Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

Geknipt uit onderwerp 'De Meirleir'. Admin Zuiderzon
annac schreef:Plassterk,

Wat een kl*te situatie! Lever anders domweg je recept van DML voor vit B 12 gewoon in bij je eigen apotheek en zeg dat het een absuluut voor jouw een noodzakelijke dosis is. Verder kun je je zorgverzekeraar opbellen en het daar regelen qua vergoeding. Dan hebben ze het daar bij je huisarts maar gewoon te spuiten!

Of misschien heeft DML een artikel over vit B 12 die je kunt rondstrooien. Of je declareert de extra vit B 12 bij de belasting, krijg je tenminste nog de 1/2 terug.

Sterkte en succes.

Leer het anders bij DML zelf spuiten: in je been. Want bil kan behalve lastig, gevaarlijk zijn als het niet door een geoefende gebeurt. Kans op verkeerde plek waarbij een zenuw geraakt kan worden met desastreuze gevolgen.

Andere huisarts is ook een optie.....
Ik heb het b12 spuiten ook bij DML "geleerd", de verplegers hebben mij, samen met een vriend van me die de injecties zet, daar uitgelegd waar en hoe hij mij mag injecteren.
Maar juist wel in de bil eigenlijk, aangezien daar de grootste spier zit, je hebt toch een vrij groot vlak waarbinnen je dan veilig kan injecteren? Zenuw raken...dan moet je toch wel een heel eind uit de buurt raken? Zo kwam het op mij tenminste over, en de verplegers hebben hem uitgelegd in welk oppervlak hij me veilig kan injecteren..en bovenbeen meer als tweede optie, ter afwisseling.

Groetjes,

Punika
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Je moet/mag spuiten in de bovenste buitenste bilquadrant. D.w.z., als je een denkbeeldig kruis (eigenlijk plusteken) over EEN bil zet, injecteer je in het buiten-boven vierkant.

Hier wordt in de opleiding verpleegkunde erg op gehamerd, hooPijnlijk blijft het, ook al houdt je de spier slap......
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Plassterk, woon je in NL of BE? Ik heb het namelijk via de Thuiszorg geregeld, buiten mijn huisarts om, en daar heb ik geen problemen mee gehad. Nu komt er iedere dag iemand langs om mij te spuiten, straks om de 2 weken. Misschien kun je het daar proberen?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

@amaike Oh ik woon in Nederland. Hoe heb je dat dan gedaan? Gewoon gebeld en gezegd dat je injecties nodig hebt. Betaal je daarvoor? Ik zal eens kijken. Wel handig dat ze langs komen.
@annac de b12 heb ik al binnen via de belgische apotheek. duur is het niet. Volgens mij is een buurman verderop verpleger geweest. Dus misschien vraag ik het wel aan hem.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ik had eerst gebeld, maar een verkeerd nummer gedraaid. Toen maar gemaild (Thuiszorg West Brabant), en toen hebben ze me gebeld. Ik hoef er niet voor te betalen, want ze hebben iets bij het CIZ daarvoor aangevraagd. Even kijken hoe dat ook alweer heet...

Indicatie van het CIZ. Zij moeten de zorg goedkeuren. Bij mij hebben ze dat gedaan, en omschrijven het als een somatische aandoening. Fijn om nog eens op papier te zien dat zij het wel als een lichamelijke aandoening zien :).

Verder had ik zelf alles in huis: B12 ampullen, spuiten en naalden, verklaring van arts etc.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

en hoe gaat het nu met het spuiten amaike?
Merk je al wat?
Ik heb er inmiddels 7 gehad. Ik merk helaas nog steeds niets.
Maar wel goed nieuws, want de laatste twee hebben helemaal geen pijn gedaan.
Dit kwam omdat de huisarts nu iets meer in het midden heeft gespoten. eerst spoot hij boven en beetje aan de zijkant en nu dus boven redelijk in het midden. En ik heb niet meer 2 a 3 u ontzettende pijn. Dus misschien tips voor mensen die ook zoveel pijn hebben na de tijd?
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ik heb er nu 8 gehad.

Ik vind het raar.. bij de eerste in Lelystad merkte ik veel meer heb ik het idee. Misschien gewenning omdat ik ze nu 10 dagen achter elkaar heb gehad? Ik heb niet het idee dat de injecties me meer energie hebben gegeven dan de tabletten die ik slikte.

Over het algemeen gaat het lichamelijk wel beter, maar dat was al voor ik aan de injecties ben begonnen.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

herkenbaar, ik merk er ook niets van.
Lijkt zelfs dat ik minder energie heb dan met de tabletten..
Maar goed het duurt vaak een tijdje voor er resultaat is.
Ik moest na deze 5 weken nog 10 weken 2x per week doorgaan..
Dus we wachten af...
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Als een B12-injectie niets doet, komt dat waarschijnlijk doordat er van de vorige shots nog zat over is. De frequentie en/of de dosis zou dan omlaag kunnen, en het is een aanwijzing dat je het mogelijk helemaal niet nodig hebt.

Vitamine B12 wordt door je lichaam gerecycled, en als daar geen stoornis zit is het daarom niet in een dag weg.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bij mij heeft het juist enige tijd geduurd voordat ik er wat van merkte. Net alsof eerst het tekort aangevuld moest worden?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Zit me nu trouwens te bedenken dat ik op de dag van de eerste injectie in Lelystad, ook mijn tabletten had genomen, dus dat was een dubbele boost.
Ik moest na deze 5 weken nog 10 weken 2x per week doorgaan..
5 weken? tikfoutje denk ik, 5 dagen toch? Zit wel een verschil in dan, want ik moest 10 dagen, en daarna 1x in de 2 weken. Als ik mijn logboek weer instuur maar eens vragen of dat klopt, of dat ik net als jou 2x per week moet.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

francis1968 schreef:Bij mij heeft het juist enige tijd geduurd voordat ik er wat van merkte. Net alsof eerst het tekort aangevuld moest worden?
Normaal gesproken zou je het meteen moeten merken, juist als je een tekort hebt. Misschien wordt het bij jou slecht opgenomen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dat zou kunnen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

ik ben nie begonnen met elke dag. Maar met 2x per week en dat 5 weken lang.
Ik krijg zo de 8e injectie. Na deze 5 weken, moest ik nog 10 weken doorgaan. En dan gewoon nog steeds 2x per week.

Over wanneer je verschil merkt staat juist overal op internet dat het even duurt voordat je iets merkt. En dat zeiden ze bij het vermoeidheidscentrum ook tegen mij.
Ik wacht af...
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Ah zo, ik dacht dat jij ook een oplaaddosis had gehad.

Ja, ik wacht ook geduldig af. Met de B12 smelttabletten merkte ik ook niet meteen verschil, en een verbetering is er iig al, nu hopen dat dat door gaat zetten.
Plaats reactie