Gezocht: Goed behandelcentrum

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Mooi van de Gelderse vallei.

CGT slaat echt nergens op, dit gaat uit van dat je wellicht een infectie oid hebt gehad maar dat je zelf de ziekte in stand houdt door niet kloppende gedachten. De CGT-lobby zorgt er al decennia voor dat ME/CVS niet erkend wordt met desastreuze gevolgen voor ons. De hele wetenschappelijke strijd gaat tussen serieuze onderzoekers die al heel wat afwijkingen hebben aangetoond, en de CGT-lobby. Dat zijn je vijanden en zoals ik al eerder zei zijn daar veel mensen veel zieker van geworden omdat ze door hun grenzen moesten gaan, want immers, je bent niet ziek. Psychische klachten heb je bij ME altijd, dat heeft een fysieke oorzaak.

Edit: ik heb nog wat geschreven vóór jouw laatste bericht (wat er pas later op kwam gek genoeg)
Life smells...
Gebruikersavatar
jayz
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:25

Bericht door jayz »

Nou ik heb een heel goed gesprek gehad met de huisarts en mag nu toch met B12 injecties beginnen.

Eerste 5 weken 2 x per week en dan 1 x per maand of zo geloof ik nog.
Dus dat is al mooi. Hopelijk levert het me een klein beetje extra op.

Ook heeft hij aangegeven mee te willen werken, als een eventuele behandeling bij de Gelderse Vallei niets oplevert, om mij ook door te verwijzen naar de parkstadkliniek.

De CGT wil ik toch gaan volgen, ik merk dat als ik bijvoorbeeld 1 uur loop ik niet persé de volgende dag(en) helemaal kapot ben. Met sporten is dit over het algemeen een ander verhaal.

Toch wil ik morgen eens gaan proberen wat een kleine 30 min fitnessen, op laag niveau met me doet.

Ik vind het al met al toch positief en ben blij dat de huisarts meewerkt ook al ben ik hiervoor wel eerst uit mijn slof moeten schieten.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Heel goed dat je je ha op andere gedachten hebt gebracht, mooi!

Wb CGT kan ik alleen maar zeggen 'een gewaarschuwd mens telt voor twee'. Laat je iig niet over je grenzen pushen, je voelt wel of je nog redelijk gaat en achteraf geen sterke terugslag hebt. Vaak kunnen mensen ook een hele tijd meedoen op hun reserve-energie maar komt de, soms blijvende terugslag, later. Oppassen dus!

Btw, je hoeft niet dagen kapot te zijn van een uur lopen; sommige ME-patiënten kunnen zelfs nog werken, de gradatie verschilt enorm.
Life smells...
Gebruikersavatar
jayz
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:25

Bericht door jayz »

Nog tips voor goede multivitaminen?

Neem nu de Centrum 'performance' zijn die goed genoeg?
Gebruikersavatar
jayz
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:25

Bericht door jayz »

Nou vandaag de 1e 'shot' gehad. De assistente vertelde me dat ik het moest zeggen als ik me niet lekker voelde, mja was nog nooit flauwgevallen dus dacht zal nu ook wel weer niet gebeuren.

De spuit op zich stelde niet veel voor, alleen het duurde wel best lang voordat deze leeg was. Toen ben ik naar de stoel gelopen en voelde ineens mijn hele lichaam tintelen en koud worden...vervolgens werd ik op de grond wakker. :S

Snapte totaal niet hoe ik daar terecht gekomen was en wat ik er deed, maar na een halve minuut besefte ik het.

Heb er nog wel veel last van nu, maar goed ben toch blij dat ik gegaan ben. Weet ik ook eens wat het is om flauw te vallen haha :D

Normaal gesproken heb je met elke prik minder reacties werd verteld, dus t komt vast wel goed. Neem denk ik de volgende keer wel ff iemand mee voor de zekerheid.

Ik houd jullie op de hoogte van de status. Zal ook wel een topic aanmaken in ervaringsverhalen.
Gebruikersavatar
mjramzy
Actief lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:24
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door mjramzy »

De vitamine B12 injecties (10 mg) dienen tweemaal per week toegediend te worden in de vorm van methylcobalamine of hydroxycobalamine (de meeste B12-spuiten bevatten slechts 1 mg). B12 is in staat stikstofoxide te neutraliseren, wat leidt tot minder brainfog (hersenmist) en een betere doorbloeding naar de extremiteiten. De binding van B12 met ONOO- (is geoxideerd NO en is een sterke vrij radikaal) is een belangrijke troef in de behandeling van een groot deel van de ME-patiënten. De meeste huisartsen kennen vitamine B12 alleen als indicatie voor vitamine B12-deficiëntie; hier wordt het gebruikt als middel om een zeer sterk vrij radikaal te neutraliseren.


Meer info over vitamine B12 bij ME en/of CVS op deze link: http://www.fonteine.com/stikstofoxide.html
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Is de vloeistof wel van te voren opgewarmd? En balen dat je toch even lampje uit had. Hopelijk vallen de rest mee.
Gebruikersavatar
jayz
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 dec 2012, 18:25

Bericht door jayz »

stargazertje schreef:Is de vloeistof wel van te voren opgewarmd? En balen dat je toch even lampje uit had. Hopelijk vallen de rest mee.
Volgens mij is het niet opgewarmd, dat kan ik de volgende keer vragen nog.

Heb er nog wel veel last van. Echt mega veel hoofdpijn, veel angstiger, iets meer brainfog, vermoeider en behoorlijk duizelig de hele dag.

Volgens mij zijn het helaas 'normale' bijwerkingen van de spuit. Het lijkt dat het nu inmiddels ietsjes minder is geworden met de bijwerkingen, maar lekker gaat het nog niet.

Hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?
Plaats reactie