Steeds meer last van intolerantie medicijnen/supplementen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hypnosa
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2007, 11:58
Contacteer:

Steeds meer last van intolerantie medicijnen/supplementen

Bericht door hypnosa »

De laatste jaren heb ik steeds meer last van een overgevoelige reactie op bepaalde medicijnen en voedingssupplementen. Het wordt een steeds groter probleem die zeer belastend is. Het is zo'n zoekwerk naar de juiste middelen die ik kan verdragen! Ik heb er een dagtaak aan onderhand :roll:
Kort geleden kreeg ik bij de apotheek te horen dat de fabrikant van mij Anti-depressivum ermee stopt. Nu moet ik andere merken 1 voor 1 testen. Heel vervelend omdat ik telkens ziek word. Ik word er moedeloos van :cry: Ik loop bij een ortho arts (Musarella) en ik krijg vanalles voorgeschreven maar dat allemaal alleen al testen kost mij maanden! Allemaal zeer uitputtend.
Hebben meer MEnsen hier last van? Weet iemand of er iets aan te doen is? Ik heb het gevoel dat mijn lever misschien overbelast is. Maar dr M zegt dat ik te zwak ben voor een reiniging. Iets wat klopt.

Als iemand dit ook heeft (gehad) en iets weet, graag!!!

Alvast bedankt en excuses als ik 'zwaar' overkom. Het lukt mij niet meer om positief te denken nu 8)
Gezonde mensen hebben vele wensen, zieke mensen hebben er maar 1.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Steeds meer last van intolerantie medicijnen/supplementen

Bericht door marlène »

hallo hypnosa

ik heb de leverreiniging ook gedaan in het verleden toen ik een paar weken koortsvrij en even stabiel was en het viel allemaal best wel mee achteraf bekeken. Je moet zorgen dat je het erg rustig aan kan doen die dagen, dat wel.

De volgende keer ga ik wel iets anders dan het aanbevolen magnesiumsulfaat gebruiken omdat ik nu via testen weet dat ik sulfaat niet "verwerk".

Onlangs had ik hevige pijn onder de ribben rechts uitstralend naar de rug alsook in de maagstreek. Een paar dagen beschuit en soepregime was noodzakelijk. Dezer dagen probeer ik wortel- en bietensap en bekijk of dat de klachten verbetert.

Klachten kunnen komen - denk ik - van:
- vullers van generieke merken die niet in de gepatenteerde merken zitten
- enzymen die medicatie niet afbreken en daardoor toxisch zijn voor ons
- slechte "afvoer" van lever en galsappen
- ...

Mogelijke oplossing volgens oorzaak:
- veranderen van merk medicatie
- low dose naltrexone op einde van dag om lever te ontgiften
- leverreiniging
- wortel- en bietensap voor lever- en galsappen
- roteren van medicatie en supplementen
...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Is dat dan sap van rode bietjes ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Inderdaad rode bietjes!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie