hoge hartslag

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

oh ik dacht dat doordat het hart zo hard moet werken, alle processen in je lichaam sneller gaan, niet alleen de nieren maar ook mijn darmen werken dan sneller :oops:
ik had vorig jaar rond deze tijd chronisch boezemfibrilleren, heb alle medicatie inmiddels gehad die er zijn, een pacemaker, en een 4e (pulmonale venen)ablatie gehad. op dit moment is het rustig, maar kan zo ook weer veranderen,helaas
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ik ben helemaal door de molen geweest en de cardioloog zegt dat het ongevaarlijk is. Ik mag wegblijven want het ging goed met de medicijnen. Amper drie dagen na het consult weer ritmestoornissen gehad. :-( Het is nu een week geleden maar voel me nog een wrak. Hebben jullie dat ook dat het weer een poosje duurt voordat je weer er van herstelt ben?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik weet wel dat wij vaak hartritmestoornissen hebben die niet direct gevaarlijk zijn.

Maar bedoel je dat je moet herstellen van een ritmestoornis? Ik heb heel vaak stoornissen, soms meer, soms minder en heb nooit gemerkt dat ik daar dan slechter van ben. Of bedoel je toch iets anders?
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ja asje dat bedoel ik. Ik ben daarna nog dagen slechter, maar zo'n aanval duurt bij mij soms 8 uur soms langer en een enkele keer ook korter.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Oh ok, dat is heel lang! Hoe gaat dat dan bijv 8 uur lang, wat voor patroon heb je dan?
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Nou dan begint het bij 160 en zakt het als ik twee pillen heb genomen naar 130 en na verloop van tijd loopt het dan weer op. Zo gaat t meestal. Maar het kan ook weer zakken naar normale waarde na de medicijnen te hebben genomen.
Heb jij het nooit zo lang? En ben je onder behandeling?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Nee, zo erg heb ik 't niet. Ik kan bij een voor een ander gewone inspanning wel tot 150 komen maar dat zakt dan weer bij rust. Verder wel vaak een wat hoge hartslag, ook POTS en overslagen en een ritmestoornis waarbij de hartslag lijkt te blijven hangen (trillend), even stopt, vreselijk op hol slaat met een paar harde slagen na. Visser wilde Clonidine bij me proberen maar jij hebt nog andere medicatie neem ik aan?
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ha asje, het is toch wel verschillend wat wij hebben. Ik gebruik een betablokker en geen clonidie. Ik hoop dat ik er nog een keer vanaf ga komen maar daar lijkt het nu nog niet op.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, 't lijkt me ook wat ernstiger bij jou. Kreeg je dit bij de ME of had je er al last van?
Life smells...
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Ja heb het erbij gekregen. Ik heb al meer dan 10 jaar Me en de ritmestoornissen zijn er sinds een half jaar. Zo wordt het lijstje alleen maar langer...:-(
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

huppelepup schreef:Zo wordt het lijstje alleen maar langer...:-(
Ja, dat ken ik. Vervelend he? Sterkte! Ik heb ook een hoge hartslag en vaak hartkloppingen, soms met pijn op de borst erbij. Dr. Visser zegt dat dit soort klachten vaak voorkomen bij ME.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

Hallo mieshka,

Oh jij hebt het dus ook. Ik heb wel een paar vragen waar ik benieuwd naar ben.
Hoe verloopt het bij jou?
Komt het in rust of zo opeens op de dag?
En hoe lang duurt het voordat het weer over is?
Gebruik je er ook medicijnen voor?
En hoe hoog is je pols dan meestal?
Hoe vaak komt het voor?
Ben je ervoor onder controle?

En bedankt he.

Groetjes huppelepup
mieshka
Gevorderd lid
Berichten: 823
Lid geworden op: 30 nov 2011, 17:03

Bericht door mieshka »

Hoe verloopt het bij jou?
Het lijkt erop dat het spontaan komt opzetten, het lijkt willekeurig te zijn wanneer. Ineens gaat mijn hart dan als een razende tekeer. Soms ook met pijn op de borst. Duurt nooit lang.
Komt het in rust of zo opeens op de dag?
Het kan in rust of als ik aan het werk ben, dat lijkt niet uit te maken.
En hoe lang duurt het voordat het weer over is?
Het is altijd vrij snel weer voorbij, langer dan 10 minuten duurt het niet.
Gebruik je er ook medicijnen voor?
Nee, dr. Visser zegt dat ik dat beter niet kan doen. Er is een medicijn wat niet-ME-patienten nemen in zo'n geval, maar dr. Visser zegt dat ik dan gegarandeerd onderuit ga.
En hoe hoog is je pols dan meestal?
Rond de 150.
Hoe vaak komt het voor?
Niet supervaak, 2 keer per maand max, maar heb het ook wel eens maanden niet.
Ben je ervoor onder controle?
Niet specifiek hiervoor. Ik loop wel bij dr. Visser en die weet hiervan.

En bedankt he.
Geen probleem, graag gedaan. :wink:
Plaats reactie