Moodswings (en al die leuke zaken..;))

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sophie221
Actief lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:34

Moodswings (en al die leuke zaken..;))

Bericht door sophie221 »

Ik kon nergens en topic hierover vinden, dus vergeef me als het wel al bestaat.

Naast alle bekende lichamelijke klachten zit ik de laatste tijd meer mezelf in de weg merk ik. Mijn moodswings zijn niet bij te benen en ik heb moeite met ze onder controle te krijgen. Waardoor mijn arme vriend regelmatig de dupe is van oneerlijke woede, verdriet, verwardheid etc etc. :oops: Soms voel ik me echt een klein kind wat van de ene emotie naar de andere vliegt en op een gegeven moment niet meer weet wat ie met zichzelf aanmoet. :roll:
Het is zelfs zo erg dat ik de lichamelijk klachten op dit moment minder erg vind dan de geestelijke.

Hebben jullie hier ervaring mee? Wat doen jullie hiermee? Tips hoe ik me kan beheersen? ;)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Moodswings (en al die leuke zaken..;))

Bericht door asje »

Als je met iemand leeft merk je dat wsl meer, als je alleen leeft heb je niemand om 'naar' tegen te doen. Ik weet wel dat toen ik niet stabiel was en nog niet wist hoe ME werkte de moodswings veel erger waren. Niet meer doen dan je op een min of meer normale manier kan, regelmatige slaap, regelmatig eten en het niet gebruiken van opwekkende voedingsmiddelen zoals cafeïne/snelle suikers kunnen helpen. Je kunt natuurlijk ook andere afwijkingen of tekorten hebben die de moods nog versterken.

Wb beheersen is er een algemeen geldende regel: eerst, ècht rustig, tot tien tellen aanleren.
Life smells...
Plaats reactie