Hoe werkt dat; dossier deels op vragen bij huisarts?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Hoe werkt dat; dossier deels op vragen bij huisarts?

Bericht door flowerpower3 »

Hoi allemaal,

ik ben bezig met mijn eigen ME dossier, hierin verzamel ik alle informatie tot nu toe en tevens wil ik daar alle kopieën in stoppen van de onderzoeken die gedaan zijn.

Nu wil ik graag alle bloeduitslagen van toen ik net ziek werd tot nu (er is rond de 10x bloed geprikt), ik wil mijn eigen overzicht hebben en alles zelf bij houden.

Nou heb ik begrepen hier op ME-gids.net dat je recht hebt op inzage van je dossier, hoe werkt het als je alleen maar de bloeduitslagen wil inzien en kopiëren? Ik wil namelijk absoluut niet mijn dossier lezen of bekijken, ik denk dat ik dan niet voor mijzelf insta, ik weet ongeveer wat er over mij geschreven is (jullie weten wel; psychisch, enzovoorts).

Kortom; ik wil deels inzage, hoe pak ik dat aan?
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Hoe werkt dat; dossier deels op vragen bij huisarts?

Bericht door huppelepup »

Gewoon bellen of langsgaan en zeggen wat je hebben wil. Als het goed is gaan ze dit opzoeken en zeggen ze wanneer je het op kan halen. Kost je niks.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Het opvragen kan ook schriftelijk: Bron: http://www.makemyday.org/letselschade/l ... ssier.doc/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ik vind het niet erg om ff binnen te lopen, ze zitten heel vlakbij namelijk. Ik weet alleen niet wat ik dan tegen de assistente moet zeggen, moet ik een verklaring geven waarom ik kopieën wil?
Gast

Bericht door Gast »

precies zoals je het hier beschreven hebt zo kun je het ook aan de assistente vragen
dus je wilt graag de bloeduitslagen zelf bijhouden en daar graag een overzicht van hebben
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Nee, je hoeft geen verklaring te geven voor het opvragen van je dossier. Het is jouw recht om een kopie op te vragen. Ze kunnen wel een bedrag in rekening brengen voor kopieerkosten.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

idd, je hoeft geen reden te geven, al ben je van plan het te gebruiken als wc-papier of behang... gaat ze niks aan. het is gewoon je recht als patient, doet er niet toe waarom.

ik heb om dezelfde reden als jij m'n dossier nooit op willen vragen. Met wat huisartsen gezegd hebben in m'n gezicht wil ik helemaal niet weten wat ze in dossier hebben gezet (zag ooit wel per ongeluk een keer het scherm en viel m'n oog op 'hypochondrie?' Bleek door een invalhuisarts erin gezet te zijn. Heb daarvan geëist dat dat eruit gehaald werd..), maar wil ook wel m'n bloeduitslagen hebben, goed idee om dat apart op te vragen (nooit aan gedacht.. dacht dat het hele dossier inkijken was en dan laten kopieren wat je wil).
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
flowerpower3
Actief lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 mar 2011, 21:44

Bericht door flowerpower3 »

Ok, dan weet ik dat! Ga ik dat binnenkort regelen.

@annemoontje; Haha, zullen ze raar staan kijken als ik zeg dat ik het als behang ga gebruiken :lol: Ik denk wel dat het moet kunnen dat zij het voor je filteren zodat je alleen de uitslagen hebt..Zo niet dan spit ik het wel zelf door, maar liever niet. Ik heb vaker enkele stukken in kunnen zien en daar werd ik echt niet vrolijk van, laat staan mijn hele dossier (die inmiddels zo dik zal zijn als de gouden gids :roll:). Wat ik het meest irritante vind is los van de mening van de arts ze zelden schrijven wat je ook echt gezegd hebt. Ik ben altijd heel alert op wat ik zeg vanwege mijn geheugen en concentratie. Als je dan terug leest dat je iets gezegd zou hebben waarvan je zeker weet dat dit niet zo is, heel vervelend vind ik dat. Vandaar dat ik dat niet ga gokken om mijn gehele dossier te laten kopiëren.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

jammer is dat.... ik snap je volkomen en ik hoop van harte dat het doorspitten van je hele dossier niet nodig is, succes!

tja, het is wel origineel behang nietwaar? als je dan toch iets tussen je oren zou mankeren is het vast niet gek dat je zoiets van plan bent, haha! :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik weet wel interessanter behang Annemoontje. Bovendien, wat moet je doen als je een deel van je dossier mee wil nemen? Deel van de muur uitbreken? :wink: :lol: In ieder geval hoe dan ook succes Flowerpower.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ja je hebt gelijk, heel mooi is het niet he?
ja inderdaad (muur uitbreken), handig (nou ja, handig... :wink: ) als je artsen ergens mee om oren wil slaan, dan raak je meer dan met enkel papier :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Bericht door josje15 »

Is er iemand anders die je het toevertrouwt om het kaf van het koren te scheiden, oftewel de bloeduitslagen er tussenuit te vissen?
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ha, ha, ha, bloeduitslagen/dossierpapier behang! Te hard voor pleepapier, helaas!

Wij moesten maar liefst 25 euro voor brieven en bloeduitslagen betalen indertijd.

Ja, en alleen (bloed) onderzoeken: niet zo moeilijk, toch? Van de rest kun je inderdaad heel erg schrikken.

Mijn zoon neemt trouwens de laatste tijd alles wat ook maar van enig belang zou kunnen zijn (ook i.v.m. zijn werk, hoor) met zijn telefoon op, met of zonder toestemming van beluisterden. Belazerd zijn we zelf al genoeg, dus ethiek daar doen we wat dit betreft al lang niet meer aan. Zij een botte bijl: wij een nog VEEEEL bottere.

Maar ook bij DML had ie em aanstaan. Handig later terug te luisteren, want hij vertelde veel nuttigs, toen, de 30 e oktober jl.....
Gebruikersavatar
novo1986
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2012, 19:51

Bericht door novo1986 »

ik heb toevallig vandaag mijn hele dossier opgehaald, ik weet niet hoe het bij andere huisartsen is, maar bij mij was het al gesorteerd, eerst een lijst (op datum) van alle bezoeken, toen een lijst met alle verwijsbrieven en brieven van andere artsen en als laatst een lijst met alle bloeduitslagen...

zo hoef je niet door alles te bladeren en schokkende dingen tegen te komen die je eigenlijk niet wil lezen!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ah, dank voor de info! hoop dat jij wat wijzer wordt van jouw dossier!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie