'Dokters' op Net5 over de ziekte van Lyme

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

'Dokters' op Net5 over de ziekte van Lyme

Bericht door josje »

afgesplitst naar nieuw onderwerp. mod.

ik zal het wel niet op de goede plek zetten maar gisteren in afl. 2 van dokters op net 5 was er een vrouw met de ziekte van lyme. weet niet zo goed hoe een link moet plaatsen dus nu maar even zo.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

sunny schreef:@ Josje, ik begreep je eerst niet, maar zie nu dat dat een ander programma betreft. 'Dokters' komt op Net 5, en 'de dokters' op Ned 2. :)
ja sunny,ik schreef het ook niet echt handig neer.daar ben jij handiger in senna :D
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Jij schreef niets fout Josje, maar ik vind het gewoon niet zo handig van de omroepen dat er 2 programma's lopen met een titel die zoveel op elkaar lijkt :wink:
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Net5 komt met een nieuwe doktersserie.
De titel is weinig verrassend: Dokters. Het concept is wat lastiger.
Het gaat om zogenaamd scripted-reality, waarin echte ziekenhuisverhalen nagespeeld worden door acteurs. Maar niet zomaar acteurs, sommige ‘patiënten’ zijn ook daadwerkelijk ervaringsdeskundig en het merendeel van de ‘artsen’ heeft ook echt een medische achtergrond.
Dat u wel begrijpt dat het allemaal heel realistisch en bijna echt is, maar niet helemaal natuurlijk.
Anyway, Dokters zal vanaf maandag 22 oktober te zien zijn, iedere werkdag om 20.00 uur op Net5.


http://www.net5.nl/programmas/dokters/v ... vering-2-2

Nu snap ik het !
Ik dacht al : welke arts wil hieraan meewerken...
Ik vond het erg confronterend en velen van ons zouden zo nog veel scenario's kunnen naspelen !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
josje
Gevorderd lid
Berichten: 830
Lid geworden op: 10 mar 2010, 11:04

Bericht door josje »

ja ik vond het ook erg confronterend.riep herinneringen op.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Net was de aflevering van Dokters over de ziekte van Lyme. Vond het ook heel confronterend omdat ik vaak ook in die stoel zat en te horen kreeg dat het maar tussen de oortjes zat.
Gebruikersavatar
angel66
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 sep 2012, 23:18

Bericht door angel66 »

Dat vond ik ook precies het meest confronterende eraan Stargazertje, roept bij mij weer gevoelens van boosheid op. Stiekem hoop ik dat er ergens in een aflevering voorbij komt dat (en vooral hoe) er iemand naar een poli voor onverklaarde lichamelijke klachten. Dat vind ik ook zo'n afschuifsysteem voor het kunnen ontlopen van verantwoordelijkheden door de medische wereld.
Ik kan er slecht tegen als het niet/nauwelijks naar je wordt geluisterd, vind dat totaal onrechtvaardig :evil:
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

En dan vooral de arrogantie van die arts bbrrr! Alsof iemand zelf z’n eigen lichaam niet het best kent en voelt. Neuh….ik moet stoppen, ben er ook boos van [-X
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Plaats reactie