijg ik vlak voordat ik gordelroos krijg).

Die balanitis kwam bij mij op en verdween uiteindelijk vanzelf. Vlak ervoor had ik hematospermie (dus bloed in het sperma) en kreeg in die periode ook veel andere ontstekingen, die in eerste instantie bacteriëel leken, maar waar ook niets gevonden werd. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat de veroorzaker van dit alles een virus is en niet een bacterie (in mijn geval dan).

Ik ga nu maar eens naar bed ;)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi vgzhm en lionhaert,

Wat denken jullie?: stel, als het Zoster virus (Varicella virus) latent aanwezig blijft in het lichaam/systeem, zou het dan ook kunnen worden getriggerd door andere pathogenen, zoals Borrelia, Batonella en Co-infecties?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Hoi lieve Louisa,

Ik ben (nog) geen Herpesexpert maar ik geloof dat 90% van de de bevolking anti-stoffen aanmaakt hiertegen; ik geloof dat het Herpesvirus sowieso levenslang aanwezig blijft in je immuunsysteem...

Jij weet dat reactiverende virussen in verband worden gebracht met het ontstaan van MS; is het niet zo bij jou dat net als bij mij MS in de familie zit?

Ik ken overigens ook een gezonde man die gordelroos gehad heeft die is er op een of andere manier toch vanaf gekomen, waarom zijn worden en blijven ME/Lyme-patienten daar toch (zo?) ziek van :-k

Als ik @Annemoon goed begrepen heb kunnen chronische bacteriele / virale infecties (zoonsen?!) leiden tot een defect immuunsysteem / DNA, ik denk dat dat dus ook geldt voor chronische Borrelia-Bartonella.

Aangezien ik topsporter was voor mijn invaliditeit denk ik dat het dus in slapende vorm aanwezig kan zijn...enfin dat zegt mijn gevoel he...ticking timebomb ofzo...

P.s.: net op het journaal een explosieve toename van het aantal S.O.A.'s in A-dam waaronder een nog niet zo heel lang gekende agressieve soort Chlamydia...enfin kennelijk is Chlamydia toch niet zo onschuldig....toegelicht door onze vriend dokter en microbioloog Roel Coutinho van het RIVM.....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Louisa & @Lion,

Laatst heb ik "uit het niets" een onverklaarbare oogontsteking gehad met stekende pijnen..

Nu lees ik ik dat Herpes Zoster ook verschillende soorten oogonstekingen kan veroorzaken.

Zoals jullie misschien wel weten geloof ik niet in toevalligheden in relatie tot dit invaliderende ziektebeeld enfin.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie