trage hartslag

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

trage hartslag

Bericht door felixloena »

Ik vroeg me af of iemand het volgende herkent. De laatste tijd, steeds vaker heb ik soms een erg trage hartslag. Die zit dan rond de 50 - 55 slagen per minuut. Dat houdt een hele tijd aan als ik rustig blijf liggen, als ik ga bewegen loopt het weer wat op. Het lijkt dan ook of het hart harder slaat, ik voel het dan echt kloppen. En af en toe zit er een onregelmatige klop tussen.

Op internet zie ik dat dit door lyme kan komen. Ik heb het aan mijn arts gemaild, hij zegt dat het door verschillende oorzaken kan komen, en hij vraagt me mijn ochtendtemperatuur te meten. Die ga ik hem maandag mailen, maar vraag me intussen wel af wat dit is en of dit gevaarlijk is.

het voelt in elk geval niet lekker aan.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

trage hartslag

Bericht door Gast »

hoi felixloena,
een hartslag van 50-55 per minuut is wel laag, maar hoeft niet ernstig te zijn
dat de hartslag oploopt bij inspanning is normaal en logisch
ook een overslag kan meestal geen kwaad, dat heet een extrasystole
je kunt verder info bekijken op de site vd hartstichting
maar ja, het kan natuurlijk ook zijn dat er wel een oorzaak is die nader onderzocht moet worden
ik heb zelf hartritmestoornissen(boezemfibrilleren) en dan loopt de hartslag er op, en is heel onregelmatig,krijg dan een te lage bloeddruk, hoofdpijn, en op den duur erg duizelig
probeer je maar niet al te ongerust te maken
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

trage hartslag

Bericht door daisy86 »

Mijn hartslag loopt in rust ooit terug tot 47 slagen per minuut.
Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen om, Visser weet ervan en heeft niet gezegd dat ik me er zorgen om moet maken ofzo.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

trage hartslag

Bericht door felixloena »

bedankt alvast voor jullie geruststellingen. Ik ga maandag verder mailen met dr van Montfort, met mijn ochtendtemperaturen erbij.

Ik las op internet dat het ook door een schildklierprobleem kan komen. Als hij verder onderzoek nodig vindt dan hoor ik het wel.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

trage hartslag

Bericht door Gast »

ik heb zelf hypotheroide,dus een traagwerkende schildklier(=autoimmuunziekte)
je ochtendtemp meten en een lage lichaamstemp hebben kan idd wijzen op een schildklierprobleem
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

trage hartslag

Bericht door felixloena »

Ik heb volgens mij een hoge ochtendtemperatuur. Zit op 37.0 en 37.1, dat heeft misschien met een snelle schildklier te maken. Maar de temp wordt ook beinvloed door de cyclus.

Benieuwd wat de dokter morgen terug mailt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

trage hartslag

Bericht door josje15 »

Hoi Felixloena: een trage hartsla onder de 60 slagen pr minuut heet: bradiecardie zie oa:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... ehandeling.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,

Is er recent, bij DML, nog eens bloed onderzoek gedaan naar de schildklier? (complete beeld is: TSH, FT4, T3, anti-TPO, anti-Tg). Of niet?
Ik denk, dat Dr.vM. daar ook naar kan kijken, hij weet ook van het endocriene/hormonale systeem: Bron: http://www.cigmtr.nl/trageschildklierwer.html

Info over langzaam, of snel werkende schildklier: "Klachten/Symptomen van hypo- en hyperthyreoïdie": Bron: http://www.vgns.nl/klachten.html

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

@Louisa, dat is nooit goed onderzocht, door geen enkele arts...... :-s . Toen ik 10 jaar geleden eens bij de huisarts kwam met vermoeidheidsklachten, zei ze: als ik je zo zie denk ik dat er iets met je schildklier is. (ik begon zwaarder te worden en zag er wat opgeblazen uit. Toen is er wel op geprikt, maar denk niet dat het goed is uitgezocht dus.

bedankt voor je links: eigenlijk is het goed zo af en toe over te stappen naar een andere arts, want voor hetzelfde geld vindt deze arts weer iets wat de anderen gemist hebben....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,
felixloena schreef:eigenlijk is het goed zo af en toe over te stappen naar een andere arts, want voor hetzelfde geld vindt deze arts weer iets wat de anderen gemist hebben....
:wink: misschien wel, ik ben benieuwd wat Dr.vM. er van vindt. En wie weet, zo krijg je misschien weer een heel klein puzzelstukje van de grote puzzel duidelijk? Zo gaat het bij mij ook, wel jammer dat het zo lang (jaren!) moet duren, maar soit, dat zij zo :wink:.

En je bent immers bij DML al heel veel wijzer geworden, toch? De artsen in Nederland hadden dit alles wat je te weten bent gekomen nooit kunnen vinden.

Veel sterkte!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

En je bent immers bij DML al heel veel wijzer geworden, toch? De artsen in Nederland hadden dit alles wat je te weten bent gekomen nooit kunnen vinden.
Inderdaad, daar heb ik absoluut geen spijt van. Dank zij hem heb ik in mijn optiek de grootste vijand gevonden die de rest getriggerd heeft.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie