Beschadiging van de subcortex

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Beschadiging van de subcortex

Bericht door klaproos »

Hallo,
Ik las onlangs een (vertaalde) studie van dr. Cheney, waarin hij stelt dat bij vele ME-patiënten een beschadiging van de subcortex hebben door toxines, en dat daardoor hun HPA-as verstoord is met als gevolg dat bijnieren niet meer goed werken en er dus onvoldoende cortisol wordt aangemaakt.
Weet iemand hoe deze beschadiging wordt vastgesteld? Hoe kan men het onderscheid maken tussen 'gewone' bijnierinsufficiëntie en deze door beschadiging van de subcortex?
En zijn witte stofletsels in de cerebri hetzelfde als een beschadiging van de subcortex?
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hoi Klaproos!

Als de hypothalamus onder de subcortex gerekend wordt ( moest ik zelf wel eerst opzoeken hoor!) dan zorgt een door Borrelia-toxines aangedane/ beschadigde hypothalumus voor een kettingreactie aan soms verschrikkelijke klachten in je lichaam....

Hersenen, hypofyse, gehele hormoonhuishouding, schildklier, hart, ,alvleesklier, bijnieren, geslachtsorganen...

Dit kan vervolgens leiden tot stoornissen in het slaap/waakritme en de temperatuurhuishouding, ontregelde menstruatiecyclus, hartritme stoornissen, epileptische insulten enz. enz. maar dit is per persoon verschillend uiteraard.


Kijk eens op het topic: Kortsluiting in hersenen/hoofd.

Hoe dit alles aangetoond kan worden?

Met de *** Vegatest of Bioresonantietest.

Kijk ook eens op het topic Vegatest, Bioresonantie en Homeopathie

Witte stofletsels zijn (m.i.) ook dezelfde Borrelia- toxines...

Groetjes G.V.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

G.V. Dank voor het opzoeken.
Misschien een domme vraag: die Borrelia, is dat niet eenvoudig via een bloedonderzoek aan te tonen?
Gebruikersavatar
gezondverstand
Actief lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 apr 2012, 08:36

Bericht door gezondverstand »

Hoi Klaproos.

Om op je vraag terug te komen:

Nee, zo eenvoudig is dat niet....

De Borreliabacterie is een hele slimme en probeert zich op div. manieren te verstoppen.
De Elisatest die men in Nederland gebruikt is niet betrouwbaar.

Beter kun je je bloed laten testen bij Pro Health in Weert maar ook dan is het niet altijd betrouwbaar wat de uitslag is.
In Duitsland , bij bijv. Infectolab in Augsburg doet men 100% betrouwbare bloedtesten.
Op dit forum is daar ook een topic van.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wel veel andere leden!

Als je positief getest bent kun je aan de uitslag niet afleiden welke organen er aangedaan of beschadigd zijn door de Borrelia-bacterie.

Dit kan met de Vegatest of Bioresonantie wél gemeten worden.

En dan is het ook nog zo dat, als Augsburg (ook) negatief is, je tóch lyme kan hebben.

Groetjes G.V.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Cerebri is benaming voor hersenen. Het geeft dus geen specifieke plek aan.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Dankjulliewel hoor!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

DML heeft het in de tweede aflevering WvP o.a. ook over HPA-as (Hypothalamus, Hypofyse, Bijnier-as), lage cortisol waarden, en een ontsteking aan de Hypothalamus, bij 4.30: "Valt ME/CVS te diagnosticeren? - Prof. Dr. K. de Meirleir - WvP": http://www.youtube.com/watch?v=tUWk8HqNQiE&feature=plcp

Je vraagt je intussen af, waarom wordt daar in Nederland niets mee gedaan?.....
Zijn onze Nederlandse artsen nu zo dom?, of willen ze ME patiënten gewoon niet goed onderzoeken?
DML heeft een heel lijstje.....

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Zijn onze Nederlandse artsen nu zo dom?, of willen ze ME patiënten gewoon niet goed onderzoeken?
Nee joh, dat is toch veel te duur, al die onderzoeken :evil: :| .
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Het disfunctioneren van de HPA-as is naar mijn idee het centrale probleem bij Me. Alles is daarmee samenhangend. Alleen maakt men de denkfout dat die ontregeling door stress veroorzaakt zou worden. Dat is niet het geval.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijns inziens is dat sommige mensen gewoon genetisch gezien anders reageren op "stress" (en dat is een ruim begrip fysiek + emotioneel).

Als je lichaam meer stofjes verbruikt en minder aanmaakt vanwege zijn genetische structuur, dan heb je op een bepaalde dag een tekort. Het lichaam gaat dan niet meer normaal kunnen reageren op een virus, bacterie, parasiet, ...

Het is zoals een bankrekening. Na x aantal jaren is de voorraad op en kan je lichaam zich niet meer verdedigen.

Andere mensen krijgen een hartaanval, diabetes, kanker, ... Het is maar wat er in je genen zit en door de jaren heen wordt verbruikt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

louisa schreef:DML heeft het in de tweede aflevering WvP o.a. ook over HPA-as (Hypothalamus, Hypofyse, Bijnier-as), lage cortisol waarden, en een ontsteking aan de Hypothalamus, bij 4.30: "Valt ME/CVS te diagnosticeren? - Prof. Dr. K. de Meirleir - WvP": http://www.youtube.com/watch?v=tUWk8HqNQiE&feature=plcp

Je vraagt je intussen af, waarom wordt daar in Nederland niets mee gedaan?.....
Zijn onze Nederlandse artsen nu zo dom?, of willen ze ME patiënten gewoon niet goed onderzoeken?
DML heeft een heel lijstje.....

Groetjes, Louisa
Wordt daar in België wél iets mee gedaan dan? Ik ben 15 jaar lang patiënte geweest bij DML maar hij heeft nooit wat met die HPA-as gedaan of endocrinologisch onderzoek laten doen hoor.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi klaproos,

Afbeeldingohw, oké. Wordt iedereen bij DML dan op verschillende manieren onderzocht en getest?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Ik heb geen idee wat zijn huidige aanpak is. Sorry.
Vroeger had ik de indruk dat hij iedereen nogal over 1 kam scheerde. Hij had het vaak over ' mijn patiënten hebben dit of dat, of reageren zo of zo'. Nu ken ik persoonlijk geen 2 patiënten die hetzelfde reageren, maar goed... ;-)
Gebruikersavatar
stientje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2009, 18:39

Bericht door stientje »

ep...beetje ongerust op kerstmis, resultaat van MR hersenen gekregen....(scan volgt nog)..
witte stofdeeltjes, ok, dat herken ik , MAAR...een uitgesproken front. cortcale atrofie.....dit beangstigt me wel....moet nog verder naar neuroloog??? iemand die ook deze diagnose kreeg, of meer weet hierover? erg erg bedankt en nog een fijne kerst!!
Gebruikersavatar
hoop
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 dec 2012, 10:46
Locatie: Belgie

Bericht door hoop »

Lyme is een moeilijk geval. Vaak nauwelijks te detecteren in een verder gevorderd stadium.

Toen ik het golfpatroon in mijn ziekte ontdekte was mijn eerste vrees Lyme. Vooral omdat de tijd van een golf toen ongeveer overeenkwam met de delingstijd van de Lyme bacterie. Bovendien kreeg ik voor elke inzettende malaise gedurende een aantal uur een vreemde gloed in mijn lichaam. Met een tuin vol teken lag dat ook voor de hand. Alhoewel ik nooit een tekenbeet bespeurd heb.

De Lyme test was negatief en ik had geen antistoffen tegen de Lyme bacterie. Ik besefte wel dat dat niet uitsloot dat ik Lyme had.

Maar er was wel een hele voorgeschiedenis die meer op een auto-immuunziekte leek te wijzen. Jarenlange hevige krampen, zonder andere symptomen. Later pees- en bindweefselontstekingen. Als eerste auto-immuun symptoon hevige Sjogren aanvallen.
De ziekte begon trouwens op een specifieke manier voor ME. Een plotse en onverklaarbare hevige fysieke uitputting die een tiental dagen aanhield en dan overging in de geleidelijke ontwikkeling van de andere symptomen.

Soms wordt bij de beschrijving van Lyme ook als kenmerk een golfbeweging opgegeven. Maar dat is dan een vaste golfbeweging met ongeveer de delingstijd van de Lyme bacterie. Het is zelfs een kenmerk om Lyme te vermoeden als ook de uitslagen negatief zijn.

Na een jaar lijkt bij mij de golf een uitdeiende golfbeweging. En dat zou dan weer heel kenmerkend zijn voor ME.

Wat mezelf het meest verontrust is dat ik op 8 maand tijd alle systeemziekten en symptomen kreeg die voorkomen bij ME, en een evolutie doormaakte waar anderen soms jaren over doen.
Iets is mogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is.
Plaats reactie