branderige prikkende huid met huiduitslag

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

branderige prikkende huid met huiduitslag

Bericht door l »

Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden branderige huid, precies of mijn bloed super heet heeft, dit verspringt ene keer gloeit mijn hand, dan mijn been en nu heel mijn lijf.(op dit moment zelfs ook in mijn linkeroor!!) Sinds kort heb ik ook een rode uitslag op beide handpalmen, precies een lichtreactie. vooral rood zoals je hebt wanneer je verbrand bent. Met hier bijkomend ook nog eens jeuk en gevoel van speldprikjes over mijn lijf. Ik zelf denk aan neuropathie maar ik heb wel rode vlekken (zoals bij verbrandheid door de zon).
Weet iemand raad?
Ik word er gek van.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

branderige prikkende huid met huiduitslag

Bericht door l »

ik bedoel handruggen niet de handpalmen sorry
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

branderige prikkende huid met huiduitslag

Bericht door asje »

Ik weet niet wat 't kan zijn maar wat verzachtend werkt op de huid is calendula- of cardiflorzalf. Beide zijn tegen bepaalde huidirritaties ed, wat hier bij kan helpen is uitproberen.
Life smells...
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

branderige prikkende huid met huiduitslag

Bericht door l »

dank je zal dit alvast proberen. Anders iemand waarbij de klachten herkenbaar zijn?
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

Bericht door emootje »

Naast neuropathie zou je kunnen denken aan:
* Erytromelalgie
* Porfyrie
* Histamine reactie
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

ook mogelijk tekort aan vit B complex en vit C veel vet smeren in afwachting

Solgar heeft goede combinaties. Na rwee maanden zou je verandering moeten merken.


Zelf neem ik biotine 10 extra bij tegen de hoofdjeuk en schilferene handen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Zelf heb ik epp (porfyrievorm) maar de uitslag heb ik dan enkel als ik in de zon kom. Nu heb ik de uitslag goed afgebakend en enkel op mijn handen. zeer bizar. Porfyriearts weet het ook niet. Weeral weten ze het niet. Mijn lichaam blijft maar branden :(
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

interessant die porfyrie. Is ook één van mijn pistes. Heb je het sneller als je net onder de douche of in bad bent geweest?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@l,

Herkenbaar die branderige rode prikkende vlekken die krijg ik soms ook op onverklaarbare wijze.

Mijn huisarts gelooft niet in ME daar ga ik niet heen.

Ik heb ook blaasjes op mijn handen gekregen en handschimmel en een warm rood oor...
Mijn gevoel zegt mij dat het bacterieel is...
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Ik ben bij dr De Meirleir geweest met de rode uitslag op mijn handen en hij zegt dat het van een bacterie is... De bacterie valt de kleine bloedvaten aan waardoor je die uitslag hebt. Vasculitis door bacterie zegt hij. Ik ben naar huidarts geweest en zij zegt dat het geen vasculitis is want dan ziet het er anders uit. Het lijkt op mijn porfyrieuitslag maar is wat anders qua gevoel.
Dat branderige oor herken ik, ik heb het soms aan beide oren of zelfs soms mijn gezicht die precies in brand staat!
Douche helpt wel op het moment maar nadien gloei ik dan weer.
Zeer bizar toch!
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Ik denk dat het ook bacterieel is en ik geloof meer en meer candida...wat denk jij?
Gebruikersavatar
maaikem
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2011, 11:54
Locatie: Noord-Holland

Bericht door maaikem »

Hallo Allemaal,

Beetje late reactie maar ik heb sinds een tijd ook een soort rode blaasjes op mijn handruggen. Ze drogen na een aantal dagen vanzelf weer in. Kan ik heel kort door de bocht zeggen dat dit "een van de symptomen is?"
Mijn huisarts doet ook niet aan ME, dus aan hem heb ik ook niks.
Kan het misschien samenhangen met extra verminderde weerstand en herpes (koortslip aften). Is het besmettelijk.
Sorry voor alle vragen, maar misschien weet iemand het.

Groetjes Maaike
Gebruikersavatar
l
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 aug 2012, 21:30

Bericht door l »

Hoi
Ik zou het niet weten. Ik denk in mijn geval dat het door geïrriteerde zenuwpunten is door de bacterie.
Plaats reactie