Krijg geen mails meer

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Krijg geen mails meer

Bericht door sesaffie »

Hoi :)

Sinds de wijziging naar me-gids.net krijg ik geen mails meer voor onderwerpen waar ik op geabonneerd ben.

Ik heb al bij mijn profiel gekeken, maar er staat wel gewoon aangekruist dat ik mails wil ontvangen.

Iemand enig idee? Ik moet nu elke dag het hele forum afstruinen om te kijken of er verschillende reacties zijn op onderwerpen, en dat kost een beetje te veel energie :wink:

Groetjes,
Sesaffie
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Hahahah ow wat voel ik mij stom :oops:

Ik zit hier al een week mee ofzo, en ik kwam er maar niet uit. Dus ik dacht, laat ik toch maar een berichtje posten op het forum erover.

Nu bedacht ik me opeens, heel geniaal: nieuwe website, zal de mail niet in mijn spam map komen?
En ja hoor :wink:

Dus van mij mag het bericht eventueel verwijderd worden.
Sorry, ik ben er niet echt bij met m'n hoofd.

Sesaffie
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

hihi Sesaffie, dat kan iedereen gebeuren. Daarom laat ik het berichtje nog even staan, wie weet gaat er nog bij iemand een lampje branden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ik weet dat mijn vraag eigenlijk niet hier op het forum thuis hoort, maar ik schaam me zo om het iemand te vragen dat ik het maar liever hier anoniem doe :lol:

Ik hoor vaak over het postvakje spammail of ongewenste post...waar staat die? :oops: Ik krijg dus ook vaak geen mail (niet persee van hier) maar kan zo'n postvakje niet vinden. Ik maak trouwens gebruik van outlook express. Kan iemand me hier antwoord op geven? :oops: :oops: :oops: zoooo genant maar ik ben nu eenmaal geen computer wizz kid :lol:
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Alle email-aanbieders hebben slimme procedures (zogenaamde 'filters') om te herkennen of binnengekomen email voor de ontvanger bestemd is, of dat het ongewenste reclame is. Dit laatste wordt er dan uitgefilterd en verplaatst naar zo'n postvakje 'spam' of 'ongewenst'.

Internetters gebruiken tegenwoordig òf een algemene email-aanbieder (zoals hotmail, yahoo, gmail, enzovoorts), òf de email-mogelijkheid van hun internet-provider (zoals ziggo, xs4all, kpn, upc, enzovoorts).

Bij een algemene aanbieder heb je het voordeel om zo onafhankelijk te zijn van je internet provider bij het kiezen van je mail adres. Gebruikelijk is dan dat je de mail leest via het www-adres. Meestal is dan in 1 oogopslag te zien of er mail in een spam-mapje is gekomen.

Bij de internet provider is het vaak anders: meestal stel je dan een apart programma in om deze mail te ontvangen, zoals Outlook (Express), Thunderbird, Windows Live Mail, enzovoorts. Ook dan kùnnen er spam-filters actief zijn:
  • Op jouw pc: het gebruikte programma controleert jouw mail op spam.
    Vaak staan er mapjes als Postvak In, Verzonden, Concepten, Prullenbak en Ongewenst. Die laatste zou dan spam email kunnen bevatten, maar dit is weer sterk afhankelijk van de instellingen op jouw pc.
  • Bij de internet provider zelf: de spam-mail wordt dan al achter gehouden bij je provider, en zal niet eens jouw mail-programma bereiken.
    Het is niet te zeggen wat er dan met die spam mail gebeurt. Daarvoor kun je het beste zoeken op de website van jouw internet provider, of contact opnemen met de klantenservice.
Ik hoop dat je zo ietsje wijzer bent, en aanknopingspunten hebt om verder te zoeken.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Ja, daar ben ik zeker wel mee geholpen Teb, dank je wel!

IK heb dus geen postvakje ongewenste post, daar heb ik me al vaak suf om gezocht, al die anderen heb ik wel, dus ik vermoed dat het tijd wordt om contact op te nemen met de provider.
Ik mis nu mails die ik eigenlijk wel wil hebben

Bedankt voor de uitleg!
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Voor Outlook Express kun je Spamfighter krijgen. Is een gratis programma wat je kunt downloaden. In het rijtje postvak in, postvak uit en zo komt dan ook een mapje spammail te staan.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

mieperdemiep is niet op zoek naar een programma om spam mail te onderscheppen, maar juist naar de oorzaak waarom niet alle mails binnen komen (wellicht juist dóór zo'n anti-spam programma).

Dus goede tip, maar waarschijnlijk niet in dit geval.
Plaats reactie