cannabis-/wietolie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik gebruik B12, carnithine en euthyrox. Ik gebruik nu CBD om 8 uur 's ochtends en om 16.00 uuur en wietolie net voor het slapen. Slapen lukt altijd, dus ook als ik de CBD te laat neem, maar ik zal er voor de werking nog meer rekening mee houden om niet te laat in te nemen...
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ik heb trouwens ook orthostatische intollerantie (door dr Visser vastgesteld), maar hij heeft de CBD niet als gevaarlijk daarvoor bestempeld....
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:Ik gebruik B12, carnithine en euthyrox. Ik gebruik nu CBD om 8 uur 's ochtends en om 16.00 uuur en wietolie net voor het slapen. Slapen lukt altijd, dus ook als ik de CBD te laat neem, maar ik zal er voor de werking nog meer rekening mee houden om niet te laat in te nemen...
@noatjuh, heb je schildklierziekte? er kan interactie zijn met euthyrox laat ruim tijd zitten tussen inname euthyrox en inname CBD of wietolie.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

Ja, ik heb een te traag werkende schildklier. Dan zal ik toch met mijn CBD gaan schuven en de eerste keer pas rond 12 uur innemen (euthyrox is altijd het eerste 's ochtends, moet op de nuchere maag).
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:Ja, ik heb een te traag werkende schildklier. Dan zal ik toch met mijn CBD gaan schuven en de eerste keer pas rond 12 uur innemen (euthyrox is altijd het eerste 's ochtends, moet op de nuchere maag).
@noatjuh, bij schildklierziekte is goed ingesteld zijn op schildklier medicatie belangrijk. Het gebruik van CBD olie en medicinale wietolie kan misschien de schildklierwerking verbeteren https://www.mediwietsite.nl/behandeling ... -mediwiet/ Laat regelmatig de schildklierwaarden testen als controle.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

SInds ik carnithine gebruik, zijn mijn waarden verbeterd en kan ik wat minder slikken. Ik laat het elk half jaar testen...
Ik voel me nu wel minder goed, maar dat hoeft natuurlijk niet door de CBD te komen, maar kan ook toeval zijn... of ik ben aan het ontgiften. Ik ben benieuwd naar de langere termijn!
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

noatjuh schreef:SInds ik carnithine gebruik, zijn mijn waarden verbeterd en kan ik wat minder slikken. Ik laat het elk half jaar testen...
Ik voel me nu wel minder goed, maar dat hoeft natuurlijk niet door de CBD te komen, maar kan ook toeval zijn... of ik ben aan het ontgiften. Ik ben benieuwd naar de langere termijn!
@noatjuh, is opbouw van CBD druppels met 1 druppel per keer gegaan en langzaam opgebouwd? of ben je meteen gestart met 2 keer 5 druppels?
Sommige mensen kunnen in het begin ontgiftingsverschijnselen ervaren. CBD helpt het lichaam met ontgiften. Zware metalen medicijnresten afvalstoffen pesticiden etc. zullen los komen en in de bloedbaan terecht komen. Vervolgens worden deze ongewenste stoffen door het lichaan uitgescheiden.
Als je ineens teveel CBD druppels neemt kun je last krijgen van ontgiftings-verschijnselen als hoofdpijn, misselijk, dunnere ontlasting, vermoeidheid, etc. Mocht dit gebeuren dan is het verstandig dat de dosering tijdelijk naar beneden wordt aangepast. Daarnaast is het verstandig om veel water te drinken tijdens de ontgiftingsperiode.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@noatjuh, CBD olie van Jacob Hooij is aangemengd met hennepzaadolie. Kan ook zijn dat je niet tegen hennepzaadolie kunt en daar naar van wordt. Ik kan niet tegen hennepzaadolie kreeg allergische reactie en werd er naar van. Er is CBD olie dat is aangemengd met biologische olijfolie betrouwbare leveranciers Green Pearl https://www.greenpearl.nl/webshop Cannatheek https://www.canna-theek.com/over-ons/ of biologische kokosolie en beter wordt verdragen. Suver Nuver werkt met biologische kokosolie.
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

floortje28 schreef:
noatjuh schreef:SInds ik carnithine gebruik, zijn mijn waarden verbeterd en kan ik wat minder slikken. Ik laat het elk half jaar testen...
Ik voel me nu wel minder goed, maar dat hoeft natuurlijk niet door de CBD te komen, maar kan ook toeval zijn... of ik ben aan het ontgiften. Ik ben benieuwd naar de langere termijn!
@noatjuh, is opbouw van CBD druppels met 1 druppel per keer gegaan en langzaam opgebouwd? of ben je meteen gestart met 2 keer 5 druppels?
Sommige mensen kunnen in het begin ontgiftingsverschijnselen ervaren. CBD helpt het lichaam met ontgiften. Zware metalen medicijnresten afvalstoffen pesticiden etc. zullen los komen en in de bloedbaan terecht komen. Vervolgens worden deze ongewenste stoffen door het lichaan uitgescheiden.
Als je ineens teveel CBD druppels neemt kun je last krijgen van ontgiftings-verschijnselen als hoofdpijn, misselijk, dunnere ontlasting, vermoeidheid, etc. Mocht dit gebeuren dan is het verstandig dat de dosering tijdelijk naar beneden wordt aangepast. Daarnaast is het verstandig om veel water te drinken tijdens de ontgiftingsperiode.
Opbouw was met 1 druppel per dag. Ik gebruik de CBD nu al 2 weken, dus dan zou het ontgiften toch wel het ergste hebben gehad? Moe en hoofdpijn zijn mijn 'standaardklachten', dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het daarvan komt........
Gebruikersavatar
noatjuh
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 nov 2016, 16:41

Bericht door noatjuh »

floortje28 schreef:@noatjuh, CBD olie van Jacob Hooij is aangemengd met hennepzaadolie. Kan ook zijn dat je niet tegen hennepzaadolie kunt en daar naar van wordt. Ik kan niet tegen hennepzaadolie kreeg allergische reactie en werd er naar van. Er is CBD olie dat is aangemengd met biologische olijfolie betrouwbare leveranciers Green Pearl https://www.greenpearl.nl/webshop Cannatheek https://www.canna-theek.com/over-ons/ of biologische kokosolie en beter wordt verdragen. Suver Nuver werkt met biologische kokosolie.
Kokosolie verdraag ik in ieder geval, ga dus ook mijn CBD bij Suver Nuver bestellen. Heb nu ook een koortslip (bij grote vermoeidheid gaat mijn weerstand ook omlaag) en zag dat ze ook zalf hadden tegen koortslippen en psoriasis (heeft mijn man). Misschien ook nog zinvol om te proberen!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Even een tip... ik bestel mijn CBD-olie altijd bij https://www.cannabiszorg.nl, omdat dat door een apotheker wordt gemaakt.

Op die manier heb je geen verontreiniging (waarvoor wordt gewaarschuwd en waardoor we ergens vorig jaar op Twitter zo'n vervelende discussie kregen met het Vermoeidheidscentrum) en is het gehalte betrouwbaarder dan bij een product als van de Tuinen, het Kruidvat, Jacob Hooy, etc.

Voorheen betaalde ik ruim E20 voor 10 ml, maar de prijs (geen idee waarom) is nu slechts E14 per flesje. En vanaf E40 gratis verzenden als ik me niet vergis.

Wellicht kan iemand hiermee haar of zijn voordeel doen...

Edit: schiet me net te binnen dat het met amandelolie wordt aangemaakt, maar dit is niet problematisch voor mensen met een amandelallergie.
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@bloemetje, goede tips en fijn dat prijs naar beneden is gegaan. Misschien zijn kosten voor apotheek bij produceren lager geworden er is veel vraag van mensen-patiënten in NL. Heb je verbetering van klachten gekregen met CBD olie?
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

@bloemetje, prijsverlaging cannabiszorg apotheek https://www.facebook.com/Cannabiszorg-1947039528865754/
Prijsverlaging Medicinale Cannabisolie

Het Zorginstituut Nederland heeft besloten om naar aanleiding van de recente wetenschappelijke publicaties medicinale cannabis niet te herbeoordelen. Hierdoor blijft de beoordeling van het Zorginstituut uit 2003 onveranderd. Effectief betekent dit dat medicinale cannabis de komende tijd niet in het basispakket van de zorgverzekeraars wordt opgenomen. Wel schrijft het Zorginstituut dat er “mogelijkheden zijn voor nieuw en beter onderzoek”. Het gaat dus mogelijk nog jaren duren voordat medicinale cannabis wordt opgenomen in de basisvergoeding.

Cannabiszorg heeft dit besluit van het Zorginstituut geëvalueerd en besloten om de prijzen van de THC houdende medicinale cannabisoliën fors te verlagen. Er was hoop binnen het Cannabiszorg team dat medicinale cannabis toch zou worden opgenomen in het basispakket. Nu dat definitief van tafel is hebben wij besloten om onze patiënten tegemoet te komen. Dit doet Cannabiszorg door een prijs te bieden waarbij wij nog de hoogste kwaliteit van de medicinale cannabisolie kunnen garanderen en professionele begeleiding kunnen geven in het gebruik daarvan.

Door naar de feedback van onze patiënten te luisteren wordt de vrij verkrijgbare CBD 2% olie vervangen door CBD 5% olie. Daarnaast is het voortaan ook mogelijk om de CBD 10% olie te bestellen zonder recept voor personen vanaf 18 jaar en ouder. Onze patiënten vragen om een sterkere Indica cannabisolie en daarom gaan wij starten met de ontwikkeling van een olie met daarin 5% THC (Indica) en 5% CBD.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Floortje, jouw bericht dat je van facebook haalde is van nov 2017... dus dat verklaart niet waarom het (momenteel) goedkoper is. Wellicht heeft het met grondstoffen te maken? Nou ja, dat blijft dus gokken.


Jep, ik heb inderdaad vermindering van klachten, daardoor gebruik ik minder en lagere dosering pijnstillers. Al is het in mijn geval niet zaligmakend, het jaar begon met afname van energie en nu dat weer wat lijkt te zijn bijgetrokken heb ik juist weer veel pijn. Waar zowat geen pijnstiller of CBD-olie tegenop kan, maar ik moet eerlijk zeggen dat die olie bij mij nooit acuut werkt. Pijnstillers soms wel (naar nu dus niet lijkt het, zo jammer).


Hoe gaat het met jou?
Gebruikersavatar
floortje28
Gevorderd lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 04 nov 2013, 20:45

Bericht door floortje28 »

bloemetje schreef:Floortje, jouw bericht dat je van facebook haalde is van nov 2017... dus dat verklaart niet waarom het (momenteel) goedkoper is. Wellicht heeft het met grondstoffen te maken? Nou ja, dat blijft dus gokken.
@bloemetje, belangrijkste is dat prijs naar beneden is gegaan is goed nieuws en voor meer mensen betaalbaar.
bloemetje schreef:Jep, ik heb inderdaad vermindering van klachten, daardoor gebruik ik minder en lagere dosering pijnstillers. Al is het in mijn geval niet zaligmakend, het jaar begon met afname van energie en nu dat weer wat lijkt te zijn bijgetrokken heb ik juist weer veel pijn. Waar zowat geen pijnstiller of CBD-olie tegenop kan, maar ik moet eerlijk zeggen dat die olie bij mij nooit acuut werkt. Pijnstillers soms wel (naar nu dus niet lijkt het, zo jammer).
Goed dat er vermindering van klachten is. Het zal niet in alle gevallen altijd goed werken kan per persoon verschillend zijn. Neem je dagelijks 2-3x per dag druppels?
bloemetje schreef:Hoe gaat het met jou?
Het gaat best goed medicatie voor pijn is afgebouwd tot 0. Neuroloog was verrast met resultaat pijn medicatie van neuroloog deed niets meer voor zenuwpijn. Ik gebruik medicinale wietolie fullspectrum van medical social club met hogere percentages THC en CBD lagere percentages hielp onvoldoende. Ik heb goede vermindering van klachten en slaap is goed. Het is zoeken en uitproberen wat het beste werkt het kan voor iedere persoon anders zijn. Eigenlijk zelfde als bij reguliere medicijnen. Dosering pijn medicatie werd steeds verhoogd en werkte tijdelijk. Bij andere patiënten van neuroloog werkte het wel.
Plaats reactie