Resultaat na AB-behandeling van Borrelia (Lyme)

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Pfff verschrikkelijk! Ik duim voor jullie dat het gauw beter mag gaan!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

thanx,

Behandelingplan 3 wordt opgestuurd en nog even doorbijten en terug anitbies slikken, volgens dml is het nog altijd herxreactie, kan nog even duren.
Wel oxycure en tryptofaan en deanxit erbij.
Hopelijk brengt dat verlichting...

Ik had gevraagd of er niet ergens een (betaalbaar) kliniek bestaat waar ze je begeleiden en altijd terecht kan omdat het toch echt wel heavy is, wel of niet naar spoed, gaat hij nu de pijp uit of gaat dit zo weer over?....hoeveel kan een mens nog verdragen?

Maar helaas bestaat dat niet echt zei hij, tenminste toch niet hoe het moet (waar ook gekeken wordt naar immuunwaardes etc).
Dml vertelde ons dat hij gaat proberen artsen enzo voorlichting/les geven en hopelijk kunnen er dan meer patienten begeleid/geholpen worden.

Hij heeft namelijk 120 patienten per week en is altijd aant werk dus ik snap wel dat hij het ook niet allemaal alleen kan doen.
Wisten jullie dat hij al 61 jaar is! Had ik niet gedacht.

greetz
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Wisten jullie dat hij al 61 jaar is! Had ik niet gedacht.
Ja dat wist ik wel en vind ik ook eng. Zijn pensioenleeftijd komt aardig dicht bij, en wat dan???
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Volgens mij gaan professoren en/of dokters dikwijls nog niet op hun 65ste met pensioen hier. Geen idee wat DML zijn plannen zijn :)
Ik kruis in ieder geval al mijn vingers dat ik hem binnen 4 jaar gewoon niet meer nodig heb ;) (beetje egoistisch maar goed :P)
Ik weet weinig.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

De schrik slaat mij om het hart als ik bedenk dat DML er niet meer zou zijn. Gelukkig leidt hij nu dus wel anderen op, begrijp ik?

Of, althans, geeft hij voorlichting.
gorbi
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2009, 00:51

Bericht door gorbi »

Er is een tendens onder artsen om eerder te stoppen dan de vorige generatie. Om een idee te geven: mijn buurman huisarts is de tachtig voorbij en stopt pas nu per 1 januari. Dat kan dus nog altijd in België, zolang blijven werken. Maar dat zal veranderen, weet niet of daar een wetgeving over komt.

Ik moet erbij vertellen dat het een zeer kranige man nog is, werkt bijna elke dag nog in zijn grote tuin, ik hoor hem urenlang bladeren opvegen, terwijl ik hier uitgeteld lig na mijn terrasje even gedaan te hebben.

Zolang DML er nog fit bijloopt denk ik niet dat hij aan pensioen denkt, en wie daar bang voor is kan misschien eens voorzichtig poolshoogte nemen als hij niet te nors is?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ben al weer wat bekomen.

DML is eigen baas dus heeft hij alles zelf in de hand, kan stoppen en doorgaan wanneer en zolang hij wil.

En het hem vragen? Zo vaak zien we hem nu ook weer niet!
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

Even een updateje;

Wim heeft een maagontsteking (Dml verwees hem door naar dr. Hulstaert), nu al 3 weken geen ab.
Het zuur is wat beter zodat hij iets meer kan eten maar nog heel veel maag/buik klachten, nog afgevallen onder 52 kg nu (1.73m)
Ademhaling gaat ook wel wat beter sinds hij de ademhalingsoefeningen NIET meer doet van de kinesist!

Maar andere klachten komen afwisselend terug, sinusitus, tintelingen, spierspasmes en vooral 's avonds krijgt hij electrische shocks? door zijn lijf op reactie van geluid.
Volgens dml (26 dec geweest) zijn dat epiletische aanvallen en zit hij vol met neurotoxines.

Hij heeft pas 11 feb een afspraak om intraveneus ab te krijgen (er is een wachtlijst!).
Das dan 3 keer per week naar Brussel rijden om daar 3 uur rond te hangen voor 6 weken lang en hopen dat hij niet te fel reageert op de iv ab, volgens dml gaat dat niet gebeuren omdat hij al maanden ab heeft geslikt en de ergste reacties zijn al geweest. Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Ondertussen wachten we af op behandelplan voor de tussentijd.

We wensen iedereen een gezond en gelukkig 2013
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat heftig allemaal... erg benieuwd hoe eea zal verlopen, vervelend dat hij zolang moet wachten op die IV-ab, hoop dat jullie de tijd enigszins doorkomen en alvast sterkte met die kuren, zal pittig zijn, alleen al vanwege de ritten. heel veel sterkte en dat 2013 een beter jaar mag worden!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Wat vervelend dat Wim een maagontsteking heeft, en dat er een wachtlijst is voor de iv-ab.
Ik hoop dat de infusen hem goed gaan helpen, en veel vooruitgang zullen brengen in 2013!

Veel succes!
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ik heb nu bijna 3 maanden mijn antibiotica Doxycycline en Azithromycine geslikt.
Krijg straks - week of zo antwoord of ik door moet gaan.
Voel me niet prettig met AB, maar ik volg de professor en ga er gewoon mee door.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Ok de volgende 2 maanden:
Rifampycine 300 mg, 1/dag, 30 minuten voor het ontbijt
en Minocycline 100 mg 1 ‘s morgens te nemen
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
slakkenhuisje
Actief lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 28 jul 2012, 16:18

Bericht door slakkenhuisje »

Oeps verkeerde post zie ik nu pas maanden later whaaa. Sorry.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
Gebruikersavatar
wimmie
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 feb 2012, 19:39

Bericht door wimmie »

updateje van Wimmie:

Ondertussen 6 weken IV ab gehad, geen spectaculaire verbeteringen helaas, nog altijd een rollercoaster, afwisseling van minder slechte dagen en hele slechte dagen maar wat wel opvalt is dat hij iets helderder is, recupereert sneller...das al iets maar toch de laatste 2 dagen is weer terug naar af, veel neurologische shit, angst en deprie shit zijn terug na lange tijd. Ademen gaat ook niet goed...rare trillingen her en der in lichaam...
Misschien getriggerd door een tandarts bezoek (vulling terug vullen) nochtans een zeer aardige, zachte, lieve tandarts...

Wat mij opviel in die 6 weken is dat er ook veel kinderen getest werden voor van alles en nog wat en ook infuus kregen (tieners dan denk ik, in ieder geval jong), echt zo schrijnend om te zien.
Het is erg genoeg om sowieso voor eender wie zo ziek te zijn (ongeacht je leeftijd) maar om dat bij tieners en kindjes te zien is echt hartverscheurend!

Nu nog 8 weken orale antibie voor de boeg (zinnat, siroop want pillen gaat niet) en dan zei de prof dat hij mocht stoppen met antibie en dan kon beginnen met revalidatie en dat dat ook begeleidt wordt....nog niet van gehoord maar het klinkt goed, als je het mij vraagt.
Alleen durven we het niet goed te geloven dat hij binnenkort zou 'beter worden', dat hoef ik jullie niet uit te leggen waarom na zolang ziek zijn.

Ook omdat we pas meer weten van de bloedtesten over 6 weken, wie weet wat daar uit komt...heel veel schrik nu voor nieuwe negatieve verrassingen.

That's all folks!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

wat vervelend allemaal weer en dat het zo moeizaam gaat. dat hij wat helderder is soms en wat sneller herstelt is wel positief, dat geeft wel aan dat er iets belangrijks gebeurt.
Ademen gaat ook niet goed...rare trillingen her en der in lichaam...
Misschien getriggerd door een tandarts bezoek (vulling terug vullen) nochtans een zeer aardige, zachte, lieve tandarts...
kan dat misschien komen van de verdoving? En/of een allergische reactie op de verdoving? (ik reageer op alles waar ik allergisch op ben met enorme benauwdheid, moeilijk ademen en heb ook daardoor weleens stuipen/trillingen in lichaam
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie