Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
cinders
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2006, 14:43

Bericht door cinders »

Ik krijg sinds een kleine twee maanden B12 injecties, om de twee weken.

Mijn bloedwaarde was 230 pg/ml, dat is net boven het minimum.
Mijn arts gaat echter uit van 'optimale bloedwaarden' ipv gewoon te kijken naar een waarde die tussen het minimum en maximum ligt, want zoals je kan zien op een bloedresultaat is het verschil tussen een minimum en maximum wel erg groot EN de min en max waarden zijn bovendien verschillend van lab tot lab.

De optimale waarde van B12 is rond de 600 a 700 pg/ml.

Tot nu toe merk ik echter niet veel verschil denk ik, maar ik moest het 6 maanden volhouden, dus we zien wel.

Ik lees in eerdere reacties dat er last is van acne, ik vroeg me al af waarom ik daar de laatste tijd last van had, nu weet ik dus waarom...
Gebruikersavatar
ce
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009, 17:23

ervaring met B12

Bericht door ce »

Onderwerp samengevoegd met eerder topic over B12. Hier lees je al heel wat. Welkom overigens! Admin Zuiderzon

Beste mensen,

Ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met B12 injecties?
Bij mij is een paar maanden geleden vastgesteld door Professor Demeirleir dat ik EBV heb en een slechte darmwerking.
Ik neem momenteel:
Mutaflor
TMD
Tonixx plus
Tyrosine
Tryptofaan
een antibioticum
en 2 maal perweek B12 injectie
Ik vind dat die B12 echt werkt, maar dit effect lijkt zich te beperken tot de dag zelf, is er iemand die deze ervaring deelt? Ik vraag me af je het dagelijks zou kunnen doen en of het effect op lange termijn blijft?

Vraag over psychische begeleiding afgesplitst naar nieuw topic: klik hier
Admin Zuiderzon


Alvast bedankt!

Cedric.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Ik vind dat die B12 echt werkt, maar dit effect lijkt zich te beperken tot de dag zelf, is er iemand die deze ervaring deelt? Ik vraag me af je het dagelijks zou kunnen doen en of het effect op lange termijn blijft

Je gaat een heel hoge spiegel opbouwen door 2 maal per week injecties.
Als je daar bent, heb je een soort constant gevoel.
De effecten duren dan ook niet meer zo kort, tenzij je tabletten gaat doen of een te lage vloeistof waarde.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik start morgen met de injecties.. vind t wel eng.

Maar wat is jullie ervaring?
KAn ik die dag gewoon "alles"doen wat ik normaal ook doe?
Donderdag ga ik nl altijd naar de sportschool en ik vroeg me af of ik dat morgen na de injectie ook gewoon kan doen??
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb geen last van de injecties. Ik spuit ze nu 2 x per week na een kuur van 5 dagen. Mijn man zet de injectie en het gaat zo goed als pijnloos. Alleen het eerste kwartier na de injectie voel ik het op die plek.

En ik heb de indruk dat ze wat beginnen te doen, maar durf het bijna niet hardop uit te spreken.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
tony
Actief lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 okt 2008, 19:39

Bericht door tony »

Ja ik denk dat je die dag best naar de sportschool kan, alleen het eerste halfuur na de injectie kun je er last van hebben maar daarna is t wel over. en bij mij helpt het juist om heel voorzichtig te lopen na die injectie dan trekt de pijn sneller weg.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Misschien een stomme vraag hoor, maar die injecties, zit daar een maximum aan? bijvoorbeeld een paar maanden, of gebruiken mensen die ook voor de rest van hun leven?
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik weet niet hoe het zit met een maximum. Ik moet in ieder geval nu 5 weken lang 2x per week een injectie halen.. en dan kijken hoe het gegaan is en of ik effect heb gemerkt.
En ik ga hem NU halen..
Ik hou helemaal niet van naalden en spuiten, dus zie er als een berg tegenop ( dat terwijl ik zelf voor verpleegkundige studeer en zelf ook mag prikken en infusen enz mag aanleggen)
Maar goed, hem zelf krijgen..pfff
Ik laat wel horen hoe t verlopen is, over een half uurtje is t al achter de rug.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Nou hij zit. wel beetje pijn op de plek waar gespoten is maar die trekt nu al weg.
Het duurde wel even voor ik hem kreeg. De huisarts was verbaasd over de hoge hoeveelheid (10mg)
en of dat geen kwaad kon.. hij heeft nog even in zijn dikke boek gezocht. Maar ik kreeg hem uiteindelijk wel.. Nu wachten op effect.. maar dat zal wel ff duren
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Een hoge dosis B12 geeft zelden bijwerkingen en 10mg kan prima.
Een eerste effect kun je volgens mij al vaak vrij snel verwachten, maar voor dat je gehalte weer goed is en het effect aanhoudt, moet je nog wel even blijven spuiten.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ben nu 2,5 week bezig. Eerst 5 dagen achter elkaar injectie.Dan 2 x per week injectie en voor de rest smelttabletten. En ineens is er een omslag :lol: . Dinsdagavond was ik anders moe, maar dacht ik zal het me wel inbeelden. Gisterochtend had ik energie toen ik opstond. Aangezien ik gisteren 15 jaar getrouwd was wilde ik er leuk uitzien. Ik ben samen met onze gezinscoach 2 uur gaan shoppen, (ik koop meestal kleding via internet) en heb heel veel kleding gepast. 's Avonds gingen we met zijn 4-tjes uit eten. Ik ben vandaag helemaal gammel, het was ook wel extreem veel wat ik gisteren heb gedaan. Maar het moe zijn voelt anders. Ik hoop dat het nu doorzet
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

ow wat goed!!!! ik hoop ook zooo voor je dat t doorzet!!
fijn dat je je positieve ervaring meld!!
Ik voel nog niets haha, ook wel beetje heel vroeg als ik nu al wat zou voelen..
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Nou ik mag zometeen de tweede injectie halen, de tijd vliegt.
Heb t idee dat ik na de eerste injectie wel wat erger moe was, de twee dagen erna tenminste. Op de dag zelf voelde ik me best wel goed..
Afwachten maar.. zie er gelukkig nu al wel wat minder tegenop.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

De werking van de B12 is nog steeds merkbaar. Scoorde ik normaal tussen 8-10 op vermoeidheid, nu zit ik op 7-8. Ik heb gisteren voor het eerst in maanden auto gereden. Wel maar 10 minuten en een bijrijder, maar het is een begin
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Amaike schreef:Misschien een stomme vraag hoor, maar die injecties, zit daar een maximum aan? bijvoorbeeld een paar maanden, of gebruiken mensen die ook voor de rest van hun leven?
Hoi Amaike,

Dat is zeker geen stomme vraag.

Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de effecten van een langdurige behandeling met vitamine B12.

We weten het dus niet.

Er zijn wel bijwerkingen bekend ongeacht de termijn. Zo is er een invloed op je emoties. Je kunt je afvragen, of het gezond is om dat heel lang te houden.

Groeten,

Guido
Plaats reactie