hoge hartslag

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

hoge hartslag

Bericht door huppelepup »

Hoi,
Herkennen jullie dit. Ik heb deze maand al zeker 6 keer een hele hoge pols gehad. Zo rond de 145-175 in rust. De ene keer is het met een 1 a 2 uur gezakt en een andere keer duurt dat vele uren langer. Bij mij begint het s nachts, dan moet ik heel veel keer achter elkaar plassen.

Wat was bij jullie de oorzaak en wat werd er aan gedaan?

Ik heb wel een lekje aan de hartklep maar dat was niet ernstig.

Groetjes huppelepup
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

HOGE HARTSLAG

Bericht door poppetje »

He lieve Huppelepup,

Dat klinkt als een hartritmestoornis, zeker ook met het vele plassen erbij wat je er dan daarna hebt. Heb je dit met de huisarts of een cardioloog besproken? Ik zou het echt even aankaarten.

Ik ken zelf overigens ook hartritmestoornissen sinds ik ME heb. en dat varieert van heel veel over/extra slagen tot soms inderdaad ineens dat na een paar overslagen je hartslag heel erg omhoog schiet. Bij mij is het alleen een paar minuten en dan zakt het weer. Als je hart echt zo lang (uren) een dergelijke hoge hartslag heeft lijkt me heel erg naar en moet je het echt eventjes door aan arts laten checken denk ik.

Het lastige is altijd (had ik ook) dat als je je laat onderzoeken ze vaak die stoornis niet oppikken op de apparatuur (omdat hij erop dat moment, tijdens onderzoek, niet is). Heb je ze frequent achter elkaar gehad? Dan zou je een holteronderzoek kunnen vragen voor een aantal dagen of week/2 weken. Dan kunnen ze goed kijken wat het (welk type stoornis) het precies is en of het onschuldig is of niet.

liefs
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

HOGE HARTSLAG

Bericht door josje15 »

Dat is best wel hoog, hoor.....lijkt idd op een hartritmestoornisen kan behandeld worden.
Wel naar een arts hiermee...ws voel je je er ook niet lekker van?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gast

HOGE HARTSLAG

Bericht door Gast »

hoi huppelepup

ik ben zelf bekend met hartritmestoornissen
en moet dan idd ook veel plassen
ik heb boezemfibrilleren, een hele hoge hartslag èn onregelmatig het boezemfibr. is niet ernstig, maar je kunt er wel duizelig van worden. toch kunnen de bijwerkingen wel ernstig zijn nl. trombose(hart/hersenen) omdat het bloed door onregelmatige hartslag stil kan staan. heb zelf een longembolie gehad, vorig jaar
heb soms ook last van boezemflutters een hele hoge hartslag, die wèl heel regelmatig is, is ook erg lastig, maar kan minder kwaad.
dus toch maar naar de huisarts
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

HOGE HARTSLAG

Bericht door josje15 »

Maar Hppulepup, nou las ik net, dat jouw huisarts zo rottig doet, wat nu?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

Maar Hppulepup, nou las ik net, dat jouw huisarts zo rottig doet, wat nu?
Ja klopt maar krijg toch een holteronderzoek.

Het is idd lastig zo heb ik er een paar uur last van en het kan ook zomaar weer weg zijn. Zal je net zien als ik aan de holter zit dat er dan niks aan het handje is.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

Dan zou je een holteronderzoek kunnen vragen voor een aantal dagen of week/2 weken. Dan kunnen ze goed kijken wat het (welk type stoornis) het precies is en of het onschuldig is of niet.
Zo ik dacht dat ze een holteronderzoek alleen maar voor 24 0f 48 uur deden. Maar 2 weken zou wel goed zijn want dan is het tenminste wel geregisteerd.
Gast

HOGE HARTSLAG

Bericht door Gast »

als je huisarts een ecg apparaat heeft kun je even langs de praktijk tijdens een ritmestoornis en heb je zo ook duidelijkheid
ik heb zelf ook wel een aantal keren met een holter gelopen, en idd dan zul je zien dat je dan geen last hebt.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

Brandy@Ik heb al aan de ecg gelegen maar toen was de pols al weer gezakt. Het ritme zag er wel goed uit.

Klinkt heftig wat jij hebt.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

HOGE HARTSLAG

Bericht door poppetje »

huppelepup schreef:
Dan zou je een holteronderzoek kunnen vragen voor een aantal dagen of week/2 weken. Dan kunnen ze goed kijken wat het (welk type stoornis) het precies is en of het onschuldig is of niet.
Zo ik dacht dat ze een holteronderzoek alleen maar voor 24 0f 48 uur deden. Maar 2 weken zou wel goed zijn want dan is het tenminste wel geregisteerd.
@huppelepup,

Ja meeste holters zijn 24 of 48 uur en dan lezen ze die hele periode uit, ze kijken dus alle registraties van die 48 uur door en bepalen of ze iets afwijkends zien.

Maar ik heb ook zelf wel eens 2 weken lang een beeper gehad. Is feitelijk hetzelfde, maar dan moet je als je iets voelt op een knopje drukken en dan registreert ie dat. Ze lezen dan later alleen de door jouw aangegeven periodes (wanneer je hebt gedrukt) terug. Het blijft altijd lastig om inderdaad net zo'n episode te vangen, maar hoe langer je zo'n apparaatje bij je hebt hoe meer kans natuurlijk.

De huisarts kan denk ik zo'n beeper onderzoek niet aanvragen, een cardioloog wel. Dus mocht je holter net niets opvangen, laat je verwijzen. Jouw klachten zijn heftig genoeg om er gewoon even naar te laten kijken en te vragen of je voor langere periode zo'n holter/beeper mee kan krijgen.

succes
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

En weten jullie hoe dat dan komt dat je voor die tijd zoveel moet plassen. Vind het vreemd.
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

HOGE HARTSLAG

Bericht door poppetje »

De internist van mijn moeder, die een keertje ook niet lekker werd en flauw viel, waarschijnlijk door een ritmestoornis, vertelde, toen mijn moeder ook vertelde dat ze in de uren erna zo veel moest plassen, dat dat een reactie van het lichaam is op de ritmestoornis. ik weet niet precies welk mechanisme het is, maar het hoort er wel bij. Je lichaam reageert door heel veel vocht kwijt te willen raken.
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

HOGE HARTSLAG

Bericht door huppelepup »

Aha, maar ik moet juist voor die tijd plassen...........
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Bij boezemfibrilleren wordt er meer ANP aangemaakt om het hart te beschermen tegen volume-overbelasting. Dit ANP hormoon zorgt ervoor dat je bloedvolume daalt (o.a. door het verhogen van de urineproductie) waardoor de druk in het hart lager wordt. De secretie van ANP is ook verhoogd bij ontstekingen en hartfalen.
http://www.ntvg.nl/publicatie/atrium-na ... klinie/pdf
Plaats reactie