Lijstje supplementen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

vital
Actief lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:20

Lijstje supplementen

Bericht door vital »

Het lijkt mij wel interessant als iedereen die dat wil eens zijn lijstje van supplementen dat hij slikt post. Misschien leren we er wel wat uit. Misschien ook handig om bij te vertellen hoe je daartoe gekomen bent. Misschien volg je het protocol van Sarah Myhill of Martin Pall,....

Ik neem voor het moment zelf niet zo heel veel meer, heb enkele dingen terug afgebouwd en ben wat aan het kijken wat ik nog extra zou nemen.

Tonixx plus (acetyl-l-carnitine 1g en alfaliponzuur 600mg zijn de hoofdbestanddelen)
Magnesium-ascorbaat (2 gr vitamine c en 150 mg magnesium)
Een multivitamine
Iedere maand vitamine d ampul

(Ook al Q10, bioglucan,... genomen. Een hele tijd vitamine B12 injecties gekregen.)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Lijstje supplementen

Bericht door marlène »

Om te slapen:
1mg melatonine
Formule 253 van Nutrined (GABA 150 mg - melissa 100mg - valeriaan 50mg - vit B6 20 mg - P5P 10mg) op aanraden van apotheker De Saedeleer

Om de immuniteit te reguleren
Low Dose Naltrexone streefdoel 4 g
Raw thyroid (Natural Sources) ipv synthetisch schildklierhormoon
Zink 35 mg
Omega 3

Op aanraden van Rich von Konynenburg:
* 2000mcg hydroxylcobalamin --> 10 mcg om de 5 dagen via inspuiting
* 200mcg 5-MTHF ("methylfolate")
* 200mcg folinic acid (aka 5-formyl-THF)

http://iaomt.media.fnf.nu/2/skovde_2011 ... Bweburl%7D
(video 1 vanaf 35 min behandelt zijn methylatie-theorie)

Dagelijks of regelmatig
Alpha Lipoic Acid 300 mg
Lecithin 1200 mg
D-phenylaline (om de neurotransmitters aan te vullen => beter goed humeur en minder pijn)
Molybdeen 225 mcg (enzym nodig voor afbraak sulfieten en voorkomt afbraak thiamine = nodig voor synthese acetylcholine en tegen verzuring/sepsis)
Saw palmetto 320 mg ( bekend als middel tegen prostaatkanker maar ik gebruik het tegen haaruitval vanwege werking enzym testosterone)
Digestive Enzymes (Nature's Enzymes) om gal van extra enzymen te voorzien voor betere vertering en minder ontsteking
Immune Boost mineral supplement humic & fulvic acid
Alkala N
Q10 ubiquinol


Ik heb ook een tijdje vit E genomen maar mijn niveau was de laatste keer te hoog dus daar ben ik met gestopt.
Biotine nam ik tegen haarverlies maar na enkele maanden kreeg ik meer last van epilepsie triggers. Idem met l-glutamine, dat had ik gekocht tegen ammoniak stapeling maar had niet goed gelezen dat het niet samengaat met epilepsiemedicatie. Na twee pilletjes had ik al prijs. Jammer want het was anders wel de snelste manier om dat vergif uit mijn lijf te krijgen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Lijstje supplementen

Bericht door daisy86 »

Het veranderd wel eens, ben pas met wat supplementen gestopt en gebruik nu alleen nog maar de supplementen waar ik echt iets van merk. Heb inmiddels dus een hele kast vol met supplementen staan die ik niet meer gebruik.
Ik gebruik normaal ook nog druppels van de homeopaat, maar dat is 6 weken wel, dan 6 weken niet en ik ben net klaar met de eerste ronde van druppels nemen.
Momenteel gebruik ik:
Carnitene
Vit. D
Vit. B12 met foliumzuur (Methylcobalamine+Dibencozide)
Orthisept plus (candida)
Propolis (candida)
L-Lysine
Vit. C
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Lijstje supplementen

Bericht door lulu »

2*5*330 mg carnitine
2a3*1000 mg vitC + bioflavodinges
lecthine
q10 ubiquinol
vitB smelttablet (helaas nog de cyano cobalamine, eerst opmaken)
visoliepillen
calcium, boron, zink, magnesiumtablet
calcium, vitD en K ablet
melatonine 0,8 mg
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Tineke
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mar 2008, 19:13

Lijstje supplementen

Bericht door Tineke »

Ik neem dagelijks:

1 x 250 mg carnitine
1 zuigtablet Calcxx (kalk)
1 x chromium
1 x magnepamyl omnium (magnesium)
2 x 500 mg vit. C
1 mg melatonine
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Elke dag :
Omega 3, Candida Clear, vit c,

3x per week :
Magnesium, Selenium, b-complex

af en toe :
jodium, vit d, q 10, vit e
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Sarcophagist
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 okt 2005, 21:52

Bericht door Sarcophagist »

Van Dr. Coucke:

- DHEA 25 mg (hormoon waarvan ik een half jaar heel lage waarden had, na drie maanden stond het reeds goed)
- Vitamine D 1000 IU (stond een half jaar geleden alarmerend laag, drie maand geleden net binnen grijze zone)
- Flora Balance (probiotica met lactobacillus)
- Symbioflor 2 (probiotica met E. coli)

Van mijn orthopedist (nadat bleek dat ik osteoporose had):

- Calciumcitraat 1 g

Van mezelf neem ik ook nog melatonine, maar dat ben ik aan het afbouwen. Twee maanden geleden zat ik aan 4 mg per dag. Nu nog 0,6 mg en het streefdoel is 0.
Gebruikersavatar
hoop
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:46
Locatie: Belgie

Bericht door hoop »

Mijn coctail bestaat voorlopig uit medicijnen en wat supplementen.

medicijnen:
1. Elke dag schildklierhormoon
2. 3 dagen per week, om de andere dag Isoprinosine
3 Sypralexa (wil ik vanaf, denk dat het meer kwaad dan goed doet)
Bij ME patienten zou het serotonine gehalte zelfs eerder verhoogd zijn.

Supplementen
1. Compleet vitamine B-complex 3x dagdosis. Een tijd lang heb ik een 6x dagdosis genomen.
2. Vitamine D om de andere dag
3. Q10 en creatinine als spierversterkende middelen
4. Selenium
5. Sodiumcarbonaat, 2x daags afgestreken koffielepel opgelost in water, om acidose te bestrijden en maagproblemen te temperen
6. Vitamine C
Slechts sedert enkel weken omdat ik bij vorige dieten met veel vitamine c-rijke bessen een verbetering merkte.
Met een hele hoge dosis vitamine C gedurende 2 dagen, 2g om de twee uur, keerde een erge inzinking snel om en werden mijn maagproblemen enorm snel en sterk gereduceerd. Daarna ben ik verder blijven doen met een 5g per dag gespreid ingenomen. Inname van sodiumcarbonaat is zeker belangrijk om verzuring in het bloed tegen te gaan. De snelle ontwikkeling van maagproblemen en bacterien in de maag wijst op een alkalisch milieu in de maag. Normaal zorgt het maagzuur voor een sterk remmende werking op de ontwikkeling van bacterien. Het maagzuur is natuurlijk ook belangrijk voor de vertering van het voedsel.
Sodiumcarbonaat stimuleert normaal de aanmaak van maagzuur, maar dat leek bij mij toch niet te werken. Op zichzelf neutraliseert sodiumcarbonaat zuur. Het helpt dus wel tegen acidose in het bloed en wordt daarvoor soms voorgeschreven.
De hoge dosissen vitamine C creëerden uiteraard een zeer hoog zuurgehalte in mijn maag. Mogelijks heeft dat voor de verbetering gezorgd. Ik verwachtte meer maagproblemen of zelfs buikloop, maar het tegendeel gebeurde. Buikloop kan je wel krijgen als je de vitamine C inneemt met te weinig water.

De bovenstaande coctail van medicamenten en supplementen heeft de laatste 4 maanden voor een constante, maar heel geleidelijke verbetering gezorgd van de immuun-systeemziekten.

Wat niet verbeterd is is de inspanningsintolerantie, en mogelijks de neurologische problemen. Er zit dus geen wondermiddel tussen dat de ziekte zal genezen. Bij mij lijkt het voorlopig op een gecombineerde symptoombestrijding.

Ik heb wel voorlopig de indruk dat de isoprinosine mogelijks een gunstig effect heeft op de ontsteking in mijn hersenen. De koppijn links en achteraan in het hoofd is sterk verminderd. Maar na psychische activiteit of veel visuele en auditieve prikkels krijg ik nu soms een heel ander erg naar gevoel. Het is bijna niet te verdragen en toch geen hoofdpijn. Het doet me denken aan een gevoel dat ik ooit had na een zware hersenschudding toen ik jong was.

Isoprinosine wordt ook voorgeschreven bij encephalitis veroorzaakt door tekenvirussen of het mazelenvirus. Het heeft naast een immuunregulerende werking ook een anti-virale werking.
Vitamine C heeft in grote dosis ook anti-virale eigenschappen. Een belangrijk kenmerk van vitamine C is dat het ook doordring in weefsels waar medicijnen soms niet doordringen. Ik sta nochtans nogal sceptisch tegen de vitamine-goeroes. Maar voorlopig lijkt het wat effect te ressorteren. Bij veel middelen die we probeerden leek dat voorlopig zo. Misschien het gevolg van de golfbewegingen in de ziekte die het inschatten van de werking van middelen sterk bemoeilijkt.
Iets is mogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

dag hoop

je kan best de q10 combineren met L Carnitine en Alfa Lipon Zuur (neem bijvoorbeeld Nutrilipon - dit is de Na -R - de natuurlijke en meest actieve en best opneembare vorm.

Ik zie dat je ook werkt met creatine. heb ik vroeger ook gedaan maar er is een betere vorm

Kre alkalyn

http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/kr ... kalyn-pro/

en combineer dit product eens met HMB !

Ik gebruik eveneens L arginine

http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/ ... yl-estyer/

en voor recuperatie een BCAA complex

http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/ ... x-2200-mg/


ik experimenteer al geruime tijd met sportsupplementen voor duursport en ondanks het feit dat het ZEKER GEEN wondermiddelen zijn geven deze middelen me toch wat meer energie.

Om een beetje wakkerder en geconcentreerder te zijn op mijn werk gebruik ik meestal een booster met cafeïne .

Ik gebruik een rits antioxidanten (selenium- alfa liponzuur -astaxantine ) en ga da binnenkort aanvullen met pycnogenol van pharma nord. heb hier al veel over gelezen en dit blijkt een heel interessant product te zijn.

http://www.vitafarma.nl/upload/Bijsluit ... ebsite.pdf

Verder gebruik ik rhodeola rosea /macca/ en indiase ginseng (afwisselend)


Er zijn nog meerdere producten die ik volgens een beurtrol neem voor ondersteuning
vitaminen, IP 6, GABA, 5HTP, resveratrol , curcuma ...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hieronder een artikel met een lijst van supplementen in verwerkt als je Lyme hebt.

Interessant is de wetenschappelijke benadering om de Lyme toxines af te breken:

bv zoethout
Inhibitors of the Lyme Spirochete Toxin
The molecular structure of GA (glycyrrhizic acid ) includes a steroid with large bulky substituents. Being a large molecule, GA is capable of binding into the active site of the toxin, thereby blocking the normal substrate, two adjacent amino acids in the protein SNAP-25

Listing 4: Inhibitors of Borrelia burgdorferi (Bb) and its Toxin
Inhibitor
Glycyrrhizic Acid (Licorice Root) Biorizin™
Glutamylglutamate (Glu-Glu Dipeptide)
Nitrous Oxide (NO) (Arginine Stimulates Production)
Bismacine™
Chromocine™
Silver Ion

http://www.townsendletter.com/FebMar2006/lyme0206.htm
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Qua supplementen gebruik ik op dit moment:

- 1 gram vit.c lypospheric
- vit d
- vit b12 injecties 3x 10 mg per week
- lactoferrine
- 4ME elke dag 2ml
- magnesium ongeveer 300 mg per dag

Ben gestopt met:
- larch arabinogalactan
- q10 ubiquinol
- atp plus
- melatonine (alweer paar jaar geleden hoor, de rest van de lijst is afgelopen tijd)

Groetjes,
Sesaffie
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Bericht door feuer »

Ik hou het simpel ;):
- Carnitine
- Vitamine D
- Multi enzym
Verder drink ik zoethout thee, groene thee enz...
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik gebruik nu naast de reguliere medicatie:

- Lactoferrine
- Q10 Ubiquinol
- L-gluthation
- B12-injecties (10 mg)
- Bififlor (probiotica)
- melatonine (is dat medicijn of supplement?)

In het verleden ook chlorella, L-carnitine, magnesium, zink, chroom, B-complex, MSM en Tonalin gebruikt en nog véél meer volgens mij, maar vind dit al een aardig lijstje :).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Tineke
Beginner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mar 2008, 19:13

Bericht door Tineke »

Ik neem dagelijks:

1 x 250 mg carnitine
1 zuigtablet Calcxx (kalk)
1 x chromium
1 x magnepamyl optimum (magnesium)
2 x 500 mg vit. C
1 mg melatonine

Als ik bemerk wat jullie zoal schrijven, dan kan ik mijn lijstje eigenlijk nog aanvullen:
Neem behalve bovenstaande ook :
- zoethoutthee (voor cortisolgehalte )
- combizym (voor betere vertering)
- wekelijks een ampule vit. D
- zal starten met : magnetyl (carnitine en taurine + magnesium)
- ijzertabletten
- zincotabs
Benevens een hele rist reguliere medicijnen
juliane
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2012, 11:58

Bericht door juliane »

Ik heb heleboel supplementen genomn, te veel om op te noemen. Momenteel gebruik ik
- vitamines; A&D, C (1000mg), B-complex (om de dag, wil niet te veel B6 nemen)
- mineralen: Zink/magnesium/molybdenum/ijzer
- L-glutamine
- GABA
- af en toe 5 htp
- probiotica
- jodium
Plaats reactie