Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Bericht door lionheart »

Beste allemaal,

ik lees hier op het forum dat veel van jullie bekend zijn met dr. Wijlhuizen en dat hij later dit jaar patiënten kan gaan zien in Amsterdam (nu al FM-patiënten en later ook ME-patiënten).

Ik vroeg mij af of jullie er van op de hoogte zijn, dat hij op dit moment patiënten kan ontvangen in Rotterdam (of thuis, mocht dat gewenst zijn), mits je woonachtig bent in de provicies Zuid-Holland of Zeeland.

Sinds kort ben ik weer in contact met Theo. Ik ken hem vanuit het VCL, waar ik de intake bij hem heb gehad. Deze ontmoeting was voor mij erg bijzonder. Er is toen eindelijk de diagnose ME gesteld en Theo heeft mij ontzettend veel uitgelegd over ME en is vervolgens gaan behandelen met oa. B12-injecties en is het traject daar opgestart. Nog nooit heb ik zo'n fijn gevoel en begrip gehad bij een arts.

Helaas is het bij één ontmoeting gebleven en vervolgens is het VCL een teleurstelling gebleken. Ik moest daar stoppen wegens financiële problemen en toen hebben ze mij behoorlijk in de kou laten staan...per direct werden al mijn recepten stopgezet.

Hierdoor ben ik helaas in een nieuw dal geraakt (want ik had erg veel baat bij de B12) en ben uiteindelijk weer in contact gekomen met Theo, nadat mijn huisarts mij niet verder kon helpen, omdat de B12 niet in nederland geregistreerd was (kon ik ook wel begrijpen). Na wat speurwerk vond ik zijn e-mail adres en de week erna had hij al tijd voor mij. Omdat het niet goed ging met mij, kwam hij zelfs bij mij thuis langs. Ik ben er zo enorm blij mee en ondertussen krijg ik de B12-injecties weer en wordt er een nieuw behandelplan opgestart. Tevens overlegt hij met de HA en is er heel erg goed contact via de mail (hij neemt altijd de tijd).

Omdat ik, net als velen van jullie, weet hoe belangrijk het is om iemand te vinden die iets voor je kan doen en die er voor je is, heb ik daarom dit topic aangemaakt. Theo heeft mij toestemming gegeven, om dit met jullie te delen (evenals zijn contactgegevens), zodat de mensen die hulp zoeken, bij hem terecht kunnen.

Enkele gegevens:

Code: Selecteer alles

WijlhuizenKliniek ZBC
Breedveldsingel 91 
3055 PJ Rotterdam
                             
T 0106412122
M 0642111555
F 0848667564
e-mail wijlhuizen@gmail.com

Bigregistratienummer 69025045801
Orde der geneesheren 76 354
AGB – instelling 22-2273762
AGB - zorgverlener 03-043575

Spreekuur: uitsluitend volgens afspraak           
Ik hoop dat de mensen die in deze provincies wonen en dringend hulp nodig hebben hier mee geholpen zullen worden :D
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Bericht door huppelepup »

Goed nieuws. Ben benieuwd wat hij te bieden heeft. Bedankt voor de info.

En worden zijn consulten vergoed door de zorgverzekering?
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Bericht door lionheart »

Ik had vernomen dat hij daarmee bezig is, maar vooralsnog niet. Hij vraagt €65,- voor het eerste consult (éénmalige bijdrage). Er wordt dan zeer uitgebreid de tijd voor je genomen. Ook zoekt hij contact met de huisarts (mits gewenst).

Als je niet naar Rotterdam kan reizen, dan komt hij bij je thuis langs. Hier vraagt hij €25,- extra voor. Wel geweldig dat dat kan :D

Ik weet niet echt hoe het met de vervolg consulten zit, maar voor en na het eerste gesprek gaat er al veel via de e-mail, wat ik zelf ook heel erg prettig vind (telefonisch kan ook natuurlijk). Je krijgt ook vragenlijsten toegestuurd en veel aanvullende informatie. Ik krijg nu weer mijn vitamine B12 injecties en L-carnitine en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat volgen :)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

weet je ook wanneer zijn kliniek ook voor de rest van NL toegankelijk wordt?
ik weet dat hij ook in a'dam gaat werken, maar daar moeten nieuwe patienten alsnog die 450 euro ophoesten...!
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Bericht door huppelepup »

Bedankt voor al je info. Fijn dat het voor jou zo mogelijk is. Zelf woon in ook in Zh dus ik zou ook kunnen gaan. Alleen waar ik mee zit is dat ik al onder behandeling ben bij dr visser. Ik denk dat dat niet zo handig is om naar twee te gaan. Dr visser schrijft ook carnitine en b12 voor. Kan me ook wel voorstellen dat dr visser daar ook niet zo blij mee zal zijn. Ik ga dr nog over nadenken wat ik doe.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

aquamarijn schreef:weet je ook wanneer zijn kliniek ook voor de rest van NL toegankelijk wordt?
ik weet dat hij ook in a'dam gaat werken, maar daar moeten nieuwe patienten alsnog die 450 euro ophoesten...!
Ik weet niet of Wijlhuizen Kliniek ZBC echt een Kliniek is, het zit op hetzelfde (huis)adres als Easy Med B.V.
Bij Easy Med B.V. wordt bij voorkeur de patiënt in de eigen situatie thuis bezocht en behandeld.
Misschien is dat een tijdelijke oplossing totdat hij vanaf augustus 2013 in Amsterdam weer
ME patiënten vanuit het hele land mag/kan ontvangen en behandelen?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 14 jan 2013, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Wijlhuizen Kliniek (voor patiënten Zuid-Holland en Zeeland)

Bericht door huppelepup »

weet je ook wanneer zijn kliniek ook voor de rest van NL toegankelijk wordt?
ik weet dat hij ook in a'dam gaat werken, maar daar moeten nieuwe patienten alsnog die 450 euro ophoesten...!
Dat is toch in augustus dat hij mensen uit de rest van nl mag ontvangen. Heb ik ergens gelezen.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

aquamarijn schreef:ik weet dat hij ook in a'dam gaat werken, maar daar moeten nieuwe patienten alsnog die 450 euro ophoesten...!
Das altijd nog een koopie vergeleken met DML.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

DML doet toch hele andere onderzoeken en behandelingen dat kan je niet met elkaar vergelijken.
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

huppelepup, in aug ontvangt hij MEers bij het vermoeidheidscentrum, maar ook dan nogsteeds die 450 euro, ik vind dat heel erg veel geld. die bijdrage is er dan nogsteeds omdat er geen vergoeding vanuit de verzekering is voor het consult en de onderzoeken die vermeulen doet :(
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Misschien gaat Wh. de onderzoeken die Vermeulen doet, wel overnemen en valt het dan wel onder de consulten van Wh., zodat de Zorgverzekering dit kan vergoeden.
Immers, dan zijn het werkzaamheden van de internist.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

Bericht door aquamarijn »

mij is verteld van niet....
zou wel blij zijn als het zo zou lopen, want de juiste zorg zou betaalbaar moeten zijn voor íedere ME'er, vind ik
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat precies zit. Hij heeft mij wel verteld dat hij nu al in Amsterdam fybromyalgie patiënten ziet en later (augustus dus) ook ME patiënten. Het lijkt mij dat Amsterdam en de Wijlhuizen Kliniek los van elkaar staan. Ik zal daar nog eens over informeren. Hij vertelde wel dat hij bezig was toekomstige behandelingen vergoed te krijgen (en dan denk ik dat hij het over Amsterdam had). :)
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hi lionheart,

:D mooie avatar heb je!

Easy Med B.V. en Wijlhuizen Kliniek ZBC zitten op het zelfde ((woon)huis)adres.
De CV van Wh. staat openbaar op internet: http://nl.linkedin.com/pub/theo-wijlhuizen/23/a89/80

Overigens, mijn consulten en gesprekken met Wh. waren ook zeker goed, daar blijf ik positief over. Het eerste deel van het MD traject ging goed, echter, de vervolg- en nazorg trajecten bij VCL waren een ramp/kater en wijd ik aan de directeur en de slechte organisatie, gang van zaken. Dat alles gebeurde na het vertrek van Wh.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Tnx ! Ja, ik dacht ik moet even een toepasselijke avatar vinden :p

Ja, ik zal mijn verhaal over het VCL binnenkort hier delen. Ik voel me wel gelukkig dat ik Theo toen nog net op het laatste nippertje heb kunnen ontmoeten. Fijn om te lezen dat je ook zo'n goed gevoel bij hem had. :D
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Plaats reactie