APS

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hoi Ingrid
Even een reactie op de plakkers. Ze stelt voor om het om de week te wisselen van kleur. Maar als je je bij de ene kleur ( b.v. zwart aan handen ) beter voelt moet je dat een tijdje blijven handhaven raad ze mij aan. En wat herstel betreft.Ze heeft me niet gezegd dat ik pas na een jaar wat beter moet gaan voelen. Nee zegt ze ,het gaat met kleine stapjes
beter mar ook met kleine kortere stapjes wat minder. Zelf heeft mijn therapeute er 9 maanden gebruik van gemaakt en ze voelt zich echt goed.
Je kunt je therapeute ook geregeld bellen en even overleggen hoe je je voelt.Heb je ook oorclips ????
Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
ingrid1974
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2006, 13:07

Bericht door ingrid1974 »

Hoi Philomeen,

Ja ik kan mijn therapeut altijd bellen. Ik heb ook oorclips maar ik gebruik ze niet meer. Ik werd daar helemaal naar van en kreeg hele enge dromen die net echt leken (normaal onthoud ik mijn dromen nooit, maar deze wel!).

Kan ik gewoon alcohol halen bij drogist? Puur of zoveel % ofzo? Ik heb wel een hele gevoelige huid.

Hoe gaat het verder met je?

Groetjes Ingrid
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

Bericht door Philomeen »

hallo Ingrid
Even een reactie. Ik weet niet hoe hoog je het apparaat zet bij de oorclips maar het mag niet hoger dan 5!! Wat de alcohol betreft : die kun je gewoon bij de drogist krijgen en is niet duur hoor.Als de plakkers iets minder plakken moet je ze met wat water aan je vinger inwrijven. Trouwens, de oorclips moet je ook even van te voren in water leggen voordat je ze gebruikt.Ik merk wel dat ik door het gebruik van de oorclips me meer berustend in de situatie voel en kalmer ben geworden.Alles bij elkaar geloof ik wel dat het een beetje verbetering geeft alhoewel ik steeds opnieuw ook terugvaldagen heb.Maar deze zijn te hebben ook al baal ik dan weer stevig van mijn rotvoelen.Ik wens je veel succes .Het blijft toch een questie van een lange adem !!!
Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Hoi Philomeen en Ingrid!

Ik heb nu een stuk of 10 behandelingen achter de rug, en voel me de afgelopen 3 weken erg goed. De laatste dagen gingen iets minder (ik denk dat dit vooral te maken had met het feit dat de buren aan het verbouwen waren, ze begonnen al om 07:30 uur 's ochtends te boren!). Zo voelde ik mij vanochtend ook nog behoorlijk slecht, maar ik ben vanmiddag weer voor een APS-behandeling geweest en nu voel ik me prima! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat het toch wel een positief effect op me heeft!

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat! Hoelang zijn jullie al bezig met APS?
ONVZ verzekert dit trouwens niet, zou het dan slim zijn om zelf een apparaat aan te schaffen?

Hoop dat het jullie ook goed vergaat!
Liefs, Jacqueline
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hoi Jacqueline
Wat geweldig voor je dat het beter gaat. En je gaat maar een maal per week ?? Zou je me willen vertellen hoe jouw behandeling eruit ziet ?/
Ben heel benieuwd of onze behandelingen gelijk zijn. Ik gebruik het apparaat nu 2 maanden.Ik heb wel meer energie maar krijg regelmatig terugvallen.Dus bij mij gaat het niet zo voortstrevend als bij jou. Maar ik heb goede hoop !!
Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
ingrid1974
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2006, 13:07

Bericht door ingrid1974 »

Hallo allemaal,

Ik ben begin december begonnen met APS, en ik voelde gelijk verbetering. DSW zorgverzekeraar vergoed dit niet. Ik heb in januari dit apparaat aangeschaft en merkte hele lichte verbetering met behoorlijke terugvallen (achteraf gezien). Want ik heb van Dr. Kurk 3 weken geleden Thyrax duotab gekregen en ik voel me stukken beter. Ik ben denk ik toch wel 20 % vooruit gegaan. Daarbij heb ik sinds anderhalve week een invalideparkeerkaart en ben de laatste week al 3x zelfstandig (korte stukjes) op pad geweest. HEERLIJK. Doordat mijn kleine meid met Downsyndroom pas twee weken vakantie had, (en zij vind het heel eng APS) heb ik even niet APS gedaan, maar ik heb echt geen terugval ervaren. Ik begin echt te twijfelen of ik er goed aan gedaan heb om dat apparaat aan te schaffen. Ik denk dat het per persoon verschillend is en als je duidelijk merkt dat het je helpt moet je er gewoon voor gaan. De oorclips gebruikte ik op 0.01 4minuten. IK werd hier helemaal eng van. Ik ga nu van Dr. Kurk iedere 4 weken medicijnen erbij krijgen. Voorlopig APS ik maar ff niet totdat er geen medicijnen meer zijn voor mij, en dan ga ik weer kijken of het met APS weer kan verbeteren. Ik hoop dat het apparaat voor jullie meer doet. Sterkte!

Groetjes Ingrid
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Hoi allemaal,

hier weer even een berichtje van mij! Ik ben sinds februari bezig met APS en het lijkt mij erg goed te helpen. Ik voel me beter dan vroeger en heb meer energie. Echt een heel fijn gevoel om dat te kunnen zeggen. Natuurlijk ben ik nog steeds moe en ben ik er nog lang niet vanaf, maar ik ben al een grote stap vooruit gegaan. Ik heb zelfs sinds een kort een baantje! Ik breng een uur per dag krantjes rond :D haha! Niet echt een geweldige baan natuurlijk, maar ik kom lekker buiten en beweeg aardig veel! Het is mijn allereerste baantje, omdat ik hiervoor nooit de energie had voor iets wat er ook maar op leek. Ik vind het heerlijk om weer zoiets simpels te kunnen doen.

Sinds een maand heb ik zelf een APS-apparaat thuis, ik heb hem gehuurd bij degene die mij behandelde. Dit kost € 175,- per maand, maar aangezien ik het samen met mijn tante doe (die het apparaat gebruikt voor haar heup) is het lekker goedkoop! Ik behandel mezelf nu om de dag en mijn behandeling ziet er als volgt uit:

8 minuten zwart in de nek en rood op de onderrug
8 minuten zwart tussen schouders en nek en rood op beide bovenarmen
8 minuten zwart in de handpalmen en rood onder de voeten

Ik hoop dat het bij jou ook goed gaat, Philomeen! Heel veel sterkte gewenst! Hoe ziet jouw behandeling eruit?

Liefs, Jacqueline
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

APS therapie

Bericht door yoyo »

samengevoegd. admin

Heeft er toevallig iemand ervaring met APS-therapie?
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

APS therapie

Bericht door magnetronnie »

Zoiets als dit? http://www.gezondheid.nl/dossiers/aps-t ... index.html

Een vriendin van mij lijdt aan CRPS (posttraumatische dystrofie) en heeft daardoor extreem veel pijn. Die gebruikte wel eens een TENS unit om stroompjes in haar rug te laten lopen en zodoende bepaalde zenuwen uit te schakelen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkte in ieder geval een beetje. :)
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

APS therapie

Bericht door yoyo »

ja dat ja. Alleen heb ik zelf niet veel pijnklachten, maar wel heel veel andere uiteraard. Maar het schijnt ook vermoeidheid te kunnen verminderen en ontstekingsremmend te zijn, enz. Dus wil het misschien wel proberen.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

APS therapie

Bericht door greta »

een vriendin van mij met fybromyalgoe doet dit al lang en krijgt dan ook druppeltjes die haar zeker wel iets helpen
ze krijgt dan ook een (NES? ) scan om te zien waar de problemen in haar lichaam zitten

vorige keer bij de therapeut had ze al een poosje LDN genomen en dat niet aan hem verteld
tot zijn grote verbazing zag deze man dat er veel verbeterd was op de scan
waarop zij moest bekennen dat ze ze zijn druppeltjes had laten staan maar wel LDN gebruikte
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

APS therapie

Bericht door yoyo »

Ben met APS begonnen. Het kan gewoon thuis dus dat is heel handig. En het is niet ingewikkeld. Ik hoop jullie binnenkort te melden dat het wat doet :D
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

APS therapie

Bericht door yoyo »

Ik gebruik het Aps nu 5 weken. Ik merk nog niet echt schokkende dingen, maar lees ook op Internet dat het bij ME'ers soms wel paar maanden nodig heeft. Dus ik ga nog even door. Ik wordt er niet slechter van in ieder geval.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

APS therapie

Bericht door tanto »

yoyo ik ben wel benieuwd hoe het werkt. Ben je naar een APS-therapeut geweest? Of heb je zelf zo'n apparaat aangeschaft? Ik vraag me af als je naar zo'n therapeut gaat of je dan vaak terug moet? Of dat je zo'n apparaat meekrijgt. En als je het zelf aanschaft: hoe weet je dan hoe je het moet gebruiken?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
yoyo
Actief lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 06 apr 2011, 19:40

APS therapie

Bericht door yoyo »

Hoi tanto,

ik heb het apparaat thuis. Ik moest 1 keer naar therapeut voor uitleg e.d. en mag hem nu thuis gebruiken. Ik huur hem nu dus eigenlijk. Het gebruik ervan is heel eenvoudig.

Ik ben nu even aan het kijken wat het kost om apparaat te kopen, want als ik hem een paar maanden huur, is het misschien wel even duur. Even uitzoeken.

Maar ben je ook van plan het te proberen?
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Plaats reactie