Gewricht en spierpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Hallo lieve mensen,

Sinds gisteravond heb ik ontzettende gewrichtspijn en spierpijn. Eigenlijk maak ik me heel veel zorgen omdat het zo zeer doet. Normaal had ik dit altijd alleen maar als ik heel erg moe was en nu gaat het op het moment na heel veel slapen weer wat beter en nu wordt die pijn steeds erger.
Mijn moeder zegt dat ik niet van het ergste uit moet gaan, maar ik maak me best druk over wat het zou kunnen zijn.
Is er iemand die ook weleens zoiets heeft gehad en hoort het bij ME of niet?

Groetjes
feuer
Actief lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 13 okt 2009, 17:41

Gewricht en spierpijn

Bericht door feuer »

Spierpijn en gewrichtspijn is een veelvoorkomend symptoom van ME.
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Oké, wat doen jullie eraan als jullie het hebben?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Gewricht en spierpijn

Bericht door asje »

Ik heb vooral en altijd heel veel spierpijn in m'n benen. Ik let mn op de temperatuur (verwarming en kleding); als ze te koud zijn is het erger, als ze te warm zijn ook (spierbranden).
Life smells...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Bedankt voor de tip! Maar hoort het bij jou bij ME, asje? Of heb je Fybromyalgie?
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Gewricht en spierpijn

Bericht door l »

DvB ik heb er ook enorm last van. Vooral in de knieën en onderbenen. Ook in ellebogen en handen maar vooral de knieën belemmeren me steeds.
Ik maak me er ook zorgen over. :(. Is het bij jou ook symmetrisch?
groetjes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Gewricht en spierpijn

Bericht door asje »

@dvb Ja, ik kreeg dit bij het begin van de ME, wel is het wat veranderd in de loop van de tijd. Of ik ook fybro heb weet ik niet, er zijn dingen die er op wijzen, andere weer niet en ik heb me niet laten testen.

@I Knieën, ellebogen en handen lijken me meer gewrichtspijn? Het komt allemaal voor bij ME. En/of ook bij Lyme ed.
Life smells...
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Gewricht en spierpijn

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik heb last van knieen, enkels, nek, polsen, pijn in mijn voetzolen, rugpijn onder en boven, verder nog chronische pees, zenuw en spierpijnen, ik denk dat het bij ME / Lyme hoort.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Ik heb de dokter net gebeld, want heb amper geslapen vannacht. Pijnstillers werken bijna niet. Hij belt me tussen 11 en half 2 terug. Hoop dat hij iets voor me kan doen, want ik ben helemaal kapot nu.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Gewricht en spierpijn

Bericht door asje »

Het is wel vreemd dat het zo plotseling is ontstaan. Of had je je erg ingespannen de dag(en) ervoor? Wat zei de HA?
Life smells...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Het is zeker vreemd dat het plots is ontstaan. Had het al wel vaak als ik over mijn grens was gegaan, maar dat ben ik nu ook niet. Ik heb Paracetamol met Codeïne gekregen. Daar kan ik echt niet mee naar stage en niet mee naar school, want ik ben helemaal de weg kwijt als ik die op heb. Ik had me de dagen ervoor ook niet heel erg ingespannen. De HA had gezegd dat ik vandaag moest bellen als het erger werd en dat wordt het. Heb nu morgen een afspraak en dan gaat hij kijken wat we verder kunnen doen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Gewricht en spierpijn

Bericht door asje »

Ben benieuwd en hoop dat 't meevalt. Ik zou eens vragen of mensen hier dit herkennen bij wie 'beestjes' zijn geconstateerd.
Life smells...
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Gewricht en spierpijn

Bericht door nanda »

Ik herken het ook, bij mij is de pijn de laatste anderhalf jaar ook ineens veel erger geworden zodat ik uiteindlijk bij een reumatoloog terecht kwam.
Daar werd fybromyalgie vastgesteld
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Gewricht en spierpijn

Bericht door dvb210 »

Ik ben van de huisarts terug, maar hij zegt dat het niets ernstigs is dus wel bij ME/CVS zal horen.. Heb medicijnen om te kunnen slapen bij de ergste pijn en verder moet ik het ermee doen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Gewricht en spierpijn

Bericht door asje »

Het hoort zeker bij ME maar dat het zo plotseling begon is toch wat vreemd. Heb je er wel op gegoogled?
Life smells...
Plaats reactie