Diëtist Amsterdam

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Diëtist Amsterdam

Bericht door Grigor »

Hallo ,

Ik zoek eigenlijk een diëtist in Amsterdam die zich ook ervaring heeft met ME ??

Kennen jullie een goeie???

Eezdva
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Diëtist Amsterdam

Bericht door stier »

Ik kan je aanraden iemand van deze lijst te kiezen:
http://www.natuurdietisten.nl/members_l ... 29&page=10

Zij zijn bekend met candida, verstoorde darmflora, ME, voedselintoleranties e.d. Succes!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Diëtist Amsterdam

Bericht door asje »

Uit die lijst ken ik Gea Fegel in Amsterdam, toen ik bij haar kwam wist ze niets van ME (ik was de eerste die haar die info gaf) maar dat is wel lang geleden.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Dus maar adviseer je me wel om naar haar toe te gaan dan??? :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:) Het was eigenlijk geen raad, meer bedoelt dat als je naar haar toe zou willen gaan je bij voorbaat zou kunnen vragen of ze bekend is met ME/intoleranties. Maar ik neem wel aan dat ze dat inmiddels is.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

OK maar het samenwerken met haar was uiteindelijk goed verlopen??
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik ben er maar één keer geweest op doorverwijzen van een huisarts en kwam er eenmaal bij haar achter dat ik wel genoeg wist en een diëtist niet nodig had. Het dieet was gebaseerd op anti-hypoglykemie en candida, niets bijzonders, die info had ik wel. Maar ze zal mss wel meer weten nu.

Waarom wil je eigenlijk naar een diëtist?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmm. Tijdje geleden. Gea woont bij mij om de hoek. Quasi dus toch maar een afspraak gemaakt. Toch makkelijker. Ze komt langs en misschien na een tijdje als het beter gaat kan ik makkelijker haar richting op mocht ik dat willen.

Ze gaf aan dat ze bekend was met ME. Had het ook over mijn angsten en zei vulde direkt aan dat dat normaal is als je darmflora niet ok is. Klinkt hoopgevend?

En ik wil gewoon kijken of ik dingen eet die eigenlijk gewoon niet goed zijn voor mijn prikkelbare darm /lekkende darm.
Zou best kunnen.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Hoi Grior,

Goed dat je met je voedsel aan de slag gaat. Hoop dat het wat gaat uithalen.

Zelf heb ik goede ervaringen met Elise Kuipers (Amsterdam):
http://www.dietistenpraktijk.net/
Toen ik bij haar kwam had ik zelf al een reactieve hypoglycemie-dieet, en ik had op eigen houtje e.e.a. uitgeprobeerd. Met haar heb ik het eliminatie-dieet gedaan, waar ik uiteindelijk veel baat bij had.
Ze heeft geen specifieke ME-ervaring voor zover ik weet, maar ze keek gewoon heel simpel naar wat er in de praktijk werkte en wat niet.

Fijne samenwerking mee gehad.
Heeft me ook nuttige tips gegeven die niet direct met (het eliminatie)dieet te maken hadden. Ik probeer altijd zo veel mogelijk info d'r uit te trekken waar ik wat aan heb als ik iemand met 'goede kennis' tegenkom.

Succes ermee, Willemijn
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ondanks dat het goed klinkt is het wel wat ver weg voor mij. Zeker nu.

Wat mij tegen staat bij Gea is eerste consult is 2 en half uur. Dat gaat mij nooit lukken natuurlijk. Misschien 15 minuten. That's it. Heb nog even bedenktijd natuurlijk maar goed.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik heb met de jouwe gebeld. Veel prettiger qua persoon. Ga Gea afbellen.
Gebruikersavatar
willemijnd
Actief lid
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 nov 2013, 23:04

Bericht door willemijnd »

Oh, het was niet mijn bedoeling om je bij een andere diëtist vandaan te halen hoor - maar als het beter klikt met de mijne dan moet je dat natuurlijk vooral doen!

Voorheen zat ze in de Boerhave kliniek en werkte samen met dr Elte. Was heel makkelijk, kon ik soms in de afspraken internist/diëtist achter elkaar plannen. Dat was voor jou ook een stuk dichter bij geweest. Maar misschien doet ze bel-afspraken na een 1e intake? Kan je altijd vragen nadat je de situatie uitgelegd hebt.

Hou ons op de hoogte van je verdere 'dieet-avonturen'. :wink:
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ik mag bellen. Of ze belt mij. Dus das al een plus zeker .
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Gea Fagel:
jaren geleden voordat ik wist dat ik ziek ben/ echt was gecrashed was ik bij haar.
Ik vond haar star en niet meedenkend.
MAAR: een kennis van me die diabetes heeft is heel blij met haar.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik vond haar ook star overkomend. Dat was alleen al via de telefoon. Zinnen werden de hele tijd onderbroken. Kleine dingen kan ik niet gebruiken als ik totaal kapot ben en een gesprek probeer te voeren.
Misschien ga naar haar toe als ik me beter voel maar vraag me af of ik haar dan nog nodig heb.
Plaats reactie