Magnesium injecties

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik heb net een hele pot Magnesium Malaat gekocht. Nog geen diaree maar wel gevoelig voor. Ugh . Haat mezelf weer wat stoms gekocht.

Weet niet of ik deze link hier mag posten maar stond hier dat deze magnesium dus goed is bij ME : http://www.cvsme.nl/voedingssupplementen-cvsme.html
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hoezo stom, het is prima toch? Als je last krijgt kun je minder nemen of kaneel erbij gaan eten:-)
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Kaneel. Echt?? Ok ..

Nou het stomme is dat ik altijd een soort van paniekaanval angstig word als ik diaree krijg , dus moet iets hebben wat dat niet veroorzaakt. Maar gaat nog wel goed. Kijk het vanavond even aan.

En ik heb gewoon geen geld om miskopen te doen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ja, echt:-)

Ja, dat is ellende, moet je niet hebben!

Mss gaat het wel goed. Anders een lepel kaneel in warm water met wat zoets wat je mag evt, ik nam het altijd 's ochtends als eerste, hielp goed.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Echte mangesium

Bericht door zeeman »

Hallo allemaal, ik heb jaren ervaring met allemaal supplementen en oa. magnesium. Wat ik heb geleerd is dat vaak nog geen 10% van de magnesium op de juiste plaats komt. Als je dus (net als ik) mangesium-malaat 1000 mg. slikt, dan krijg je 850 mg. appelzuur binnen (dat is de malaat) en 150 mg. magnesium..... als daarvan maar 10% wordt opgenomen dan is dat 15 mg. En volgens Amerikaanse standaarden heb ik als volwassen man 430 mg. per dag nodig.

Laatste tijd ben ik veel gaan zoeken en kijken naar alternatieven. Wat nu erg goed voor me werkt (mijn spieren vieren feest!) is gewoon echte magnesium uit echte voeding. Nu zit in 250 mg. broccoli "maar" 25 mg. magnesium maar gelukkig zijn er alternatieven.

Een schaaltje met 25 gram amandelmeel en 15 gram sesamzaadjes levert je lichaam direct 90 mg. echte magnesium die dus wél voor bijna de volle 100% wordt opgenomen. Daarnaast zit er nog calcium, kalium en een hoop goede vetten in. Ideaal om door een schaaltje yoghurt te doen! En wil je alles gluten- en koemelkvrij houden? Doe in datzelfde schaaltje nog een banaantje in stukjes en je krijgt 140 mg. magnesium binnen met 1 hapje dat je lekker in 10 min. weg zit te peuzelen. Neem dit 2 keer per dag en je haalt zomaar de 400 mg. totale magnesium per dag. Zonder pillen, potjes en ander geneuzel. Het hoeft allemaal niet zo duur en moeilijk te zijn!

Hier, een linkje naar de amandelen:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... el/?id=612

Gebruik de schuifbalk om het gewicht aan te geven....
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Echte mangesium

Bericht door asje »

Ben het helemaal met je eens wb voeding, daar kun je al veel mee doen. Maar, ik slik een combi-magnesium, met 2 pd heb ik 70% vd adh binnen en het hielp zó gigantisch dat ik gewoon niet weet of het met voeding net zo zou zijn. Ooit eens uitproberen mss.
Life smells...
Gebruikersavatar
zeeman
Actief lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 14 sep 2012, 15:10

Echte mangesium

Bericht door zeeman »

asje schreef:Ben het helemaal met je eens wb voeding, daar kun je al veel mee doen. Maar, ik slik een combi-magnesium, met 2 pd heb ik 70% vd adh binnen en het hielp zó gigantisch dat ik gewoon niet weet of het met voeding net zo zou zijn. Ooit eens uitproberen mss.
Hé, ik snap je punt hoor. Ik ben altijd dol geweest op mijn magnesium-malaat. Toen ik dat voor het eerst ging slikken voelde ik ook dat het me hielp. maar nu ik zaken als: Sesamzaad, Amandelmeel en Chiazaad goed verteerd krijg heeft dat mijn voorkeur. heb er zelfs een topic over geschreven omdat ik nu in een week mijn spieren zoveel beter voel gaan. Het is vaak even goed zoeken wat werkt. Ik ben nu erg blij met mijn tussendoortjes die zoveel mineralen (vooral magnesium) leveren. Het is makkelijk binnen te krijgen en scheelt me geld en werkt beter voor me.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Echte mangesium

Bericht door asje »

Ja, ik kijk ook altijd naar voedingswaarden en opwekkende/slaapverwekkende voeding etc en hou daar rekening mee, maar jij doet het grondiger!
Life smells...
Plaats reactie