Nog CVS'rs die kampen met serieuze acné op volw leeftijd?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
seefke
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2010, 20:51

Nog CVS'rs die kampen met serieuze acné op volw leeftijd?

Bericht door seefke »

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er nog CVS'rs zijn die ook last hebben van sterke acné in het aangezicht en dit op volwassen leeftijd?
Ik ben 28 jaar en heb er al een aantal jaar last van, een tijdje voor dat de diagnose gesteld werd is het begonnen, maar toen was het toch zo erg niet. Voordien in puberteit bv had ik amper een pukkeltje en een heel gave huid.
Ik vroeg me af of er ook een verband zou kunnen zijn met...
Waarschijnlijk wel, iets met de darmen ofzo?
Maar ik heb een hele pose echt streng gelet op alles wat ik at, enkel gezonde voeding, geen suiker, snoepgoed, zelden vlees, geen melk, zuivel, etc... en echt beter werd het niet.
Ik vermoed dat het eerder hormonaal is.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het héél vervelend vind dat ook dit nog een klacht erbij is, weet je wel, net zo in je gezicht, voelt een mens zich al niet goed dan gaat die er ook nog eens lelijk gaan uitzien... :-(
Niet goed voor de moraal dus :-)
Zijn er mensen die tips kunnen geven?
Alvast hartelijk dank !!
En prettige eindejaarsdagen aan allen !
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Nog CVS

Bericht door josje15 »

Ik heb ook jarenlang zware acné gehad , als volwassene.
Heb daar toen de Diane anti-coceptiepil voor geslikt en die wordt daar nu ook nog voor gebruikt.
Toen ik daarmee moest stoppen, heb ik klassiek homeopathie gehad en daardoor helemaal vrij geworden ervan.

Sterkte
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Nog CVS

Bericht door sowfia »

Ja ik ook, in de puberteit had ik het héél erg, nu is het beter maar ik smeer nog steeds crèmes van de dermatoloog ervoor. Ook niet goed denk ik maar ik werd er zo ongelukkig van... Maar voor mijn leeftijd (25) nog steeds veel last ervan.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Nog CVS

Bericht door bloemetje »

Ik noem het altijd het vuil dat in mn lijf zit van het ziek zijn en er op allerlei manieren uit moet. Acne is er eentje van. Sommige artsen zeiden me dat het een teken van postviraal ziek zijn is. Weet niet of dat zo is.

Sinds twee maanden doe ik elke ochtend een masker met honing. Als ik uit bed kom, dan was ik mn gezicht met water, dep het droog en breng een halve eetlepel op mn gezicht aan. Gewoon tussen je vingers warm wrijven en dan inmasseren. Vervolgens ga ik een paar minuten rommelen - mn kleren klaarleggen of de was uitzoeken. Dan spoel ik het eraf. Mn huid voelt superzacht aan en mn acne is een tikkie minder, maar zeker niet verdwenen. Ms naarmate ik het langer doe?

Persoonlijk vind ik het onbelangrijk, laat mensen maar de andere kant op kijken als het ze niet bevalt wat ze zien. Ik zou er veel voor over hebben om beter te zijn, desnoods met acne. Dat neem ik graag op de koop toe. Ik weet dat ik er verder oke uitzie, vind ik zelf tenminste. Ik ben geen slons, loop er niet onverzorgd bij... Dit is gewoon een jammerlijk minpuntje waarop ik geen invloed kan uitoefenen. Al die andere klachten kan ik ook niet tegengaan - al zou ik het zooooooo graag willen, de wereld is nu eenmaal niet maakbaar. Gelukkig heb ik vandaag mooie blauw gelakte nagels en voel ik me helemaal een dametje!
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Nog CVS

Bericht door malu »

Ik heb ook erg last van acné gehad, hoewel mijn huid nu geheel is genezen door de antibioticakuren die ik volg tegen Lyme en co-infecties. Voor die tijd werkte de 4ME/Nexavir die ik van DML kreeg ook al iets ertegen.

Ik heb er jaren mee gelopen en dus ook al veel geprobeerd: Roaccutane (zeer af te raden bij ME, want is een zwaar middel!), antibioticakuren en diverse behandelingen bij de huidtherapeut.

Ik weet niet of je huid erg gevoelig is, maar als het wel wat kan hebben dan zou ik je Duac acnégel willen aanraden, dit is een combinatie van een antibioticum met benzoylperoxide. Je hebt er wel een receptje van je huisarts voor nodig. Je huid wordt er wel dun van dus in de zomer ermee uitkijken en ook niet langer dan 12 weken gebruiken. Ook kan het later weer terugkomen, maar dat is met alle middelen tegen acné wel is mijn ervaring, want het zit in ons systeem en hangt volgens mij echt samen met de voortdurende fysieke stress in ons lichaam afkomstig van de ziekte.

Daarnaast werken de biopeelings van Neoderma (www.neoderma.nl) vrij goed, maar het resultaat is wel het beste als je de producten blijft gebruiken en daar moet je maar net het geld voor hebben... Daarnaast is mijn ervaring dat je beter eerst wat gewone acnébehandelingen kan doen voor je deze behandeling doet, want als de acné erg actief is kan het zich juist erdoor gaan verspreiden...

Verder geen producten met alcohol gebruiken en irriterende stoffen als SLS. Ben zelf redelijk tevreden over producten van LaRochePosay (Effaclar).

De acnébehandelingen worden op verwijzing van een arts bij veel aanvullende verzekeringen vergoed. Effect van dieet is minimaal. En natuurlijk zo weinig mogelijk eraan zitten, en anders ontsmetten met wat verdunde Tea Tree olie. Of toch een pil overwegen?

Ik hoop dat je ondanks de vele mitsen en maren wat aan mijn tips hebt. Het is echt een rotprobleem, je wil niet weten hoe opgelucht ik me voel dat ik er voorlopig even van af ben en ik bv weer gewoon mijn gezicht kan aanraken zonder bang te zijn dat er meteen weer een pukkel zit.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Heel herkenbaar!
Heb er sinds de pubertijd last van maar de laatste jaren is het erger geworden. Voedsel heeft er bij mij nauwelijks effect op, heb alles geprobeerd.
De enige uitzondering is varkensvlees, sinds ik dat niet meer eet is de acne op m'n rug een stuk minder. M'n gezicht zit helaas nog steeds onder.

Soms heb ik het helemaal gehad en ren ik het liefst naar de dermatoloog voor roaccutane, maar door de ME durf ik dat niet.

Benzoylperoxide werkt goed voor de acne, na een paar weken is het redelijk weg, maar daarna moet ik ermee stoppen vanwege een ontzettend droge huid en komt het weer terug.

Wat mij een beetje heeft geholpen is:

SLS, alcohol, parfum en siliconen vermijden in gezichtsproducten.
Natuurlijke maskertjes, bijv. banaan-honing-kurkuma of kleimaskers.
Een goede, niet vette, vochtinbrengende creme gebruiken.
Iedere 3 dagen een schoon kussensloop.

Ik denk dat je huid goed verzorgen, en chemische troep op je gezicht vermijden het enige is wat je kan doen.

Ik weet hoe erg het is en hoe onzeker het je kan maken.
Hopelijk heb je wat aan de tips, succes!
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Kunnen ook cystes op de eierstokken zijn.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
seefke
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2010, 20:51

Bericht door seefke »

bedankt voor jullie tips !
miss moet ik ook maar eens de pil Diane proberen.
Ik voel me echt niet goed bij al die acné, ik weet dat de vermoeidheid en feit dat je niet kan werken veel erger is, maar toch weegt het bij mij wel op men zelfbeeld, dat ik namelijk zonder make-up niet over straat durf en vind da jammer, mensen zijn me gewoon altijd gemaquilleerd te zien, ik ben ws één van die vrouwen waarvan je zo een ogen trekt als je ze ziet zonder :-)
het is ook niet alleen acné, maar de littekens door de acné blijven zo rood zien, vooral op men wangen, geen egale huidskleur...
Ik heb een zeer goed natuurlijk reinigingsmiddel op basis van kurkuma en neem dat me s avonds een babyvelletje geeft, maar de littekens, rode oneffen huid blijft...
ik heb gewoon zoiets van tja, voelt ge u al hele dagen niet goed, dan ook dat nog es ! dat je er zo gaat uitzien.
sorry hoor als ik effe negatief overkom, kheb het gewoon wat gehad mee alles.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Doet het ook pijn, bij mij deed het dat wel!
Als je de Diane pil zou gebruiken, kun je als het helpt, daarnaast of daarna bijv. homeopathie ofzo kunnen starten?
Ik begrijp heel goed, dat je het moeilijk vindt om te aksepteren....er is al zoveel wat je moet aksepteren, toch :(
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
seefke
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2010, 20:51

Bericht door seefke »

goh pijn niet echt, tenzij als het echt dik ontstoken acné pukkels zijn...
maar dat is gelukkig terug weg...
wat zou ik kunnen nemen als homeopathie?
ik heb een afspraak gemaakt bij de endocrinoloog om men hormonen es te laten testen, bijnieren, oestrogeen, testosteron...
tja inderdaad zo is dat, vind het gewoon niet fijn om er nog es uit te zien zoals ik me voel...
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Die endocrinoloog lijkt me goed plan :D

Met homeopathie bedoel ik een homeopatisch arts....die werken met jouw type.
Jij gaat iets heel anders krijgen dan ik voor dezelfde klacht en zij geven hogere doseringen dan je zelf zonder recept kunt kopen.

groetjes
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Ook ik heb zo goed als alles geprobeerd, inclusief roaccutane (zwaar, dus alleen in nood!) en daarna de Diane. Ik had ook zeer pijnlijke ontstekingen die je al lang voordat ze zichbaar werden al voelde.
Ik zou de neoderma peelings die genoemd werden juist erg afraden. Bij mij was het zeer pijnlijk en het werd er erger van.
Ben benieuwd of de endocrinoloog iets oplevert, als er geen bezwaren zijn zou je misschien ook de diane kunnen gaan proberen. Ik heb zeker geen gave huid, maar het is wel 100x erger geweest, dus het kan echt verbeteren.
Op deze site schrijft een arts tips over huidverzorging http://jetskeultee.nl/2010/04/23/puistj ... de-dokter/ misschien staat er iets nuttigs bij.
Gebruikersavatar
seefke
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2010, 20:51

Bericht door seefke »

Hey Kik en anderen,
Bedankt voor jullie tips !
3 januari moet ik langs bij de endocrinoloog, héél binnenkort dus en ik ben benieuwd, misschien wat hij gaat zeggen.
Weet niet of ze het gewoon zijn om iemand over de vloer te krijgen ivm acné...
En misschien kan ik Diane met hem bespreken ook.
Bedankt voor de link ook !
Prettig eindejaar allemaal !
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ook tegen mij begon de endocrinoloog over de pil.
Ik krijg over een paar weken mijn uitslagen.
Ben erg benieuwd want heb sinds mijn puberteit acné.
Het is een paar jaar zo goed als weggeweest na Roa.
Maar dat zou ik dus nooit of nooit iemand aanraden.
Lees de bijsluiter...en je weet genoeg.
Moest regelmatig bloed laten prikken ivm levertesten maar dat was altijd ok.
Ik heb er vreselijke buikpijn (darmen) aan overgehouden.
Toen dat na jaren beterde, kwam de acné terug.
Jongeren die al jaren acné hebben krijgen eerst AB, om te zien of het een bacteriële infectie is en als dat niet helpt : direct aan de Roa.
Zo gaat het in alle geval bij mijn dermatoloog.
Wat de gevolgen zijn, op lange termijn, daar lijkt niemand bij stil te staan.

Wat ook vaak lijkt te helpen zijn middeltjes die de (vette) huid uitdrogen.
Maar dat geeft een averechts effect want dan gaan de talgklieren nog harder werken.
Je moet de huid net voeden met een goede dagcrème.

Vlak voor mijn menstruatie is het altijd erger.
Dus het kan niet anders dan hormonaal zijn.
Maar hoe beu ik het soms ben, daar heb ik geen woorden voor !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
seefke
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 nov 2010, 20:51

Bericht door seefke »

Laat je iets weten als je je uitslagen hebt Senna?
Ben benieuwd !
Ik moet morgen nr de endocrinoloog, is voor de eerste keer.
Ik hoop maar dat hij me serieus neemt.
Roa wil ik geen geval gebruiken, maar zou graag echt van die uitslag afgeraken.
Ik heb ook vooral heel veel littekens en die blijven rood zien, is toch teken dat er nog steeds onsteking zit toch?
Plaats reactie