tanden, vullingen, kronen, bruggen

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

tanden, vullingen, kronen, bruggen

Bericht door klaproos »

Ik heb enkele jaren geleden bruggen laten plaatsen omdat m'n tanden zo slecht waren. DML drukte er toen op dat het enkel en alleen porselein mocht zijn. Dus zijn het porseleinen bruggen.
Vorig jaar had ik opnieuw een brug nodig, en nu heeft men wel degelijk een porseleinen brug gezet, maar met een metalen basis, voor de stevigheid. (zonder me dit te zeggen) Dat metaal is blijkbaar een legering van edelmetalen.
Kan dit kwaad?
Die brug eruit halen is een titanenwerk, ik heb daar echt geen zin in...
Ik pieker me suf, weet niet wat ik hiermee moet.
Alvast dank voor reactie!
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hoi Klaproos

Ik ben onlangs naar een lezing geweest van een bio-energetische tandarts.
Bert Heintzberger,

Een collega van hem, Fred Nelissen, is ook al eens ter sprake gekomen op dit forum.

In een ander topic : Naar de tandarts met ME staat o.a. dit:


Fred Neelissen is een bio -energetische tandarts die dwars tegen de gevestigde orde in gaat:

Tanden, kiezen en tandvlees kunnen ongemerkt een bron van storing zijn voor lichamelijke klachten
Via nieuwe vormen van diagnostiek kunnen deze relaties aangetoond worden. Infecties, degeneratieve verschijnselen als het verdwijnen van kaakbot en wortelvlies , hebben een sluipend, chronisch karakter dat de gezondheid nadelig beïnvloedt


Hij is zeer bevriend met Hans Moolenburgh, de complementaire werkende arts die veel patienten naar hem doorstuurd als hij storingen etc vermoed die Fred op kan sporen;

Fred is een geweldig gedreven man ,die al 10 jaar geen nieuwe patiënten meer aan neemt maar wel een website heeft;

Bert Heinzberger neemt volgens mij ook geen patiënten meer aan maar er zijn er nog meer zulke tandarts-praktijken in Nederland!

Kijk eens op:

http://www.secondopiniontandarts.org/meetmethoden.html

en www.NWBT.nl


Ook als er onder een brug de gebruikelijke slechte gevulde elementen zitten blijven ze gifstoffen afgeven aan het tandvlees en tandbot enz.
Kwik uit vullingen bijvoorbeeld is uitermate giftig.
Ook het materiaal wat gebruikt wordt voor implantaten: titanium is niet goed en kan op den duur toch voor klachten en ontstekingen zorgen.

Paladium bijvoorbeeld, wat ook een edelmetaal is, wordt ook gebruikt voor gebitsreconstructie's e.d. en dit zou een effect kunnen hebben op het ontstaan van borstkanker en eierstokkanker, vertelde hij...

Ik zou je vraag eens bij een van deze tandartsen voorleggen!

Veel succes en groetjes. Gv.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ok dankjewel. De TA zei wel dat er geen paladium werd gebruikt. En kwik uiteraard ook niet...
Plaats reactie