Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

dat klopt zeker visje, ik geloof ook erg in (meerdere) combinaties van behandelingen, elke (voor degenen die ik heb gedaan tenminste) heeft iets dat van belang is voor de weg naar (zoveel mogelijk) herstel. ik heb ook altijd zoveel mogelijk gedaan bij elkaar, dwz dat elkaar niet bijt en behandelingen kan ondersteunen/versterken en heb gemerkt dat dit zeker verschil kon maken.

fijn dat je vriendin er toch ook wat kleine verbeteringen door ervaart! goed bezig jullie en elk positief stukje dat het oplevert is meegenomen en maakt het de moeite waard! alleen die saaiheid is dan jammer, maar helaas is de weg naar beter worden nooit als het doen van iets leuks, daar moeten we eens iets op verzinnen nietwaar :wink: ?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat goed visje dat je een manier hebt gevonden die je bevalt en beterschap brengt.
Als je de sleur wil doorbreken, kom je hier maar eens een bezoekje brengen op het forum LOL.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje niet actief op het forum, maar kreeg een berichtje in mijn inbox of ik een update wilde geven. Sorry was al weer een tijd geleden :oops: Bij deze :)

En echt te lang geleden, want was even vergeten dat ik lange verhalen beter kon knippen plakken in worddocument omdat als het te lang duurt je bericht weg is en dat gebeurde dus net.....opnieuw:

Het gaat wisselend. In de periode dat het wat beter ging merkte ik dat ik daar erg enthousiast van werd en meer kon, en al kon ik meer, waarschijnlijk wilde ik toch te veel, want na een betere periode kwam weer een dip. Ik merkte ook dat ik toen het beter ging, mijn oefeningen minder trouw ging doen, was het ook eigenlijk helemaal zat er elke dag zo veel mee bezig te zijn. Wordt wel voor gewaarschuwd dat je dan juist vol moet houden, maar kon het soms gewoon niet opbrengen.

Laatste tijd veel pijn op mijn borst, minder lucht, minder energie, meer wankel/ soms duizelig en spieren werken niet helemaal mee, soms verhoging, dan weer lage temperatuur. Ik heb besloten maar even flink gas terug te nemen en oefeningen weer trouw te gaan doen. Ik heb nog steeds het idee dat het wel een positief effect heeft, vooral op mijn centrale zenuwstelsel. Wel lastig te zeggen wat waar vandaan komt (verbeteringen en dips) door de natuurgeneeskundige behandeling die ik er naast doe.

Binnenkort ga ik even een pauze nemen van de natuurgeneeskundige behandeling (half jaartje denk ik). Merk dat dat ook wel wat van mijn lijf vraagt (opruimen van virussen, bacterien, parasieten en gifstoffen).

Ondanks dat het nu minder gaat kan ik nog wel meer dan tijdens dips daarvoor. Stukjes autorijden, zelf boodschappen doen en soms iets leuks buiten ed. de deur lukt nogsteeds veel beter dan voorheen.

Vooral het gevoel minder lucht te hebben vind ik echt heel hinderlijk op het moment. Hoop dat het met jullie (naar omstandigheden) oke gaat.

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi visje,

Wat fijn weer even wat van je te lezen!, en zeker ook goed te horen dat het programma je wel wat baat en ondersteuning heeft gegeven.

In het algemeen is het zo dat ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, lichte aangepaste Yoga oefeningen, meditatie (visualisatie oefeningen, meditatie met muziek) een goede uitwerking en ondersteuning geven voor ziekten/zieke mensen.
Interessante informatie daar over en wetenschappelijk bewijs: Bron: http://meditationtogo.nl/ en: http://meditationtogo.nl/publicaties/
visje schreef:Binnenkort ga ik even een pauze nemen van de natuurgeneeskundige behandeling (half jaartje denk ik). Merk dat dat ook wel wat van mijn lijf vraagt (opruimen van virussen, bacterien, parasieten en gifstoffen).
Het opruimen van virussen, bacteriën, parasieten en gifstoffen via een complementaire/ natuurlijke behandeling vraagt inderdaad erg veel van het lichaam (spreek intussen uit ervaring :wink:!: ik volg sinds 2013 een uitgebreide complementaire Lyme behandeling).
Tip: ik zou even goed overleggen met jouw complementaire behandelaar of een pauze van een half jaar niet te lang is.
Je moet zien te voorkomen dat de virussen, bacteriën, parasieten en gifstoffen niet de kans krijgen om weer actief te worden en/of verder te gaan woekeren in het lichaam, waardoor je weer ziek/zieker kunt gaan worden.

Veel sterkte en succes!

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bedankt Visje, dat je weer een reactie hebt geplaatst. En fijn dat er ondanks de dips toch vooruitgang is geboekt!
heb nog steeds het idee dat het wel een positief effect heeft, vooral op mijn centrale zenuwstelsel.
Wat merk je daar van?

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Visje,

Heb jij ook Lyme; sorry maar ik weet soms niet meer wie wel of geen BB heeft excuseer?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@Louisa: dank voor je reactie, zal even overleggen met natuurgeneeskundige of half jaar niet te lang is.

@Ariadne: Ik merk het aan dat ik niet meer aanvallen van beven heb wat ik eerst heel vaak had, dat ik me over het algemeen een stuk 'steviger' voel, minder wankel, minder duizelig, dan ik minder gevoelig reageer op beweging, licht en geluid. Minder spijsverteringsklachten, sneller in slaap vallen en ik kom weer aan in gewicht, moet er nu echt op letten. In mijn slechtere tijd at ik veel, maar viel toch af. Ik heb ook minder last van adrenaline rushes wat ik eerst constant had. En ik heb een stuk minder hoofdpijn.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@verlorengezondheidsman: ik heb geen lyme, test bij pro health gehad paar jaar geleden.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

A.s zondag wordt bij Labyrint het volgende onderwerp behandeld:
een nieuwe theorie over de werking van de amygdala.
Nederland 2, om 19.35 uur.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

visje schreef: @Ariadne: Ik merk het aan dat ik niet meer aanvallen van beven heb wat ik eerst heel vaak had, dat ik me over het algemeen een stuk 'steviger' voel, minder wankel, minder duizelig, dan ik minder gevoelig reageer op beweging, licht en geluid. Minder spijsverteringsklachten, sneller in slaap vallen en ik kom weer aan in gewicht, moet er nu echt op letten. In mijn slechtere tijd at ik veel, maar viel toch af. Ik heb ook minder last van adrenaline rushes wat ik eerst constant had. En ik heb een stuk minder hoofdpijn.
O.a. minder last van zintuigelijke overprikkeling dus. Ahh, dat zou ik ook wel willen. Dat wordt de laatste jaren steeds erger, nadat het een stuk was verminderd na neurofeedbacktrainingen (en nog een heleboel meer verbeteringen). Helaas werkte het maar tijdelijk. Ik hoop uiteraard niet dat het bij jou ook maar tijdelijk werkt.

Hoeveel tijd ben je kwijt per dag met het programma??

Bedankt, Ariadne.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@Ariadne: Ik ben ca 1,5-2 uur per dag er mee bezig en op de dagen (ca 1x per week) dat ik een sessie herhaal komt daar nog 1-2 uur bij. groetjes
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Bedankt, Visje. Zoiets schreef Anaska eerder ook al.
Je hebt toch ook een vriendin die aan het programma begonnen was? Gaat het met haar ook beter?

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie