Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

@ KIK: Ik krijg van de apotheek geregeld een ander merk naalden. Dopjes eraf trekken lukt niet, maar als je een soort van draaiende beweging maakt, gaan ze er vrij makkelijk af
Misschien een tip voor jou?
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

@mieperdepiep

Welk merk en welk kleur moet ik dan bestellen?

Ik heb trouwens wel eens gespoten met de zuignaald de groene .
Stericon B Braun 0,8 x 40mm
Maar daar was het resultaat erger mee.
Ik krijg die naalden ook maar amper door mijn vel.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Tussen 25mm en 40mm zit bij mijn weten alleen de 30mm dus die zou je dan eens kunnen proberen. We hebben het dan over bovenbeen neem ik aan?
Merk: geen idee, ik gebruik gewoon wat ik van de apotheek krijg, geen ervaring met zelf bestellen

Ik gebruik zelf de groene voor mijn bovenbeen (geen spillebeentjes :mrgreen: ) maar ik had voorheen de 30mm met vergelijkbare klachten. Die paar milimeters kun wel degelijk een verschil maken heb ik gemerkt
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Een tijd geleden had ik al het gevoel dat de B12 bij mij niet zo goed (meer) werd opgenomen als zou moeten.

Interessante informatie gekregen van de complementaire Lyme expert/behandelaar: de opname van vitamine B12 smelttabletten, B12 injecties wordt belemmerd als er neurotoxines in het lichaam zitten. Dat wordt veroorzaakt door de Lyme.

Bij ME komt het ook voor volgens de informatie gegeven bij de Colleges WvP.

Ik vraag mij af, wat doen ME artsen als DML, Maes eigenlijk met de neurotoxines bij ME-Lyme patiënten?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Supplementen geven die de neurotoxines binden en helpen afvoeren?
Zoals bv chlorella.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Dank je wél voor je bericht en info, sprankel.

En weet je nog andere supplementen? als chlorella bijvoorbeeld niet goed wordt verdragen door de darmen?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Dml zei dat lactoferrin zorgt voor een soort beschermend laagje in je darmen (plus het helpt je immuunsysteem), misschien zou je dat kunnen proberen? Of proberen of een mini dosis chlorella wel gaat. Ik denk dat de producten die in natuurlijke protocollen worden gebruikt om te ontgiften ook helpen. Bv burbur als ik me niet vergis.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Bij mij is er naar mijn weten daarvoor niks veranderd. Of is berberine zoiets? Dat heb ik wel voorgeschreven gekregen (alleen slik ik het nog niet). Het lijkt erop dat berberine voor echt vanalles toegepast kan worden... Geen idee waarom dml het bij mij voorgeschreven heeft.

Ik mocht wel al voor ik de uitslag van het lymeonderzoek binnen had in dosis omlaag (deed ik stiekem zelf al sinds begin dit jaar, op gevoel, bleek dus prima te zijn). Ik deed eerst dagelijks 5mg/1ml subcutaan. Nu 2x per week 10mg/2ml subcutaan.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

@dino: Berberine wordt voorgeschreven bij verhoogde prostaglandines. Verhoogde prostaglandines zorgen voor inflammatie. De berberine gaat dit tegen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi sprankel,
sprankel schreef:Dml zei dat lactoferrin zorgt voor een soort beschermend laagje in je darmen (plus het helpt je immuunsysteem), misschien zou je dat kunnen proberen? Of proberen of een mini dosis chlorella wel gaat. Ik denk dat de producten die in natuurlijke protocollen worden gebruikt om te ontgiften ook helpen. Bv burbur als ik me niet vergis.
Dank je wél! weer voor de informatie.

Dr. Lee Cowden over Burbur, interview: Dr. Cowden’s herbal treatment for Lyme Disease: Bron: http://lymevlog.wordpress.com/2013/05/1 ... e-disease/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Jij ook bedankt voor de info Louisa!

(Zoals altijd geldt, wel even testen of je supplementen kunt verdragen.)
Veel succes!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

sprankel schreef:@dino: Berberine wordt voorgeschreven bij verhoogde prostaglandines. Verhoogde prostaglandines zorgen voor inflammatie. De berberine gaat dit tegen.
Dank je wel sprankel.

Ik slik het (nog) niet, vind het wat duur allemaal bij elkaar.
haaii
Actief lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 12 mar 2013, 18:10

Bericht door haaii »

louisa schreef:Hoi sprankel,
sprankel schreef:Dml zei dat lactoferrin zorgt voor een soort beschermend laagje in je darmen (plus het helpt je immuunsysteem), misschien zou je dat kunnen proberen? Of proberen of een mini dosis chlorella wel gaat. Ik denk dat de producten die in natuurlijke protocollen worden gebruikt om te ontgiften ook helpen. Bv burbur als ik me niet vergis.
Dank je wél! weer voor de informatie.

Dr. Lee Cowden over Burbur, interview: Dr. Cowden’s herbal treatment for Lyme Disease: Bron: http://lymevlog.wordpress.com/2013/05/1 ... e-disease/

Groetjes, Louisa
Lactoferrine wat vrijkomt uit neutrofielen granulocyten beschikt over het vermogen aan ijzer te binden, in tegenstelling tot transferrine, in een zuur milieu(bv. waar ontstekingsprocessen gaande zijn). Dit zal allicht ten koste gaan van de absorptie van ijzer. Een manier om dit te compenseren is meer ijzer eten. Maar dan gaat de positieve werking van LF verloren(kleine sidenote, ik weet niet of dit de enige manier is waarmee LF bescherming biedt, hoogstwaarschijnlijk niet en doet lactoferrine wel meer dan dat alleen). Anders dan dat kan je ook je ijzeropname optimaliseren met vit.C. Dit werkt alleen bij ijzer uit plantaardige bronnen. Reducerende stoffen, waaronder vit.C, hebben weinig te bieden aan divalent ijzer, deze hoeft nl. niet meer gereduceerd worden, wat in dierlijke bronnen zit.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Ik heb dus een verkeerde reactie op vit b12 inspuiting 10mg hydroxo. Ik krijg darmkrampen/weeën en poep mijn darmen onder hevige krampen compleet leeg zeg maar.
Dezelfde reactie kreeg ik van de smelt tabletten van bloem 10mg hydroxo.
Dezelfde reactie kreeg ik op 5mg methyl b12 van Jarrows
Toen eigenlijk vit b12 extreme 35mg pillen gevonden, die ik zonder problemen leek te verteren. Deze vond ik te duur worden.
2 mg hydroxo b12 van Biotics research gaven mij weer de ouderwetse darmkrampen en super slecht gevoel.
1 mg methyl b12 van NOW, hetzelfde
3 dagen 0,5 mg methyl b12 van NOW, deden mij de derde dag bijna overgeven en ik voelde me super slecht op dag 4 kwamen de darmkrampen.
Ik vraag mij dus serieus af of die B12 extreme 35mg, uberhaupt wel b12 inzit. Het is een gigantische hoeveelheid van verschillende B12 en ik word er niet warm of koud van. Iedere andere b12 geven mij karakteristieke klachten.
Dat dus even voor degene die dit gebruiken.

groetjes
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Gebruikersavatar
jolie
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57

Bericht door jolie »

@ sprankel, lousia en voor anderen die niet tegen chlorella kunnen om neurotoxines te verwijderen, ik had ergens in een chlorella-topic er wat over geschreven wat op zo'n moment bij mij helpt om te doen, ben even te moe om het terug te zoeken, maar misschien heeft iemand er wat aan en wil het opzoeken.


Pijn bij injecteren, wat mij daarbij helpt is 3 kwartier van te voren spiercréme aanbrengen, die ontspannend en pijnstillend is, dan met alcohol ontsmetten en injecteren. Ik heb spillebenen en nauwelijks spiermassa, ik gebruik op dit moment de dunne 0,4 x 20 mm naalden, ik injecteer zelf in mijn bovenbeen. Als ik warme benen heb en er een goede lamp op schijn zie ik ook lichtjes waar aders lopen, zodat ik daarnaast kan. Dat werkt voor mij goed, op deze manier en met deze naalden voel ik er nagenoeg niets van. Ik gebruik de methyl, uit zo'n flesje wat in de koelkast moet. Misschien ga ik later langere gebruiken, ik lees dat jullie langere gebruiken.


@plassterk, wat een hevige reacties! Ik verdraag zelf de smaakstoffen en aroma's niet die er vaak bijzitten. Als ik het zo lees zou ik ook gaan twijfelen aan de b12 extreme.
Plaats reactie