Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

sidonia schreef:Hoi Cleopatra,


Heeft DML je immuunwaarden niet getest? En wel infecties?
Idd. Enkel onstekingswaarden (prostagladines) en borrelia.
Ontstekingswaarden waren ook vrij hoog.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Cleopatra,

Misschien handelt DML ook naar voortschrijdend inzicht.
Gebruikersavatar
maxi
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 jan 2011, 14:09
Locatie: Limburg

Bericht door maxi »

@sidonia. Wat kun je mooi schrijven. Ik heb net je blog gelezen.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

@ maxi: altijd goed om de dag te beginnen met zo'n compliment. Dank!!
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Ik heb nu net een recept binnen van DML voor de eerste antibiotica. Maar klopt het dat hij op zijn recept niet schrijft voor hoelang je het moet gebruiken? Dus voor 1 maand of voor 2 maand. Het staat wel in behandelplan, maar gaat apotheek niet moeilijk doen?
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Op je behandelplan staat ergens wanneer hij je terug wil zien. Meestal na twee of drie maanden. Dat is dan ook de periode die je geacht wordt die medicatie te nemen.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Dat begrijp ik. Maar het staat niet op het recept, dus hoe weet de apotheker het dan, vroeg ik mij af.
Ik ben net bij de apotheker geweest en heb gewoon gezegd dat het voor 8 weken was en blijkbaar is dat geen probleem. Wat ik dan wel weer vreemd vind, want ik had wel van alles kunnen roepen.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Ik maakte altijd kopietje van het behandelplan en liet dat zien bij inleveren van de recepten. Later ben ik DML wel eens gaan vragen om de periode op het recept erbij te schrijven als apotheek moeilijk deed.
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Hoi Luipaardje,

Ik had het behandelplan ook meegenomen naar de apotheek voor het geval ze vragen zouden stellen. Maar het ging probleemloos. Maar ik zal DML de volgende keer ook vragen voor de zekerheid de periode er op te vermelden.
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

even een updateje;

Ondertussen zit Wim in de 3de week samento (nu 4 druppels per dag) na maanden lang iv en oraal antibiotica.
(De banderol komt toch pas erbij als je tot 30 drupppel per dag hebt opgebouwd?)

Geen verbeteringen, eigenlijk gaat het veel slechter, herx? lyme? of door geen antibiotica? Geen idee meer hier...
Ldn nog niet durven aan begonnen, pas als hij is een nachtje redelijk geslapen heeft (nog niet gebeurd na een maand!)

Vandaag uitslagen ontvangen, cytokine cijferkes zijn SKYHIGH, vooral IL-8s (2215 en het moet tss 0-15 zijn).
Voor hij begon met behandeling 1.5 jaar geleden was die ookal te hoog (831). Prostagladine 11.15, MCP1 377, IL-1betaS 52, Il-6S 9, allemaal te hoog...
en een nieuwe, mycoplasma spp sputum positive.

Hiervoor krijgt hij weer antibiotica (minocycline 100mg/dag), ik denk voor 60 dagen.
Hij was zo blij dat hij even geen antibiotica meer moest hebben.
Weet iemand of dit direct gaat helpen of is dit weer een zo een vreselijk lang pad??

Lees dat mensen met ontregeld immuunsysteem er ernstig ziek van zijn, gezonde mensen hebben er blijkbaar geen last van de mycos
Iemand ervaring ermee?
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Als DML niks op het recept zet, kan je dat ook gewoon zelf doen. Ik zet er altijd '3 maand' op.
Als je zijn handschrift na wil doen, hoef je alleen maar te zorgen dat het onleesbaar is :wink:
Gebruikersavatar
sidonia
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:16
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door sidonia »

Mmm, dat vind ik zelf toch een beetje raar. Helemaal omdat het een uitgeprint recept is met een handtekening van DML (die dan wel met pen) en dan zou ik er de periode opschrijven.
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Ik zou dat niet durven, al is de kans klein, het valt toch onder de wetgeving schriftvervalsing als er gedoe van komt en die straf is niet mals!
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Als DML het er niet vergeet op te zetten, schrijft hij het er ook zelf bovenaan bij.
Ik ben niks aan het vervalsen, ik schrijf er echt geen medicijnen bij :wink:
Het is alleen een stuk makkelijker dan kopieën maken van het behandelplan en zelfs dan kunnen ze bij de apotheek nog wel eens ingewikkeld doen.
Gebruikersavatar
marcog
Actief lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 13 mei 2014, 13:55

Bericht door marcog »

verplaatst. mod.

Vital, hoelang ben je nu bezig met die AB kuren? Helpt het nog niet? Weet jij trouwens bij hoeveel procent van de ex ME ers met chronische lyme dit helpt, is daar iets over bekend? Ik lees daar bar weinig over. M.a.w. of je nu ME of chronische lyme hebt in beide gevallen is genezing dan zeer gering. Ik ben zelf met AB kuren voor andere zaken wel wat opgeknapt. Alleen reageerde ik wel slecht op die AB. Toevallig waren die AB ook tegen lyme. Was heel zwaar.
Plaats reactie