APS

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hallo
Wie heeft er enige ervaring en liefst een positieve met APS therapie????
Het is eigenlijk voor pijnbestrijding maar schijnt ook goed te werken bij cvs.Graag jullie reactie. Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
Goudlokje
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2006, 19:15

Bericht door Goudlokje »

Hoi Philomeen, ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij behandelingen staan er wel een paar:
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-33.html
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Hoi Philomeen,

ik heb zelf geen ervaring met APS, maar mn schoonvader heeft er uitstekende ervaringen mee! Die gebruikt het inderdaad voor pijnbestrijding. Hij zei dat de arts waar hij heen ging (die dus met APS werkt) vertelde dat hij ook al aardig wat mensen met ME/CVS had geholpen. Ik heb het telefoonnummer gekregen en was eigenlijk van plan om deze week eens te bellen!

Heb jij er al ervaringen mee of overweeg je ook om deze behandelingen te proberen?
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hoi Jacqeline, Nee ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb er iets over gelezen dat wel heel hoopvol klinkt. Vandaar mijn vraag wie o wie deze behandeling ondergaat met welk resultaat. Waar woont die arts van jou ???
misschien voel je je morgen wat beter
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

APS

Bericht door Jacqueline »

Ik heb zojuist gebeld en ik word nog terug gebeld voor een afspraak. Ben erg benieuwd! De berichten die ik erover gehoord heb zijn ook erg positief, Philomeen. De arts zelf vertelde dat hij inderdaad meerdere ME/CVS'ers behandeld heeft, met goede resultaten. Na een half jaar zouden zij weer redelijk normaal kunnen functioneren. Klinkt voor mij een beetje te mooi om waar te zijn (ik durf het allemaal nog niet echt te geloven en weet ook niet of dat wel kán), maar wie niet waagt wie niet wint.. Toch?! Ik ga deze therapie in ieder geval een kans geven.

Deze meneer woont volgens mij in Heinenoord, waar ook zijn praktijk is. Ik weet niet of je dat kent? Het is een klein plaatsje vlak onder Rotterdam. Voor mij is het maar 15 minuten rijden, ideaal dus!

Ben erg benieuwd naar wat er komen gaat, maar ik hou je zeker op de hoogte! :wink:


[Edit: A.s. vrijdag om 14:00 uur kan ik terecht voor de eerste afspraak!]
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Helaas heeft het voor mij niet veel kunnen doen. Het werd aan mij ook als een soort wonderapparaat gepresenteerd, met een lijstje met statistiekjes erbij. Het zou 99,8% van de ME'ers helemaal normaal laten functioneren weer ofzo. Was toen al nieuwsgierig hoe dit onderzocht is. Heb wel zelf het apparaat en gebruik het af en toe nog steeds, weet eigenlijk niet waarom, maar anders is het zo zonde van het geld.
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

Bericht door Philomeen »

Hoi jacqeline
Hoe is het ?? Ben je al iets wijzer geworden over de APS? Misschien ben je al begonnen. Ben benieuwd. Zou je iets willen laten weten ??
Groetjes Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ik ben ook wel benieuwd ernaar ik heb heel veel gedaan in mijn leven tegen pijnbestrijding ook zo iets als aps maar toen hete het anders en werd meer met kleuren gedaan jacqueline laat eens wat horen van je
liefs alie :wink:
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

Bericht door Jacqueline »

Leuk dat jullie er naar vragen! :)

Ik ben nu ongeveer 8 keer geweest. Je voelt helemaal niets van de behandeling en het duurt ongeveer een half uurtje. Dat is allemaal wel goed te doen. Ik hoor van die arts ontzettend veel wonderbaarlijke verhalen, waarvan ik denk: eerst zien en dan geloven!
Tot nu toe heb ik nog maar één echt goede week gehad, maar het gaat in ieder geval niet slechter.

Of het nog gaat helpen weet ik niet, ik hoop op het beste. Baat het niet dan schaadt het niet! :wink: Nog even afwachten dus maar... En ook even hopen dat de verzekering het wil vergoeden, dat hoor ik van de week.

Wat bedoel jij met 'er werd meer met kleuren gedaan', Alie?
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi jaqcueline van mij was het een soort kleuren therapie met gebruik van kleuren, daar word dus alle energie wat je te kort komt in je lichaam mee teruggebracht je moet best lang zitten aan dat apparaat en dat was moeilijk ,maar mij heeft het niet geholpen ook werd een soort massage gebruikt een soort warmte met verschillende kleuren en drukpunten en ook alle meridianen worden nagekeken kijken waar de pijn vandaan komt ze wisten het wel ,maar dat had dus met zoveel dingen te maken ik moest verschillende druppeltjes in nemen .maar dan moest ik stoppen met mijn medicijnen dat durfde ik dus niet ik denk toch dat het wat anders is als wat jij doet groetjes alie
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hallo Jacqueline
Ik heb dat apparaat zelf aangeschaft en ben nu ong 5 weken bezig met behandeling. Elke dag. Vorige week was ik best wel een beetje enthousiast tegen de therapeute, die me elke week belt hoe het gaat. Ze zei.dat dat een fijn bericht was en dat ik rekening moest houden met terugvallen. Jawel hoor. Deze week voel ik me weer ronduit katerig !
Heb dan ook wel een paar enerverende dagen vooraf gehad. maar ja, ze zegt dat die periodes korter duren en de tijd ertussen langer is.Dus......geduld hebben. Mag ik jou vragen waar jij de electrodes geplaatste krijgt ??Ben ik wel benieuwd naar. Je kunt trouwens dat apparaat ook huren. Want bij ME moet je het lange tijd frequent gebruiken.
Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
Gebruikersavatar
Jacqueline
Actief lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 04 jul 2006, 17:31

APS

Bericht door Jacqueline »

Hai Philomeen! Ik ben gister weer geweest en voel me nu best goed. Meestal voel ik me de dag na de behandeling juist heel erg moe, maar vandaag valt het gelukkig mee! Toch krijg ik dan weer beetje hoop dat het gaat werken, maar ik reken er nog maar niet teveel op...

Ik ga 1 keer in de week. Reageer je daar erg heftig op, als je elke dag behandeld wordt? Wel fijn he, dat je het zelf kan doen! Kan je lekker thuis blijven. Hoe hoog staat dat apparaat bij jou?

De electrodes worden vooral op mn rug geplaatst. Meestal eerst 2 plakkers op mn onderrug en 2 op mn bovenrug, daarna in de buurt van mn schouders en daarna op mn handen en voeten. En bij jou? En hoelang behandel je jezelf per dag? Ik ga dus 1 keer in de week en dan duurt het bij elkaar (als we alle plekjes gehad hebben) zo'n 30 minuten.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt! :)
ingrid1974
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2006, 13:07

Bericht door ingrid1974 »

Ik ben vorig jaar december begonnen mat APS. Ik heb januari het apparaat zelft aan geschafd. Mijn ziektekostenverzekeraar vergoed het niet. Mijn therapeut zit ook in Heinenoord. Het heeft bij mij tot nu toe iets verbetering gegeven. Ik kom s'morgens iets makkelijker mijn bed uit (niet meer huilend van de pijn) en wat meer energie op sommige dagen. Het gaat gewoon heel langzaam en als je jezelf echt iedere dag behandeld Dan nog kan je eigenlijk pas over 1 jaar zeggen hoeveel procent je bent verbeterd. CVS/MEérs de een 40% de ander 60% of 90% van 1 heb ik gehoord 100%. Het apparaat ia alleen heel erg duur. Nu zijn ze in de aanbieding voor 995 Euro bij mijn therapeut. En dan iedere 3 weken nieuwe elektroden stickers en 1 x per 6 a 8 weken consult. Erg prijzig, maar ja ik hoop dat ik over een jaar kan zeggen dat ik alles weer kan. Dat zou toch mooi zijn! En aan het eind van het jaar alle bonnen maar bewaren van aalle onkosten en alle therapeuten en dan hopen op teruggave van de belasting.

Is er iemand die al een jaar lang iedere dag APS gedaan heeft? Laat even weten alsjeblieft in hoeverre je verbeterd bent (of niet)

Groetjes Ingrid
Philomeen
Beginner
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:51

APS

Bericht door Philomeen »

Hoi Jacqueline en Ingrid
Ik gebruik het apparaat elke dag. 4 keer 8 minuten. De laatste weken eerst 8 min op onderkant rug en bovenkant net onder mijn nek. Daarna 2 keer 8 min electroden op handen en andere electroden op voeten. Elke week verwisselen van kleur, Dan nog 8 minuten oorclips op stand 5. Alles bij elkaar ben ik er 3 kwartier mee bezig. Ik noem dat dan even aan het infuus liggen Meestal doe ik het s'morgens als ik wakker word ( van de wekker ! ).Bijna altijd belt mijn therapeute me een keer in de week op om te vragen hoe het gaat , Dus ik hoef niet voor consult. Daarnaast kun je de plakkers best wel langer gebruiken, Je moet de behandelde plaatsten goed schoonmaken met een watje alcohol, Dan blijven de plakkers langer goed,Vorige week was ik heel optimistisch en vertelde de therapeute dat het beter ging.Ze zei toen heel eerlijk. dat ik niet moet schrikken voor terugval want die komen er zeker. En jawel hoor.Ik heb inderdaad weer mindere dagen gehad. Maar ja, als dat erbij hoort en de terugvallen afnemen heb ik toch gewonnen. ik ben voor consult in Heteren geweest Hier worden ook de opleidingen gegeven. Dus ik heb er wat dat betreft wel vertrouwen in. Mijn therapeute heeft zelf 18 jaar ME gehad en voelt zich nu uitstekend.We moete toch ergens ons vertrouwen en hoop op vestigen Groetjes, Philomeen
misschien voel je je morgen wat beter
ingrid1974
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2006, 13:07

Bericht door ingrid1974 »

Hoi Philomeen,

We moeten zeker de hoop niet opgeven. Zolang we nog hoop hebben...
Ik doe inderdaad hetzelfde als jij, maar ik moet van mijn therapeut altijd rood onder de voeten/zwart handen doen. Waar is dat voor? De kleuren omwissellen? Is er ook tegen jou gezegd dat je na een jaar pas iets kan zeggen over je herstel of zegt jouw therapeut wat anders?

Groetjes Ingrid
Plaats reactie