Ijskoud

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Ijskoud

Bericht door sophie221 »

Ik heb het de hele dag ijskoud. Als ik buiten ben geweest warm ik helemaal niet meer op.

De verwarming staat al buitensporig hoog, ik kleed me warm aan en ik zit altijd onder 2 dekens op de bank.
Hebben jullie dit ook en wie heeft er eventueel tips?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Voor mij helpt alleen een warme kruik.

Is ook een symptoom van trage schildklier.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb daar ook last van. Dikke truien, pittenzakjes voor de magnetron, en dekentjes, dat is waar ik me mee opwarm.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Hier hetzelfde. Ik heb gelukkig een houtkachel, daarmee krijg ik het gemakkelijk boven de 25 graden in de kamer. Dan nog kan ik steenkoud zijn. Kersenpitten kruik en warme deken zijn mijn beste maatjes!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Een kruik bij mijn voeten in de slaapzak wil vaak (niet altijd geef ik toe) wel helpen. Als mn voetjes warm zijn, dan komt de rest als vanzelf... Of warme choco drinken, zo heet dat je net niet je mond brand. Gek genoeg reageert mn lijf daarop en word ik warm van binnenuit. Hetzelfde met gemberthee (blokje gember schillen en in een pot met gekookt water doen) drinken of iets met cayennepeper erin eten.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik kreeg het eerst wel warm van een glaasje wijn, maar dat kun je moeiljk 's ochtends doen. en bij de metronidazol mag ik absoluut geen alcohol, dus die optie valt af....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Een baksteen op je warme kachel leggen en dan in een flaneldoek wikkelen tussen je lakens.

Hier staat de centrale verwarming een paar graden lager, 't is crisis ... I hate it, ziek zijn en kou moeten lijden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Iedereen die zegt steeds als hij bij mij komt; wat is het hier warm!! En ik zit nog steeds met kippenvel tegen de verwarming aan geplakt. Zou het liefst een rondje gaan rennen maar ja....dat is niet zo verstandig. Ik zie hier wel wat tips, misschien ook een keer zo'n pitkussen aanschaffen.
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Het fijne van de pittenkruik is dat die nooit helemaal koud wordt. Ik had vroeger zo'n hekel aan die ijzeren kruiken. In het begin te heet, 's morgens ijskoud. De pittenzak houdt je eigen warmte vast.

Dat van die hete choco is trouwens ook erg herkenbaar. Ik denk liters thee, ook warm, maar t effect van hete choco is veel groter!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Tja helaas errrug herkenbaar!
Altijd weer hetzelfde in die winter, kou lijden.
Hier in huis is het heerlijk warm maar toch heb ik soms nog koud.
Hier ook dekentjes op de bank en een warmwaterzak kruik. Die pittenzakken heb ik ook maar dan moet ik ze steeds weer opwarmen in de magnetron. Na 10 minuten zijn ze alweer afgekoeld vandaar de warmwaterkruik.
Ook thermokleding onder je kleding helpt dit is ook een tip.
En laagje over laagje dragen dat helpt ook goed.

Succes!
Gebruikersavatar
moon72
Actief lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 06 sep 2010, 14:09

Bericht door moon72 »

Ik lees dat de pittenzak bij Sterre wel snel afkoelt. Heb jij een kersenpittenkruik, of wat anders? Bij de blokker en xenos verkopen ze ook vaak magnetronkruiken met lavendel oid. Die koelen wel snel af. De kersenpittenkruik koop je bij de natuurwinkel.
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

Of heet bad in de middag of een uurtje op mijn elektrische deken.

Zo'n elektrische deken schijnt op den duur goedkoper en milieuvriendelijker te zijn dan warmwaterkruiken die ik daarvoor gebruikte. Heet bad natuurlijk niet.

Ook in de zomer kan ik vaak niet zonder mijn elektrische deken.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Jo, hier hetzelfde, warme kleding, verwarming een graadje hoger, dekentje, kruik en dan nog bibberen. En dan soms ineens krijg ik het heet! Dan begin ik te zweten. En dan na een paar minuten de kou weer.
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ja hier ook elektrische deken,maar schijnt niet gezond te zijn ivm straling,maar anders word ik echt niet warm.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik heb een echte kersenpittenkruik hij blijft ook wel lauw maar ik hou wel van heet. :wink:
Plaats reactie