Magnesium injecties

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
fien72
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2012, 15:18

Magnesium injecties

Bericht door fien72 »

Hallo!

Ik heb in behoorlijke mate last van cvs-fibro. Het grootste gedeelte van de dag lig ik op bed. Ik ben erg positief over b12, ik injecteer mijzelf om de dag. Nu heb ik ook gelezen over magnesium injecties. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Valt dit ook te bestellen zoals de b12?

Ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Magnesium injecties

Bericht door marlène »

Dat wordt via baxter gegeven dacht ik.

Er bestaat ook magnesium'olie'. We hebben in het verleden hier op het forum al eens wat meer over geschreven. Misschien vind je het via de zoekfunctie wel terug. Je brengt het rechtstreeks op de huid aan, wordt beter opgenomen door het lichaam volgens wat ik heb begrepen.

Er is een leverancier in Nederland.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Magnesium injecties

Bericht door Teddy »

Ik gebruik magnesium injecties, want ik reageerde erg slecht op de tabletten (last van darmen, daar staat het om bekend). Maar er is een groot nadeel aan: magn. injecties zijn erg pijnlijk, dus moeilijk zelf te injecteren.
Het is wel zeer de moeite waard, mijn spierpijn is er duidelijk door verminderd!
Maar ik zal eens gaan zoeken naar de olie.....en laat het wel weten als ik wat gevonden heb :)
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Je kunt natuurlijk ook gewoon magnesium in tabletvorm slikken, let er dan wel op dat je een goede neemt(malaat, citraat, chelaat, als het maar eindigt op -aat) en geen oxide
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Magnesium injecties

Bericht door Teddy »

Oef!!! Ik heb even gezocht via Google op "magnesium olie" - er is heel veel te koop!! Misschien de moeite waard om eens uit te proberen?? En zo ja, laat je ons dan de resultaten weten? Want volgens sommige sites is het (weer eens) een wondermiddel!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Magnesium injecties

Bericht door marlène »

Laatst gewijzigd door marlène op 18 sep 2012, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Magnesium injecties

Bericht door marlène »

Slikken van magnesium kan je doen maar wordt pas opgenomen in laatste stuk van de darm. Net dat blijkt probleem voor veel mensen. Bovendien nemen ze te hoge dosissen waardoor darm wordt geprikkeld en men diarrhee krijgt, men verliest eigenlijk magnesium ipv op te nemen =h et omgekeerde resultaat. Je moet magnesium dan wat verlagen.

Magnesium moet tezamen met calcium genomen worden voor een goede opname als je het in tabletvorm neemt. Idealiter 's avonds voor slapengaan.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
fien72
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2012, 15:18

Bericht door fien72 »

Wat fijn al die reacties!

Ik neem niet goed op met mijn darmen, vandaar dat de injecties mij wel aanspreken. Hoe kom jij aan die injecties Teddy?
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Hoi fien72,

Ik krijg ze via Paul van Meerendonk.
Met de tabletten ben ik zeer langzaam gaan opbouwen, maar dat heeft geen sikkepit geholpen - ik zit nu op 3 tabletten van 125 mg verdeeld over de dag. Zodra ik er eentje extra neem krijg ik last van diarree, vandaar de injecties.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of je zelf kunt bestellen. Misschien even googlen??

Marlène: ik neem ze niet tegelijk met calcium in - mocht ik dat wel doen, zou dat de kans op diarree verkleinen, denk je??
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ teddy

geen idee, ik vind het een handig middel tegen verstopping. Als ik het 's avonds inneem, 's morgens op de pot en de rest van de dag relatief weinig last meer :)

Maar vroeger was dat allemaal veel ingewikkelder dus het is erg persoonsgebonden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Zodra ik er eentje extra neem krijg ik last van diarree, vandaar de injecties.
Welke vorm magnesium was dat als ik vragen mag?
Oxide en malaat staan nogal bekend om het laxerend effect

Calcium heeft magnesium nodig om opgenomen te worden, dus die zou je heel goed samen kunnen doen
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Ik heb magnezium tabletten van Jigsaw, er staat onder Sustained Release Technology en op achterzijde: Amount per serving (dat zouden 4 tabl. moeten zijn, maar kom niet verder dan 3 vanwege eerder vermeldde problemen)
- Vitamine B1 (as Benfotiamine) 25 mg
- Vitamine B6 (as Pyridoxal-5 Phosphate) 5 mg
- Elemental Magnesium (as Dimagnesium Malate) 500mg
- Malic Acid ( as Dimagnesium Malate) 1550 mg

Ze zijn voorgeschreven door PvM - de injecties zijn trouwens ampullen van 5 ml (3 x p/w) en bevatten Magnesiumaspartaat-hydrochloride 3 H2O (merk: Verla-Pharm)
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Gebruikersavatar
mieperdepiep
Gevorderd lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 07 apr 2011, 13:32

Bericht door mieperdepiep »

Malaat dus, zijn best veel mensen die last hebben van diarree met die vorm van magnesium
Gebruikersavatar
daisy86
Actief lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 04 mar 2012, 19:24

Bericht door daisy86 »

Heeft iemand een link van waar ik magnesium tabletten kan kopen van de juiste soort?
Ik heb al wat rondgekeken, maar tis bijna allemaal oxide of malaat.
Gebruikersavatar
Teddy
Actief lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 21 mar 2006, 21:00

Bericht door Teddy »

Tja, ik weet niet hoor, maar volgens PvM zijn deze toch de beste en hij weet van mijn diarree-problemen (vandaar de injecties erbij). En ik heb toch het volste vertrouwen in hem, dus die malaat-versie zal wel een reden hebben?? Misschien dat je dat eerst beter kunt uitzoeken? Hou ons op de hoogte in ieder geval, veel succes!!
It’s hard to wait around for something you know might never happen; but it’s even harder to give up when you know it’s everything you want…
Plaats reactie