PMS , agressie, menstruatie, ME

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
esteffiestar
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 nov 2012, 13:25

PMS , agressie, menstruatie, ME

Bericht door esteffiestar »

Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met ideeën om mijn vreselijke PMS klachten te laten verminderen. Wordt er echt helemaal gek van. Het begint tien dagen voor de menstruatie en hoewel het vreselijk is dat mijn Zaldiar weinig effect meer lijkt te hebben en alle pijn in ledenmaten en hoofd onstilbaar zijn. Zijn mijn negatieve en agressieve lading het ergs. Het feit dat ik er ook helemaal bijna geen controle over heb maakt me wanhopig. Ik zie me zelf van buitenaf een mens worden wie ik niet ben. Zo vurig, licht ontvlambaar en onhebbelijk.

Ik hoop dat iemand van jullie ideeën heeft, ik vind het zo erg mijn omgeving dit iedere maand weer zoveel dagen aan te doen, en mezelf ook trouwens!!!

Als het iets beter zou gaan zou ik de fora etc. Zelf afzoeken maar kan op het moment nauwelijks echt lezen.

Alvast bedankt groetjes een gevaarlijke brombeer uit Spanje ;(
Ik wil geen Calimero zijn en toch voel ik me soms zo.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

PMS , agressie, menstruatie, ME

Bericht door marlène »

Vit B6 tekort!

Best is aan je dokter te vragen om vit B12 en vit B6 na te kijken op je laatste bloeduitslagen.

Indien ja:
Beginnen met P5P, dat is voorloper van vit B6. Desnoods aanvullen met vit B6.

Teveel vit B6 kan leiden tot zenuwbeschadiging enerzijds maar er zijn ook vermoedens dat het bacterieën voedt via een bepaalde weg (even ingewikkeld).

Mijn apotheker heeft een mooie mix voor me gemaakt met 10mg P5P en 20mg vit B6. dat is normaal gezien een veilige dosis.
Ik krijg ook elke 4 dagen een spuitje vit B12 hydroxycobalamine (10ml) en neem elke dag 200 mcg folaat (géén foliumzuur).

Het enige waar jij voor moet oppassen is dat de vit B6 samengaat met je AD om te slapen. Vit B6 is namelijk nodig om bepaalde AD te doen werken, ze verhogen het serotoninegehalte in je bloed.
De serotonine moet tot in je hersenen geraken om zijn effect te bereiken en heeft dus vit B6 nodig.

Als serotonine echter te hoog gaat stapelen, wordt het toxisch. Je dokter kan je vit B6 meten en je apotheker zou idealiter moeten kunnen zeggen of je AD samen of apart met een supplement zoals hierboven kan genomen worden. Binnenkort zijn je PMS-klachten geschiedenis ;)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
esteffiestar
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 nov 2012, 13:25

PMS , agressie, menstruatie, ME

Bericht door esteffiestar »

Dank je Marlene voor t meedenken hoop echt heel erg dat t lukt!!!!
Ik wil geen Calimero zijn en toch voel ik me soms zo.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

PMS , agressie, menstruatie, ME

Bericht door felixloena »

Laten testen op Lyme (voor het geval je dat nog niet uitgezocht hebt). Dit kan ook zorgen voor stemmingswisselingen, agressie etc.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
esteffiestar
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 nov 2012, 13:25

PMS , agressie, menstruatie, ME

Bericht door esteffiestar »

@felixloena , ja ga ik zeker doen, ben heel erg veel met teken in aanraking geweest een jaar of drie geleden en sinds toen zijn mijn klachten ernstig snel verergerd. Mijn dokter zij dat ik onmogelijk lyme zou kunnen hebben weet niet waar hij dat op kon baseren. Toen alleen basis bloedtesten gedaan.

Heb nooit zo een tekenbeet vlek op mijn lijf gevonden. Maar heb er wel over getwijfeld. Ga het toch maar bijv de internist aangeven kijken of hij het wel echt na kan zoeken in mijn lichaam.

Bedankt voor de tips, super lief om met me mee te denken;)
Ik wil geen Calimero zijn en toch voel ik me soms zo.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik herken dat. Ik neem nu mijn pil door en stop maar drie keer per jaar. Onder begeleiding van de gynecoloog natuurlijk. Ik heb het dan nog maar nog maar drie keer ipv tien of zo. Ik neem ze in de eerste plaats door omdat ik endometriose heb, niet voor de grote veranderingen.
Gebruikersavatar
esteffiestar
Beginner
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 nov 2012, 13:25

Bericht door esteffiestar »

@ neeltje , interessant, mij hebben ze op mijn 11de al aan de pil gedaan vanwege mijn ongewone zeer heftige langdurige menstruaties. Incl. De depressieve en negatieve gevoelens. Ben er toen op mijn 24 ongeveer mee gestopt om dat ik er helemaal niet meer tegenkom. Ik had ondanks die pil toch allerlei klachten. Mijn moeder had ook endiometrose en die hebben ze op haar 34 geopereerd en alles verwijderd. Ik denk dat ik misschien ook eens een onderzoek bij de Gyn. Moet laten doen.

Het feit dat ME zo ingenesteld is in zoveel functies van het lichaam herken ik wel heel erg terug. Vraag me af of het mogelijk is dat ik met ME geboren ben??.? Mijn moeder heeft in haar derde maand zwangerschap de rode hond gehad. Terug redenerend ben ik eigenlijk nooit gezond geweest, kan met niet echt een "voor ME" herinneren. Natuurlijk heeft elke keer bij de dokter etc. Iemand gedacht te weten wat ik had, maar zaten ze er uiteindelijk altijd naast.

Dank je voor het meedenken ;)
Ik wil geen Calimero zijn en toch voel ik me soms zo.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Lyme, bartonella, ME, schimmel, ... ze delen allemaal hetzelfde kenmerk. Het zijn mensen die van nature geen of onvoldoende neurotoxines kunnen afbreken.

Daarom herkennen we ook zoveel klachten bij elkaar en zijn we toch verschillend.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie