Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
puck
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 apr 2006, 11:30

Bericht door puck »

Ik krijg de vitamine B12 injecties niet omdat ik een tekort heb, dan is 1 keer in de 6 weken of zelfs 1 keer in de drie maanden voldoende. Hoge doses van deze vitamine worden in de omringende landen gewoon toegepast. Daar is om de 5 dagen 1000 mg. nog weinig. Ik ben blij dat ik het geprobeerd heb, onlangs heb ik het 2 weken zonder geprobeerd, dacht dat ik nu wel zonder kan. Mijn lichaam voelde gelijk weer lood en loodzwaar aan, ik had langer nodig om te herstellen en veel last van hartkloppingen, gelijk weer slechter dus. Ik ben blij dat ik van de huisarts en internist (waar ik overigens elk half jaar heen ga ter controle) deze dosering mag gebruiken. Overigens was ik daarvoor bedlegerig, dus ben blij met een klein beetje vooruitgang, verwacht geen grote sprongen, dat bestaat niet. Shavonne, google maar eens.
Groetjes, Puck
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Puck: fijn dat je je hier mee kunt helpen!! En fijn dat je een internist hebt die je serieus neemt en je ondersteund d.m.v. vit-b12 en de controles!! Die heb je er maar weinig!!
Hadden ze je geen cgt "aangeboden"? Bij die van mij was dat de enige behandelmethode, dus stopte de behandeling na het weigeren ervan.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Zet deze link hier,voor de geinteresseerden.
't is in't engels. Een postingboard voor Vit B deficientie
http://forums.wrongdiagnosis.com/showthread.php?t=9948

Groetjes,
Dirk
-Danielle
Beginner
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 feb 2009, 23:28

Bericht door -Danielle »

sowfia schreef:
Oja, toen ik langs de apotheek ging om alles te bestellen (ik wist toen nog niet dat ik toch nog dat onderzoek zou moeten doen), dacht ze dat die 10 milligram B12 een fout moest zijn, omdat dat haar veel te hoog leek. Maar ik heb op deze site gezien dat het toch wel 10 milligram moet zijn. Nog mensen die dezelfde dosis krijgen, twee maal per week?

In elk geval, ik zal nog maar even afwachten voor ik dingen begin in te nemen, en maandag een afspraak maken voor dat ene onderzoek.

Zo, dat was nogal een lange update!
Groetjes,
Sofie

volgens mij heb ik dat ook en ja onze dosis is anders dan die van andere (niet ME)patienten, mss daarom de verwarring?
ik wil het wel checken, maar ben nu te moe ;)
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja, die vit B 12 dosis van 10 mg 2 x per week klopt.

Bij mijn zoon vroegen ze toen of het voor bloedarmoede was, waarop ik toen maar ja heb gezegd. Anders moet je het mss wel zelf betalen, nl.

En bij het lab gaat er wel eens wat mis. Maar dat herstellen ze dan wel weer. Demeirleir is zelf erg zorgvuldig en neemt zelfs dossiers van de patienten van de volgende dag een dag van te voren mee naar huis om te bestuderen. Dat merkte ik een keer toen ik opbelde.
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

Hoi Sowfia,

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie! en ik zal zelf sowieso morgen nog even bellen, maar voor die inspuitingen kunnen hopelijk de Nederlanders hier me meer vertellen!

groetjes,

Punika
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik laat ze de ass. van de huisarts zetten en indien geen zin van mijn kant of vakantie zet ik ze zelf.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Vitamine b12 injecties

Bericht door Bente »

Samengevoegd met eerder topic. Hier lees je ervaringen en hoeven anderen ook niet te dubbelposten. Mod. Zuiderzon.
Toen ik vitamine b12 injecties intypte bij zoeken, kreeg ik wel een aantal topics, maar dit vind ik toch wat handiger. Anders moet ik zo zoeken en dat kost weer zoveel tijd en energie..


Mijn vraag:
Wie heeft er vitamine b12 injecties gehad?
Hoe beviel dit (resultaat) deed het pijn, had je last van bijwerkingen?
Dus kortom alles over vitamine b12 injecties zou ik graag willen weten!
Gast

Vitamine b12 injecties

Bericht door Gast »

Zelf geen ervaringen, maar wel een goede link voor de ervaringen ed:
www.stichtingb12tekort.nl/forum
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Ter aanvulling:

Artikel over Vit B12

Behandelpagina over B12: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-53.html
Om de ervaringen te kunnen lezen, ga je naar de zoekfunctie en typ 'B12' en zoek enkel in 'reacties', dan krijg je een reeks ervaringen
(helaas niet 'normaal' leesbaar wegens voorlopige fout in database).

Nog ervaringen met B12 op cvs-online
Hoop doet leven!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Interessant, een verdovingsmiddel erbij. In welke vorm? Mijn zoon hoef ik niet meer met vit b 12 aan te komen vanwege de pijn, ook al is ie best nog gespierd en niet mager.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

In zo'n injectie zit naast B12 nog een stof (magnesium?) en die veroorzaakt de pijn. Pure B12-injecties zijn moeilijker te verkrijgen, maar (als ik mijn neef moet geloven) vrijwel pijnloos, op het naaldje na.
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

Hij heeft xylocaine 1% voorgeschreven, dat is een flesje met vloeistof waarvan je een heel klein beetje van in de spuit moet optrekken en het schijnt dan veel minder pijnlijk te zijn, dus ik ga dat binnenkort proberen. De naald zelf vind ik juist helemaal geen pijn doen die voel je amper, alleen de vloeistof zelf is inderdaad erg pijnlijk.
annac, heeft jouw zoon de injecties ook van dr de Meirleir voorgeschreven gekregen? want dan kun je ze gewoon opbellen om te vragen of hij een recept stuurt voor die verdoving, die schrijft hij heel vaak voor namelijk.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Of een doefje Emla zalf (lidocaïne + prilocaïne) kwartiertje vooraf = lokale anesthetica.

Snel inspuiten draagt ook bij tot een pijnlijkere ervaring: dus boodschap aan arts/verpleegkundige: traag inspuiten!
Nogmaals: niet iedereen ervaart dit als pijnlijk. Zelfs al ben je graatmager.

Idd erg acne-gevoelig helaas.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik ga binnenkort starten met de injecties. Slik al wel bijna een half jaar de smelttabletten.
Ze helpen wel, maar waarschijnlijk net niet genoeg.
Ik zie heel erg op tegen de injecties, bang voor de pijn en eventuele bijwerkingen, als hoofdpijn of raar gevoel.
Maar goed ik moet er toch maar aan geloven, als ik het niet probeer helpt het zeker niet.
Bij de smelttabletten heb ik wel veel last van acne, hoop dat t met de injecties niet erger wordt..
Plaats reactie