Niet lekker/pijnlijk liggen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Niet lekker/pijnlijk liggen

Bericht door sesaffie »

Hoi,

Ik weet niet of hier al een topic over is, kon het iig niet vinden.
Maar ik heb met vlagen, en de laatste tijd heel erg, last van niet lekker kunnen liggen. Vooral s'nachts dan met slapen.

Alles doet dan pijn, vooral mijn armen enzo. Op mijn rug kan ik niet goed liggen, omdat mijn hoofd dan niet in een 'rust' houding ligt. Op mijn zij liggen is weer pijnlijk voor mijn armen, alsof die dan niet kunnen rusten. Soms lig ik wel een paar uur te draaien, en ik word er dan echt gek van. Op deze manier heb ik ook geen rust, en slapen doe ik dan ook niet (pas als ik een beetje oké lig).

Ook word ik wel eens wakker met ontzettende pijn in de knieen, alsof iemand heel hard er met een hamer op heeft geslagen ofzo.

Ik vroeg mij dus af of meer mensen hier last van hebben?
Zo ja, wat doen jullie hier tegen?

Groetjes,
Sesaffie
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Niet lekker/pijnlijk liggen

Bericht door Lea »

Heel herkenbaar, Sesaffie. De laatste jaren hebben we ons blauw betaald aan vele soorten bedsystemen om de drukpijnen te verminderen. Na een waterbed, boxspring met tempurbovenlaag, flowsysteem met natuurlatex matras nu een luchtbed (Intex) dat automatisch met een pompsysteem wordt opgeblazen en dat je kunt regelen naargelang de pijn. Het is niet duur, maar spijtig genoeg vlug stuk. Het is telkens op dezelfde plaats en we hebben er met de firma al over gecorrespondeerd. Ze hebben ons al een paar keer een nieuwe matras opgestuurd na inlevering van de oude. We hebben er dus één op overschot als logeerbed, zodat we nooit zonder vallen. Maar het brengt veel last met zich mee. Toch het enige bed waar de drukpijn zo goed mogelijk verdragen wordt. Ik denk met een goed gestabiliseerd waterbed dat je nog beter af bent. Wij kregen allebei toen last van lage rugklachten wegens te laag doorzakken. Maar de nek en schouderspieren waren toen heerlijk ontspannen. Je moet ook tegen de warmte kunnen bij een waterbed. En het gewicht is zo zwaar dat je het niet overal kunt zetten. Ook risico op waterlek, alhoewel dat tegenwoordig niet zoveel meer voorkomt geloof ik. Heel belangrijk is dus de stabilisatie.
Bij een luchtbed is het veel eenvoudiger. Het weegt niets en je kunt het ook goed regelen.
Als je last hebt van veel warmte, is het ook frisser. Maar die defecten zijn er wel vlug en maken het lastig. Er bestaan duurdere luchtbedden, maar het verschil in prijs is abnormaal veel.
Het blijft een zoektocht en voor iedereen heel persoonlijk.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Niet lekker/pijnlijk liggen

Bericht door marlène »

hallo sesaffie

nachtelijke pijn is typisch voor een auto-immuunziekte, ben je daar al eens op getest geweest?

Zelf heb ik heel veel baat gehad met wekelijkse neuraal therapie, die heeft de ligpijn na verloop van tijd een pak doen dalen.

Ik merk dat een goede combi van

* 2000mcg hydroxylcobalamin (ik krijg om de 5 dagen een spuitje van 10 ml)
* 200mcg 5-MTHF ("methylfolate")
* 200mcg folinic acid (aka 5-formyl-THF)
en P5P (voorloper van vit B6) ook de pijn in de gewrichten verlaagt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Niet lekker/pijnlijk liggen

Bericht door louisa »

Hoi sesaffie,
sesaffie schreef:Maar ik heb met vlagen, en de laatste tijd heel erg, last van niet lekker kunnen liggen. Vooral s'nachts dan met slapen.

Alles doet dan pijn, vooral mijn armen enzo.
Zo ja, wat doen jullie hier tegen?
Ook voor mij, heel herkenbaar. Ik heb dat al een aantal jaren. Het bevordert zeker niet de slaap en het uitrusten.
Ik weet niet :? wat je er tegen kunt doen.......

@ marlène,
marlène schreef:nachtelijke pijn is typisch voor een auto-immuunziekte, ben je daar al eens op getest geweest?
Interessant wat je noemt. Mag ik vragen bij welke auto-immuunziekte(n) die nachtelijk pijn typisch is c.q. voorkomt?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Niet lekker/pijnlijk liggen

Bericht door marlène »

@ louisa

geen bepaalde ziekte, het is een algemeen kenmerk
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi marlène,

Ohw, okay, dank je wel voor de info :wink:!
Ik las laatst dat er meer dan 80 auto-immuunziekten zijn: http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... 377&page=9

De meest bekende zijn: http://www.medicinfo.nl/d_ls0749 , misschien wel interessant om te weten voor sesaffie :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Ik lag altijd erg onrustig; bleef maar draaien. Heb een paar jaar geleden een traagschuim ding (zoiets als tempur) op mijn matras gelegd en nu lig ik al een stuk rustiger.
Of het voor jou ook iets is weet ik niet. Het is in elk geval iets wat je voor niet te veel geld eens zou kunnen proberen.
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik heb idd ook veel ligpijn, heel vervelend.
Ik heb sinds een half jaar zo'n traagschuim topmatras dat maakt het wel iets langer uit maar een echte oplossing heb ik ook niet.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, gaat niet zo goed.

Tnx voor de tips! Heb helaas geen geld om allemaal verschillende matrassen/bedden uit te proberen. Misschien kan ik wel naar zo'n traagschuimtopmatras proberen?

@Marlène en @Louisa:
Ik ben sowieso niet op 80 verschillende auto-imuumziekten getest, haha!
Ik zal wanneer ik mij ietsje beter voelt er even naar kijken (tnx voor de link).
Maar als meerdere ME patienten er last van hebben, kan het dan ook niet een mogelijk kenmerk van ME zijn?

Lastig dat meerdere er last van hebben. Overdag pijn is 1), maar snachts ervan wakker liggen is zo irritant!

Nou ja, iedereen sterkte met alles:)

Groetjes,
Sesaffie
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ sesaffie

elke auto-immuunziekte heeft zijn eigen klein kenmerk

bij de ene zijn het blaren, bij de ander een vlindervlek in het gezicht, een ander heeft een gezwollen teen, ... het is vaak wat zoeken maar wakker worden van de pijn is echt iets typisch voor een auto-immuunziekte.

Zolang je niet weet wat de oorzaak is van jouw ME, kan je ook niet zeggen of het geen auto-immuun karakter heeft.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sesaffie
Actief lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 okt 2010, 17:32

Bericht door sesaffie »

marlène schreef:@ sesaffie



Zolang je niet weet wat de oorzaak is van jouw ME, kan je ook niet zeggen of het geen auto-immuun karakter heeft.
Nee dat klopt.
Ik zal er ook eens naar gaan kijken, maar eerst even afwachten wat voor uitslagen ik volgende week weer krijg van DML (onder andere Lyme)..
Dat geeft hopelijk ook weer 1 of 2 puzzel stukjes van wat 'mijn ME' is.

Het is trouwens meer het niet in slaap kunnen komen van pijn, dan dat ik gelijk slaap en steeds wakker word. Het is meer dat ik totaal niet lekker kan liggen door mijn armen, bips en benen zeg maar :wink:


Groetjes,
Sesaffie
Gebruikersavatar
NoSurrender
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:50
Contacteer:

Bericht door NoSurrender »

Ook ik heb hier heel erg last van. Ook een super duur Nasa (jaja) matras aangeschaft, maar helaas nog steeds ontzettende pijnen.
Vanwege de Fibromyalgie slik ik een nogal hoge dosis Amitriptiline/Naproxen en Tramadol, maar ook dit doet niet langdurig iets.
Sterkte!!!
Tattooed all that I see, all that I am, all I will ever be!!
Gebruikersavatar
schatje
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jun 2013, 16:14

Bericht door schatje »

Ik heb het net even anders.
Ik durf niet te gaan slapen omdat de pijn juist dan op zijn ergst is!
mijn voeten en onderbenen voelen voor mij ijskoud aan
en erg pijnlijk, soort pijnscheuten
als een ander voelt, voelen mijn benen niet extreem koud aan
wat kan dit zijn
amitryptiline helpt niet
tramafol en paracetamol ook niet
alleen diazepam neemt de pijn deels weg
HELP
Gast

Bericht door Gast »

Welke dosis amitriptyline heb je?
meestal beginnen ze bij 10mg, maar ik slik 2x25mg
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het heeft wsl met de bloedsomloop te maken. Een goeie magnesium kan mss wat helpen tegen de pijn. Of marihuana.
Life smells...
Plaats reactie