krampen: hoe soepel blijven

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
whisje
Actief lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2012, 19:59

krampen: hoe soepel blijven

Bericht door whisje »

Ik merk de laatste tijd dat ik vooral last heb van krampen in mijn benen. Nu krijg ik het ook op andere plaatsen, waarschijnlijk komt het door gebrek aan beweging . Hoe doen jullie dat een beetje soepel blijven ik ben ook ruim 4 kilo aangekomen in zeer korte tijd en mijn gewicht is al veel te hoog weeg nu 101 terwijl ik mijn ideaal gewicht tussen de 65 en 70 kilo hoort te zijn
In een hutje op de hei. Ben ik niemand tot last
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

soepel blijven

Bericht door marlène »

hallo whisje

heb je last van krampen door verzuring of voelt het aan als trekken van de spieren?
Bij verzuring helpt een glaasje Alkala N af en toe, bij trekken van de spieren een vitamine B complex van Solgar. Indien mogelijk je vit B6 eens laten nakijken door je arts.

Zelf heb ik nu weer wat beter ben, baat bij afwisselen van houding of activiteit om het half uur indien mogelijk. Dus als ik een halfuur lig, dan verplicht ik mezelf om de trap af te lopen, iets op te ruimen gedurende 5 minuten en dan strekken, heel eenvoudig en dan weer terug naar bed bijvoorbeeld.

Wij hebben geen afwasmachine dus de afwas is mijn dagelijkse beweging :)

We zijn nu eind 2012 en ik was totaal bedlegerig eind 2008, kon echt helemaal niets meer. Dus als mensen zeggen dat het mission impossible is, alle begrip. In het begin draaide hubby rondjes met mijn voeten om mijn lichaam in beweging te houden.

Zie wat mogelijk is binnen je grenzen en als je je op een dag wat beter voelt, doe je gewoon een tikje meer maar net niet teveel.

Beterschap!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Kramp in de benen kan ook wijzen op een magnesiumtekort. Bij mij was het dat in ieder geval wel. Misschien helpt een magnesiumsupplement je.

Ik had die krampen ook wanneer ik genoeg bewoog, maar mezelf teveel uitputte. Het hoeft dus niet aan gebrek aan beweging te liggen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

goede tip van anaska!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Dacht ik toch echt dat ik hier net een berichtje neer had gezet ??? Blijkbaar iets mis gegaan

Magnesium kan heel goed helpen tegen krampen en spierpijnen, ook al je geen tekort hebt. Bloedonderzoek magnesium schijnt niet een heel betrouwbaar beeld te geven
Als je magensium gebruikt, neem dan geen oxide maar bevoorbeeld een citraat (of een andere -aat) daar zit veel meer werkzaam (= elementair) magnesium in
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Bepaalde voeding kan ook verkramping geven. Ik heb het vooral na het eten van varkensvlees.
Plaats reactie