Helpt massaal klagen bij SKGZ i.v.m. vergoedingen?

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Helpt massaal klagen bij SKGZ i.v.m. vergoedingen?

Bericht door annac »

Helpt massaal klagen bij SKGZ i.v.m. vergoedingen?

Ik werd eergister gebeld door mijn zorgverzekeraar (Zilveren Kruis) n.a.v. een door mij zeer negatief ingevulde enquête.

En daar kwam o.a. uit dat massaal aanklagen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeraars over het niet vergoeden van medicijnen en behandelingen wellicht een zwaai naar een andere kant zou kunnen veroorzaken.

Wat/hoe denken jullie daarover?

Of is dit al eens geopperd/geprobeerd? Ik kon er niks over vinden op onze site hier.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Helpt massaal klagen bij SKGZ i.v.m. vergoedingen?

Bericht door tanto »

Ik weet niet of klagen helpt. Wat ik wel weet is dat ik met zeer veel onvrede bij zilveren kruis ben weg gegaan. Ze vergoedden standaard medicatie niet meer, kon bij de fysio niet terecht omdat deze geen contract had met ZK. De fysio zei ook helemaal niet tevreden te zijn over ZK (weet niet precies waarom).

Ik ben overgestapt (naar CZ) en al een stuk meer tevreden. Dus in mijn redenatie: ZK sucks (zo dat is lekker). Misschien helpt overstappen meer dan klagen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik zat bij de UMC vergoedingen, vroeger IZA en ben juist naar ZK gegaan na rijp beraad vanwege betere tandartsvergoedingen, wat dus ook weer wat tegenvalt.

Maar wat ik bedoel met klagen is de Nexavir en onderzoeken bij DML enzo vergoed te krijgen, want bij mijn weten vergoed geen enkele verzekering dat, is alles lood om oud ijzer.

Of heb ik het mis, loop ik achter?

Ik ga zeker overwegen om weer te veranderen. ......CZ bekijkend kom ik flink duurder uit.......

PFFFFFFF wat kan een mens moe van dit soort dingen worden, niet?
Plaats reactie