Lijstje supplementen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zus
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jan 2013, 12:00

Bericht door zus »

onze dochter gebruikt
Talicar (l-carnitine liponzuur&taurine)
reduquinol (kristalvrij ubiquinol gereduceerd CoQ10)
lifepak
DJ repair (compex van gluamine zink-l-methionine en N-acetul-l-cysteine)
Quersicur (complex van forskoline zwarte bes quercetine en silymarin)
Kolorex
selenium methionine
curmaxell
23 per dag
en een dieet (zo min mogelijk suiker, tarwe zuivel eieren ed)
en aps therapie
en dit allemaal om beter te worden........
lionheart
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 06 jan 2013, 23:57

Bericht door lionheart »

Ik heb veel geprobeerd, maar ben gestopt met alles waarvan ik niet van overtuigd was dat het écht hielp (tevens groeit het geld me ook niet op de rug :p ).

Op dit moment zijn dat :

*B12-injecties (2-3 per week 10mg)
*L-carnitine 1000 mg p/dag (van het merk Sigma Tau - wordt vergoed).
*op aanraden dr. Wh acetylcysteïne ( 1x600mg per dag om te ontgiften)
*multivitamines (huismerk/ standaard dosering)

Ook ik heb melatonine geprobeerd, maar ben daar ook mee gestopt (en merk geen verschil).
Volg je gevoel, kom voor jezelf op en blijf vechten !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb besloten silicium bij te nemen na wat leeswerk over de voordelen voor het bindweefsel.

Onlangs is me iets heel geks overkomen, namelijk een spontane aderbreukje in mijn baarmoeder. Het was net alsof ik een miskraam kreeg, bloed bleef lopen. Het is uiteindelijk vanzelf gestopt maar de gynecoloog heeft een tijd geleden eens gezegd dat ik veel spataders had in mijn buik.

Het wordt maar eens tijd dat ik iets ga doen aan het bindweefsel in mijn aderen me dunkt. Als de aders in mijn buik al spontaan springen, dan denk ik automatisch aan hersenbloedingen en hartaderbreuken. Met wat geluk heb ik minder fibropijn met dat supplement.

Dit artikel bevestigt dat silicium een goede keuze is bij bindweefselziekten.
Q10, calcium, magnesium neem ik al bij.
Vit C krijg ik binnen via gefermenteerde groenten.
MSM neem ik niet omdat het zwavel bevat en dat verteer ik niet zo goed.
Pycnogenol is grapefruit extract als ik me goed herinner, dat is nog een optie net als vit K. Dat laatste moet ik wel goed nakijken want heeft een invloed op dikte van het bloed.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15607555

Med Hypotheses. 2005;64(2):279-83.
A novel therapeutic strategy for Ehlers-Danlos syndrome based on nutritional supplements.

calcium, carnitine, coenzyme Q(10), glucosamine, magnesium, methyl sulphonyl methane (MSM), pycnogenol, silica, vitamin C, and vitamin K, at dosages which have previously been demonstrated to be effective against the above symptoms in other disorders.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Zinc

Bericht door zeeman »

Na je artikel op je blog ook weer mijn zinc dagelijks aan het nemen @marlene :lol:

Ik heb me wel eens laten vertellen dat het ook goed is om bindweefsel op te bouwen door kippeboullion te drinken. Het schijnt dat je dan ook goede stoffen voor dat proces binnen krijgt. Kan er op internet niets over vinden...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Zinc

Bericht door marlène »

polpolrene schreef:Na je artikel op je blog ook weer mijn zinc dagelijks aan het nemen @marlene :lol:

Ik heb me wel eens laten vertellen dat het ook goed is om bindweefsel op te bouwen door kippeboullion te drinken. Het schijnt dat je dan ook goede stoffen voor dat proces binnen krijgt. Kan er op internet niets over vinden...
@ polpolrene

:) klopt van de kippenbouillon. Voorwaarde is dat je huid en kraakbeen mee laat koken. Die bevatten de stofjes die we nodig hebben als bouwstenen. In het engels noemt dit ook "broth", een aftreksel van dierenbeenderen met alles erop en eraan.

Het maakt ook deel uit van het GAPS-dieet waar ze adviseren zoveel mogelijk kraakbeen, merg en vel mee te koken. Wij europeanen zijn dat niet meer gewoon maar het bevat enorm veel nutriënten. Zeker aan te raden bij lekke darm (kraakbeen en vel) en immuunziekten (mergpijpjes) enz.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Soup maken

Bericht door zeeman »

Jaaa! Dat zei mijn therapeut ook al. Ik tob momenteel met darmen en ben met Symbioflor (de 3 verschillende) de boel weer een beetje aan het herstellen. Ook D-mannose en L-glutamine helpen daarbij (vooral die laatste zou helpen bij een lekke darm). Mijn therapeut adviseerde zelf soep te maken en heeft een recept gemaild. Inderdaad ook de kip met vel en bot. Daarbij oa. nog Kombu, dat heb ik via internet besteld want dat hebben ze hier in de buurt niet. Ik heb wel al bouillon getrokken van enkel de kombu. Die is niet echt lekker, maar gemengd met Herbamare Bouillonbasis van meneer Vogel gaat het wel. Punt bij mij is dat alles ook glutenvrij moet zijn. Dat dieet kende ik nog niet, ik ga het eens bekijken. Bedankt!
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Soup maken

Bericht door l »

-Vit c
-Vit B12
-vit E
-ontgifter (chlorella,...)
-Leverondersteuner (leverbitter)
-probioica ( alle vier de goeie bacteriën)
-Q10

soms curcuma, ravinsara, duivelsklauw,antioxidantcomplexm.
En tal van druppeltincturen
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Chlorella gebruikt in je lichaam dezelfde "taxi" als B12 om opgenomen te worden, daardoor kan de opname van B12 in het gedrang komen
Chlorella neemt dus de plaats in van B12, lijkt op B12 maar werkt niet zoals B12
Plaats reactie