Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

De vraag is niet voor mij bedoeld, maar ik weet dat DML o.a. L-Gluthation geeft ter ondersteuning van de ontgifting...
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Van DML kregen we dit behandelplan:
2 liter water per dag
2xweek 10mg hydroxocobalamin (spuit)
2xp/d 1gr vitC liposphere
3xp/d Acetylceistine (het zou worden omgezet in gluthation, is dat hetzelfde wat malu bedoelt?)
Daily health (5 pillen) (hebben we zelf vervangen door poeder van All one wegens slikproblemen)
Plus dieet op basis van zijn intoleranties/allergieen

Dan nog nexium via huisarts en natuurlijke kalmeermiddelen (sedaner, rescue drops, gaba,...) Geen xanax meer, was te verslavend voor hem.

Zelf zoek ik zoals velen van jullie het internet af hierover en kom ook tot de conclusie dat detoxen noodzakelijk is.

Wat we doen is:
Heel veel brandnetel/venkel/kamille/linde thee, geen koffie/caffeine, heel weing suiker, gezond eten (waren jarenlang vegetarisch maar blijkbaar toch af en toe vlees nodig), zowiezo geen alcohol, yes we have no life...

Elke dag een detox bad, als hij heel nerveus is zelfs 2 keer per dag, nog nooit zo proper geweest! Een cup bad/zeezout in, af en toe epsom zout (bitterzout) maar da kan ik nie goe vinden hier (duur) en lavendel olie voor te relaxen.
Het helpt hem wel.
Ik wil ook is met een cup geraspte gember in bad proberen maar dat durft hij nog nie goe omdat je dan heel hard begint te zweten en hij kan nie goe tegen hitte ookal heeft hij het rap kou...

En rust! Heel veel rust en een chill en positieve omgeving helpt enorm. (Lees kleurrijk ingericht huis waar veeeel daglicht binnen kan en vol planten en poezen en 's avonds heeel veel kaarsjes).
Nooit meer dan 2 man op bezoek en dan maximum 1 uur.
Na elke 'inspanning' (vb. na winkel/dokter/apotheek) platte rust voor minstens een uur.
Als hij iets kan doen dan zijn het enkel leuke dingen (gitaar spelen, foto's nemen, wat internet) ook kijken we enkel leuke lieve aardige films/programmas. (ouwe disney films bv)
Niks negatief of te spannende enge miserie films, daar kan hij niet meer tegen.

Vroeger gingen we wakeboarden, snorkelen, surfen, zwemmen. (we woonden in de tropen, door de ziekte terug naar Belgie moeten komen.)
We hadden een super actief leven/werk en nu kan hij soms de trap niet meer op, ademen is zelfs te vermoeiend, ik wor er zooo triest en gefrustreerd van omdat ik hem er niet mee kan helpen.
Mijn oma van 85 kan meer als mijn man van 43, aarghhh!
Sorry off topic, I know, moest eruit.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

wimmie schreef:Ik zelf heb nieuws gekregen dat ik Borrie en Barrie vrij ben, oef!
Proficiat! :)
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Veel sterkte!

Waar koop je die All one en zit er ook Omega 3 in ?
Die van D.H.S. is wel erg goed en hoog gedoseerd.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

oh ja hij neemt ook apart Omega-3 (van madre labs bij iherb) en CoQ10 100mg (vitamin shoppe) maar nu even niet omdat hij geen pillen kan slikken.

Vandaar ook geen DHS meer, lukt gewoon niet meer, hij stikt er precies in, misschien lukt het na een tijdje wel weer ...

In die All One original formula (bij iherb) zit dat er idd helaas niet in zag ik.
Het leek me de beste alternatief.
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Ik had enorm veel last van herxen tijdens het Cowden protocol, de (natuurlijke) ontgifting met Burbur (zelf te bestellen) deed wonderen bij mij!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

@Teddy
Ik denk dat ook ik die burbur ook eens ga proberen, het zit al weken in mijn mandje bij iherb maar twijfel altijd (zal het wel werken?).

Iemand al baat gehad met pinella?

Thanx
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

@Wimmie,

Pinella heb ik geen ervaring mee, maar heb van Burbur vaker gehoord dat het deed wat het moest doen. Waarom probeer je niet één flesje, het is natuurlijk en kan m.i. geen kwaad. Ik mocht tot 4 keer 10 druppels per dag....
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Azytromicyne en doxycicline
Net recept en uitslag binnen. Jakkes.
Ok. kan ik dit via de huisarts regelen of moet ik maar weer meteen naar de buitenlandse apotheek?

Groetjes.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Azythromicyne en doxycicline kun je in Nederland bij de apotheek krijgen, als dat je vraag is.

Veel succes met je behandeling!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

hoi Sprankel,

Ja dat was mijn vraag.

Krijg ik dit vergoed?
Want ik zit hier echt zo van, wow weer 2 medicatie erbij.
En ik heb al moeite met het financieren van de rest van de lijst.

Thanks.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Als je een recept hebt van je huisarts of een andere Nederlandse arts wordt het vergoed.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Als je een recept hebt van je huisarts of een andere Nederlandse arts wordt het vergoed.
Volgens mij wordt het ook vergoed als het recept van DML is. Bij mij tot nu toe wel.

Als je echter je verplicht eigen risico nog niet verbruikt hebt, betaal je wel je medicatie zelf. Maar dan tot max. 220 euro dit jaar.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Even een update over het verloop van de behandeling van mijn Wimmie;

Omdat hij zoveel last had van ademhaling/buik/maag klachten had ik gemailed met brussel om te vragen of hij even een break mocht nemen van de antibies en dat was o.k. (1 week).
En hij moest weer oxycuren maar dat heb ik nog niet geregeld omdat dat machien de vorige keer hier 2 maand voor niks heeft gestaan omdat hij het niet kon verdragen (uitgedroogde neus, en gewoon te slecht om eraan te hangen).

Vandaag al 5 dagen zonder ab maar de klachten zijn VERERGERD!
Ergste stik/paniek/angstaanvallen ever, heel de dag door in gradaties met vlagen, en heb dan gisteren ook gemailed of hij dan terug ab moet slikken maar niks gehoord dus nu besloten om toch 1 antibie te nemen, erger dan dit kan het toch niet (hoop ik...)

Overmorgen hebben we zowiezo een afspraak met dml, nog even volhouden...
Als we er geraken tenminste.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

O wat erg!, Sterkte en ik hoop dat er gauw verlichting gaat komen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie