cannabis-/wietolie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

The multiplicity of action of cannabinoids: implications for treating neurodegeneration.
Gowran A1, Noonan J, Campbell VA.
CNS Neurosci Ther. 2011 Dec;17(6):637-44. doi: 10.1111/j.1755-5949.2010.00195.x. Epub 2010 Sep 28.

The cannabinoid (CB) system is widespread in the central nervous system and is crucial for controlling a range of neurophysiological processes such as pain, appetite, and cognition.

The CB system is emerging as a key regulator of neuronal cell fate and is capable of conferring neuroprotection by the direct engagement of prosurvival pathways and the control of neurogenesis. Many neurological conditions feature a neurodegenerative component that is associated with excitotoxicity, oxidative stress, and neuroinflammation, and certain CB molecules have been demonstrated to inhibit these events to halt the progression of neurodegeneration

Lees verder Bron: NCBI
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Endocannabinoid system

The endocannabinoid system is a group of neuromodulatory lipids and their receptors in the brain that are involved in a variety of physiological processes including appetite, pain-sensation, mood, and memory

Evidence suggests that endocannabinoids may function as both neuromodulators and immunomodulators in the immune system.

Lees verder Bron: Wikipedia
Afbeelding

Visualization of the endocannabinoid signaling system.

A Master's Research Project submitted fo Masters of Science, Faculty of Medicine, University of Toronto.

Kijk hier
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Oxford Journals Medicine & Health Brain Volume 130, Issue 10 Pp. 2543-2553.
The endocannabinoid system is dysregulated in multiple sclerosis and in experimental autoimmune encephalomyelitis
Diego Centonze, Monica Bari, Silvia Rossi, Chiara Prosperetti, Roberto Furlan, Filomena Fezza, Valentina De Chiara, Luca Battistini, Giorgio Bernardi, Sergio Bernardini, Gianvito Martino and Mauro Maccarrone

The ability of cannabinoids to modulate both inflammatory and degenerative neuronal damage prompted investigations on the potential benefits of such compounds in multiple sclerosis (MS) and in animal models of this disorder.

Our study suggests that targeting the endocannabinoid system might be useful for the treatment of MS.

Lees verder Bron: OxfordJournals
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Cannabinoids in health and disease
Natalya M. Kogan, MSc
Natalya M. Kogan, Medicinal Chemistry and Natural Products Dept, Pharmacy School, Ein-Kerem Medical Campus, the Hebrew University of Jerusalem, Israel;
Raphael Mechoulam, PhD


Numerous diseases, such as anorexia, emesis, pain, inflammation, multiple sclerosis, neurodegenerative disorders (Parkinson's disease, Huntington's disease, Tourette's syndrome, Alzheimer's disease), epilepsy, glaucoma, osteoporosis, schizophrenia, cardiovascular disorders, cancer, obesity, and metabolic syndrome-related disorders, to name just a few, are being treated or have the potential to be treated by cannabinoid agonists/antagonists/cannabinoid-related compounds.

The endocannabinoid system is a very complex one and regulates numerous processes, in parallel with other wellknown systems, such as the adrenergic, cholinergic, and dopaminergic systems. Neglecting the potential clinical uses of such a system is, in our view, unacceptable

Lees verder Bron: NCBI
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Gebruikersavatar
logos
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2016, 16:28

Bericht door logos »

Hallo.

Mijn naam is addy, en ik ben bezig mensen te verenigen om gezamenlijk medicinale cbd olie te maken.
Dit omdat de prijzen van leveranciers, of het nu de drogist betreft of de koffieshop op de hoek, veel te hoog zijn. U kunt mij een mail sturen. Geld verdienen is niet mijn doel. addywest@msn.com, addy westbroek op facebook. Ik heb kinderen en mijn vader had alzheimer, hij maakte een einde aan zijn leven twee jaar geleden, twee maanden na mijn vader overleed mijn moeder Zij had veel pijn en leed aan Parkinson. Jammer dat ik toen geenoliekennis had. Mijn vriendin heeft cvs/me. Het helpt haar functioneren en individueren. Groet van addy
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Er is ook een stichting waar je lid van kunt worden en dan goedkopere wietolie kunt bestellen. Heb er zelf geen ervaring mee.
http://socialclub.frl/rinus-beintema-le ... n-6-8-2016

Ik zou wel willen weten of er ook mensen zijn die baat hebben bij wietolie zonder THC, dus alleen met de cannabinoïden (hoop dat ik het goed schrijf)

Ariadne.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

THC is ook een cannabinoïde (goed geschreven volgens mij :)), die ook medisch werkt. Maar nee, geen ervaring, wel met gewoon cannabis een heel goede ervaring.

Bij Stichting Mediwiet In Rotterdam kun je ook bestellen.

Begrijp nog steeds niet wat @logos wil ...
Life smells...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Hallo addy,

Wat is indivudueren?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Even opgezocht, het woord komt van Jung en betekent zelfverwerkelijking. Beetje overdreven, dat wietolie of welk ander middel dan ook daarbij helpt. Vind het sowieso een raar bericht, ze heeft het ook over 'vertrouwen' - waarin in godesnaam? Vooralsnog ook geen antwoord van haar op m'n vraag.
Life smells...
Gebruikersavatar
boontje
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 jan 2017, 13:48

Bericht door boontje »

Naar aanleiding van een tip van een familielid heb ik CBD olie besteld bij Holland & Barett. Ze hebben nu een actie 2e artikel €1, dus voor €96 heb je 2 flesjes van 100 mL. Een stuk goedkoper dan op andere websites! http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... e-60003671

Gisteren een paar druppels genomen. Ook had ik gisteravond 1/3 joint gerookt die een vriendin had meegenomen, want ik slik al de hele week maximale dosis paracetamol én ibuprofen dus werd een beetje hopeloos. Man ik was ontzettend snel stoned, echt irrritant en beangstigend zelfs. Zit je daar weer mee :p

Maar ik heb wel ontzettend goed geslapen (8,5 uur!! Dat is een wonder) en voor het eerst dat ik wakker word en mn nek vrij kan bewegen). Nu al een uur wakker en nog geen pijnstiller genomen. Ik hoop dat ik er zoveel profijt van blijf hebben.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als je de paracetamol en de ibuprofen kunt vervangen door de olie en wiet om te roken, zou je heel wat beter (gezonder) af zijn. Wiet roken moet je doen als je ligt en niets hoeft èn de eerste keren weinig nemen. Er treedt wel wat gewenning op, dat merk je vanzelf, dan kun je wat meer nemen. Als je wat 'teveel' neemt, is dat effect binnen 45 minuten weer weg en het kan geen kwaad, dus angstig hoef je er niet van te worden!

Het is bekend dat wiet je helpt inslapen en ook beter door te slapen. Als ik jou was, zou ik idd stoppen met de pillen!
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Dit is ook nog zo´n puntje. Ik neem melatonine, slaappillen en opiaten en paracetemol. Iedere dag weer. Is cannabis dan niet beter. Ben er toch wat huiveriger voor alhoewel ik weet dat opiaten elke dag waarschijnlijk veel schadelijker zijn. Ik denk alleen dat je het hier alleen op doktersrecept mag nemen en wie schrijft me dat hier voor (dat mag mijn vent niet). Ben bang dat als ik het zo bestel in Nl. dat ik dan strafbaar ben in Dl.....

Wat fijn dat je zo goed geslapen hebt Boontje. Geweldig!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Melatonine moet je eigenlijk alleen nemen als je je melatoninehuishouding hebt getest, dan weet je hoe laat en hoe veel je moet nemen. Maar ook nog eens samen met al die dingen waarbij gewenning optreedt, kan echt ook averechts werken.

Zeker weten dat cannabis beter is! Hier krijgen we het ook niet op doktersrecept, dat geldt alleen voor enkele ziektes. Ik zou er werk van maken, de site om info vragen over het juridische. Waar kopen de DE-blowers hun wiet eigenlijk? Ik gebruik dat (geen olie), kan ook.
Life smells...
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

Ik ben 17 jaar geleden (ofzo) getest in Gelders Valleiziekenhuis bij Dr. Smits. Ik heb DSPS. Mijn slaapritme ligt 5 uur naar achteren. Twee jaar later was het zonder melatonine helaas nog steeds zo. Vandaar de melatonine om 19.30 uur, 3 mg, daarna in donker zitten en ieder morgen onder de daglichtlamp. Al 17 jaar..... Ben hier onder behandeling bij Dr. Kunz, chefarzt van de ambulance voor chronobiologie in het St. Hedwigziekenhuis.

Blowers kopen hier hun waren in het Görlitzpark, haha! :) Echt zo´n heel kaal, slecht onderhouden, voormalig Oost-Europees, triest en troosteloos park. :) Ik heb een kapotte spijkerbroek en dan was ik een t-shirt op 90 graden en dan is het lekker vaal en lubberig en dan ga ik naar het park en word ik vast gelijk aangesproken! :)

Mijn man is erg voor het cannabisverhaal....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O oké ja, waarom zou je niet getest zijn (was voorbarig).

Ga je dat echt doen? :) ?

Heel goed van je man, dat helpt :) Ga je de site om info vragen?
Life smells...
Plaats reactie