Natuurlijk middel LTO3

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cvsenadd
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:57
Contacteer:

Natuurlijk middel LTO3

Bericht door cvsenadd »

topic verplaatst naar rubriek 'alternatieve behandelingen'. - mod.

Zelf ben ik nu na 3 jaar CVS bijna volledig hersteld.

Bij mij kwam het door pheiffer maar ook wel door mijn ADD.

Mede door de retraining van de amygdala door de training van GUPTA. ( Ook veel over te lezen hier op het forum ) ben ik hersteld. Zeer aan te raden je daar is in te verdiepen.

Het natuurlijke middel LTO3 heeft bij mij ook heel veel goeds gedaan! Het zorgt voor emotionele en mentale balans en was daarom voor mij een essentiële factor om volledig te kunnen herstellen van CVS. Het geeft me vooral meer energie en het maakt me mentaal helderder en rustiger. Ook neemt het enorm mijn angsten af waardoor mijn amygdala weer tot rust komt.

Zijn hier mensen al bekent met LTO3? Kijk anders eens op www.lto3.nl

Ook de retraining van de amygdala door Gupta zou meer over naar voren moeten komen. Er zijn al zoveel mensen volledig hersteld door zijn training!
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Is dit reclame ofzo?
Het forum wordt opeens overspoeld met dit en een of andere gupta therapie.
Ik weet het nou wel. Er zijn niet meer berichten nodig.
Gebruikersavatar
urania
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 nov 2010, 17:14

Bericht door urania »

Hoi sterre, ik heb even de samenstelling gecheckt (moest ik overigens wel een flink aantal keren voor doorklikken):

1) L-theanine (als in groene thee)
2) Viskuit (als in borrelhapjes)
3) glidkruit (volgens wiki 'mild rustgevende werking')


Cvsenadd, voor de meesten hier is zoiets te vergelijken met een klein snoepje voor de echte supplementeninname begint.




Groet, urania
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ofwel de amygdala. Ik zou het toch eens serieus overwegen want naar lichamelijke afwijkingen blijven zoeken en daar maar mee door blijven etteren schiet je echt niets mee op.
Sorry Jochem maar de lichamelijke afwijkingen hebben we wel degelijk. Ik bespaar je mijn waslijst.

Ergens wil ik de redenering van een verstoorde stressrespons wel volgen, het is zelfs goed dat een arts dit heeft onderzocht en een programma voor heeft opgesteld. Het is een vorm van zelfbewustzijn dat wordt aangeleerd.

Ik heb een vriendin met kanker die in staat is om mentale oefeningen te doen die mijn petje te boven gaan. Dat heeft ze helemaal zelf ontdekt door verliefd te worden op iemand en dat soort emoties op een ander vlak toe te passen. Hierdoor verdraagt zij haar chemo en bestraling veel beter.

Wij zijn allemaal in staat tot een hoger zelfbewustzijn. Dat zal vast bijdragen tot het genezingsproces.

Maar mensen zijn zoals sneeuwvlokken, uniek. Ieder heeft zijn eigen genetische structuur, geschiedenis van voeding, vergif, ziektekiemen, belasting, ondersteuning, darmflora, ... noem maar op.

Als stress de primaire oorzaak was van je CVS, dan wil ik graag geloven dat Gupta je heeft geholpen.

Als stress de trigger was van je CVS, dan heb ik ernstige twijfels dat gupta je kan genezen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Als Gupta de oplossing was zou dat toch al lang wetenschappelijk zijn aangetoond?
Zijn gepubliceerd in the lancet? Er zijn miljoenen ME-patienten wereldwijd die de maatschappij veel geld kosten en de oplossing is zo simpel! En niemand weet het? Geloof je het zelf?

Nou ja als je er in gelooft heb je al de helft gewonnen aan placebo effect. Helemaal niet erg. Maar als je er niet in gelooft kun je er misschien maar beter niet aan beginnen. Bovendien houd ik het niet vol door mijn scepsis. Wie weet komt er in de toekomst bewijs. Dan zal ik het beslist nog eens gaan proberen.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Oh dit staat nu weer in het verkeerde topic, achja, soms zit alles tegen ;-)
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

@Jochem, Toon eerst maar eens aan dat de amygdala de oorzaak is en laat me je metingen zien dat dit orgaan te hoog staat afgesteld. Daarnaast toon middels RCT met controlegroep maar eens aan dat die retraining echt werkt en tot herstel leidt. Verder ben je bijna beledigend door te stellen dat de patiënten hier niet beter zouden willen worden. Jou ervaring is niet de norm. CVS is een opgerekt begrip geworden. Daar zitten zeker veel overpannen burnout patienten in. Die hebben wellicht baat bij jou theorie. Echte ME-patiënten genezen echt niet door een beetje meditatie etc... Verder is het principe van dat programma gelijk aan CGT. Werkt alle twee niet.
Gebruikersavatar
cvsenadd
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:57
Contacteer:

Bericht door cvsenadd »

Beste Marleen,

Ik ben blij dat ik voor het eerst een keer een reactie krijg die niet negatief beladen is.

Ja tuurlijk heb je lichamelijke afwijkingen! Die heb (had) ik ook. Ik bespaar jouw ook zeker mijn waslijst!

Kijk je innerlijke fabriek is totaal ontregeld. Je volledige hormoonstelsel is 24/7 compleet aan het reageren alsof het nog altijd aan het vechten is tegen een virus. De amygdala is namelijk in een loop terecht gekomen. Die zorgt ervoor dat je wel 100 zware lichamelijke klachten krijgt en jezelf tot op het bot uitput! Dit gaat onbewust en kun je jezelf ook niet kwalijk nemen!

Als je een auto 24/7 in zn 1 laat rijden wat denk je dat er gebeurt? juist die zal snel naar de garage gaan. En wat doe je dan?, tja je kan alle slijtage gaan behandelen met olie en nieuw onderdelen aanschaffen etc etc etc. Probleem opgelost? Nee niet als de chauffeur vervolgens weer altijd in zijn 1 rijd.

CVS is daarom een serieuze neurologische ofwel lichamelijke aandoening waarbij je sympatische zenuwstelsel zwaar ontregeld wordt. Vreselijk want genieten van het leven zit er niet meer in.

Maar je hebt vast wel eens van die momenten gehad dat je ineens voor een paar seconden of zelfs minuten je helemaal genezen voelt? Misschien eens per jaar? Iemand met kanker heeft dat niet.

Nee, dat is nu precies die amygdala die ineens stopt met de stressrespons. Dan voel je je ineens helemaal top maar die amygdala schiet direct weer terug in zijn oude patroon. Dat is de loop. Het is nu aan jou om jezelf te trainen dat je amygdala stopt met dat oude patroon in te gaan.

Je moet niet denken dat dit allemaal al wetenschappelijk bewezen zou zijn. Er zijn altijd meer mensen die geld willen blijven verdienen aan mensen en die hebben geen baat bij een oplossing. Daarnaast kan een dergelijke ontdekking wel 10 jaar duren voordat het erkent wordt.

Feit waar je nu op moet richten is kijken voor jezelf. Wat heeft je geholpen? Dat jarenlang dagelijks naar de garage gaan om je klachten te laten onderzoeken? Nee > Zijn daar ooit mensen met cvs/me van genezen? Nee misschien een enkeling.

Kijk nu eens naar de succesverhalen die behaald zijn met het retrainen van de stressrepons. Ikzelf heb het alexander concept gevolgd waar je meer over kunt lezen op www.anderleven.nl Luister ook maar naar dat interview van Helga wat op de voorpagina staat. Zij had 30 jaar zware cvs en genas in enkele maanden! Zij heeft mij de training gegeven en het heeft mij enorm geholpen. Lees ook maar eens alle succesverhalen op de website van mensen die zijn genezen!

LTO3 ( www.lto3.nl) gaf mij goede ondersteuning voor mentale en emotionele balans. Maar dat kan bij iedereen anders zijn.

Het alexander concept koste me wel 3000 euro en daarom zou je misschien beter kunnen starten met gupta. Komt op precies hetzelfde neer en de DVD's heb je al voor 150 euro ofzo.

Nogmaals ik maak geen reclame en verdien ook absoluut niets aan de informatie die ik hier verstrek.

Verwijderd. Mod.

Heel veel sterkte en succes!

marlène schreef:
Ofwel de amygdala. Ik zou het toch eens serieus overwegen want naar lichamelijke afwijkingen blijven zoeken en daar maar mee door blijven etteren schiet je echt niets mee op.
Sorry Jochem maar de lichamelijke afwijkingen hebben we wel degelijk. Ik bespaar je mijn waslijst.

Ergens wil ik de redenering van een verstoorde stressrespons wel volgen, het is zelfs goed dat een arts dit heeft onderzocht en een programma voor heeft opgesteld. Het is een vorm van zelfbewustzijn dat wordt aangeleerd.

Ik heb een vriendin met kanker die in staat is om mentale oefeningen te doen die mijn petje te boven gaan. Dat heeft ze helemaal zelf ontdekt door verliefd te worden op iemand en dat soort emoties op een ander vlak toe te passen. Hierdoor verdraagt zij haar chemo en bestraling veel beter.

Wij zijn allemaal in staat tot een hoger zelfbewustzijn. Dat zal vast bijdragen tot het genezingsproces.

Maar mensen zijn zoals sneeuwvlokken, uniek. Ieder heeft zijn eigen genetische structuur, geschiedenis van voeding, vergif, ziektekiemen, belasting, ondersteuning, darmflora, ... noem maar op.

Als stress de primaire oorzaak was van je CVS, dan wil ik graag geloven dat Gupta je heeft geholpen.

Als stress de trigger was van je CVS, dan heb ik ernstige twijfels dat gupta je kan genezen.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Het enige wat jij doet is een ontregeld systeem beschrijven wat allang bekend is dat deze een rol speelt bij ME; het autonoom zenuwstelsel. De oorzaak daarvoor kan divers zijn. Jij of de Gupta aanhangers geloven dat de amygdala de oorzaak is, bewijs dat dan. Nu is het niet meer als een geloof dat deze de oorzaak is. Kom met wetenschappelijk bewijs. Er zijn honderden hypothesen over CVS/ME. Niemand heeft de waarheid in pacht. En een deel van de cvs patiënten hersteld uiteindelijk volgens natuurlijk beloop. Jij misschien ook. Gelukkig voor die mensen. Iedereen hier op het forum wil beter worden.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

cvsenadd schreef:

Voor iedereen die wel wilt genezen raadt ik aan
@Jochem het komt idd over als een verkoop praatje.

Ik zag net ook nog een zin met de tekst " vind jezelf nu niet koppig overkomen" maar die zin heb je blijkbaar weggehaald.
Je kunt die vraag ook aan jezelf stellen?

En de zin
iedereen die wel wil genezen raad ik het aan
Weet je Jochem dat je met die zin onbedoeld mensen mee kwetst, tuurlijk willen wij genezen.

En wij zijn een kwetsbare groep omdat we zo graag weer willen functioneren en alles aangrijpen omdat we in de regulier meestal ook niet verder komen.De meesten van ons hebben al veel geprobeerd en veel zijn er niets mee opgeschoten.

Maar waarom zou nu juist deze methode ons kunnen genezen en de 100 andere methodes die er bestaan niet ? Dat is toch raar!!!!!! Met name ook omdat deze methode niet is bewezen.

Ik merkte aan mezelf dat ik er bijna gevoelig voor deze informatie werd en dacht ohhhh ik wil er nog meer uit halen dan zoals ik mij nu voel, maar ik ben door schade en schande wijzer geworden en ik weet uit ervaring dat er wel veel mensen gevoelig zijn voor dit soort informatie zo niet verwarrend zelfs omdat we soms door de bomen het bos niet meer zien.

En ik bescherm mij juist zelfs voor dit soort verkooppraatjes omdat ik weet dat de teleurstelling naderhand vele malen groter kan zijn dan de winst die er misschien behaald kan worden. Los van de lege portemonnee!!!

En nu niet gelijk met het verhaal komen dat wij negatief zijn, wat een lariekoek.
Er zijn hier gewoon mensen op het forum die de kwetsbare groep beschermen en dit soort onzin verhalen even de das om doen. :roll:

En waarom wordt deze methode eigenlijk niet vergoed!!! ?
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ben je zelf al genezen cvsadd?

Die lto3 website is inderdaad wel erg commercieel.

Zinvolle informatie is altijd welkom, maar kritische noten worden blijkbaar niet gewaardeerd.
Gebruikersavatar
cvsenadd
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:57
Contacteer:

Bericht door cvsenadd »

tanto schreef:Ben je zelf al genezen cvsadd?

Die lto3 website is inderdaad wel erg commercieel.

Zinvolle informatie is altijd welkom, maar kritische noten worden blijkbaar niet gewaardeerd.
Hoi, ja ik ben nu na 3 jaar zware cvs voor 90% hersteld. Ik ken genoeg mensen die na 20 jaar ook na enkele maanden voor vrijwel 80% of meer hersteld waren!

Inderdaad, die lto3 websites is commercieel. Ik gaf je ook alleen een tip wat mij hielp. Kijk lto3 bood mij goede ondersteuning maar dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.

LTO3 gaat je ook echt niet genezen. Geen enkel middeltje gaat dat doen. Het kan je ondersteuning bieden maar voor wat ik heb gezien heb ik nergens zulke goede resultaten zien behalen als mensen die alexander concept deden op gupta training. Ik heb zelf alexander training gedaan.

Wat mij opvalt is dat er op deze website helemaal gene mensen praten over genezing. Het lijkt erop dat deze mensen niet gewaardeerd worden op deze website en afstand nemen van dit forum omdat ze direct aangevallen worden.

Ik ga dat ook doen want ik heb zelden zo veel negativiteit over me heen gekregen terwijl mijn doelstelling is mensen te helpen.

Ik verdien natuurlijk helemaal niets aan de trainging van gupta of alexander.

Echt ik hoop zo voor jullie dat jullie gaan inzien dat maar door blijven zoeken en geld blijven pompen in therapeuten en artsen je niet gaat helpen. Hoeveel mensen op dit forum zijn daar al mee geholpen???

Ik kom ze niet tegen.

Ga nou niet vragen waarom dat nog niet vergoed wordt. Dat is allemaal zo naief om te zeggen. Dat komt wel maar dat kan jaren duren.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb een tijd geleden het alexanderconcept voorbij zien komen. Het was een soort workshop van 3 dagen van 7 tot 5 als ik het me goed herinner. Ik dacht toen: dat gaat niet een ME-patient volhouden. Hoe heb jij dat volgehouden dan?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het niet kunnen verdragen van bepaalde voedingsmiddelen is dan ook gebaseerd op overtuigingen vanuit het onderbewuste ?

Waarom dan geen koffie, suiker, melk,...volgens Gupta ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik ben niet negatief ingesteld, toch wel logisch dat wij ons véél vragen stellen bij deze wonderbaarlijke therapie.

De filmpjes dateren toch al van 2008 en de therapie is nooit in het nieuws geweest terwijl elke nieuwe bevinding wel de pers haalt (zoals urinetest, xmrv,...).

Blijf rustig, ik apprecieer je antwoorden.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie