Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door visje »

Hallo allemaal,

Ik kreeg de volgende link van iemand doorgestuurd en dacht jaja...weer een theorie over de oorzaak van ME, het zal wel. Ik heb het toch met open mind proberen te lezen en moet bekennen dat het een van de weinige theorieen over de mogelijke oorzaak van ME is waarvan ik het gevoel had dat het een eind in de richting komt van wat er echt aan de hand is, in ieder geval bij mij. Een vriendin met ME waar ik het naar doorstuurde had ook meteen het gevoel "dit is wat er bij mij gebeurt". Misschien zijn er meer die het willen lezen:

http://www.cvsme.nl/verklaring-van-de-s ... vs-me.html

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door tanto »

hi,

Dit is toch gewoon de Gupta amygdala retraining?
Sja....

Ik ben al tig keer met die Gupta begonnen maar ik hou het nooit langer dan een week vol, dan denk ik; het zal wel.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het is een theorie en aangezien hij heel veel patiënten heeft zou het voor hem niet moeilijk moeten zijn zijn theorie statistisch te bewijzen, maar ik heb nog geen bewijs gezien. Tot er bevestiging komt blijf ik zeer sceptisch.

En ik denk ook dat mensen met lyme en andere infecties moeilijk zullen genezen met de amygdala retraining.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door marlène »

Oorzaak en gevolg worden door elkaar gehaald visje. Mijn idee.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik sluit mij geheel bij @marlene en @tanto aan.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door tanto »

Zijn technieken zijn wel goed tegen stress. En ik gebruik ze zeker, maar niet iedere dag zoals hij voorschrijft.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door Lynn »

Door het originele 'trauma' van de bacteriële of virale infectie, is het geen wonder dat het lichaam de immuunrespons steeds weer activeerd wordt om er zeker van te zijn dat het lichaam 'overleeft', zelfs als er geen virale of bacteriële bedreiging aanwezig is.
Dat is denk ik precies het punt.. Dat die virale of bacteriele belasting er WEL nog steeds zit.....
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Theorie oorzaak ME waar ik me in herken

Bericht door marlène »

Dat denk ik namelijk ook. De natuur is namelijk niet spilziek, let heel goed op zijn reserves. En ons brein weet meer dan wij kunnen waarnemen met microscopen en dure apparaten.

Een gebroken been gaat nadat het genezen is toch ook geen immuunrespons meer uitlokken? Ook al zitten er nog ijzeren bouten in x maanden later?

Niemand is voor zijn plezier ziek, ook dat is tegen de mens zijn natuur.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Visje:
Je hebt op een ander topic geschreven dat je je ervaringen hier wilt delen. Daar ben ik erg benieuwd naar, dus vooral doen.

MAAR: dit is nu al het 3e topic over de Gupta amygdala retraining, daar word ik een beetje moe van.

Moderator: kunnen de 3 topics samengevoegd worden s.v.p.?

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#168516

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... gupta.html

Groetjes, Ariadne
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Het klinkt ook wel een beetje te mooi om waar te zijn, en kan me voorstellen dat jullie sceptisch zijn of een ander idee hebben en als er Lyme in het spel is zal het denk ik ook niet helpen, maar ik ga het een kans geven. Na een half jaar geen verbetering kun je het zo terugsturen en krijg je je geld terug. Ik heb niks te verliezen. En werkt het wel, dan zijn het de beste 150 euro die ik ooit aan mezelf heb besteed :) .

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Ik dacht door dit topic niet meteen Gupta te noemen of ergens bij te zetten wat over Gupta gaat, dat anderen, net als ik ook met een open mind het artikel zouden lezen en een eigen mening vormen, of dat dan positief of negatief is maakt niet uit, maar wel met een open blik.

Ik was namelijk al meer dan een jaar geleden iets over Gupta tegengekomen en zag meteen de negatieve reacties en heb me er niet verder in verdiept. Nu heb ik dat toch maar wel gedaan en er eigenlijk door het met een open mind te bekijken wel enthousiast over geworden. In elk geval het proberen waard voor mij persoonlijk. Maar voeg het gerust samen met de andere topics.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@ Lynn, je schrijft "Dat is denk ik precies het punt.. Dat die virale of bacteriele belasting er WEL nog steeds zit".

Ik denk ook dat virussen en bacterien niet zomaar vanzelf verdwijnen. Ik blijf ook doorgaan met een (natuurgeneeskundige) behandeling om van virussen, bacterien, parasieten, etc. af te komen en hoop dat de combinatie van aanpakken me verder zal helpen.
Gebruikersavatar
manja
Gevorderd lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 18 aug 2011, 17:36

Bericht door manja »

Dit is het mechanisme dat bij ME niet goed meer functioneert. Een beschrijving van wat er gebeurt waardoor je klachten krijgt. Dit systeem wordt geregeld door het centraal zenuwstelsel en je autonoom zenuwstelsel. Echter er is een oorzaak waarom dit systeem niet meer normaal kan functioneren net als je een gebroken been hebt. De oorzaak is dus niet psychisch maar puur lichamelijk. Er kan net zo goed een infectie zitten ergens in dit systeem of er is een beschadiging ontstaan etc...
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Visje heb je iemand die je begeleid? Of een groepje waarmee je het samen gaat doen?
Want in je uppie is het moeilijk vol te houden, het is gewoon erg intensief.

Ik ben benieuwd wat het je oplevert.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik blijf ook doorgaan met een (natuurgeneeskundige) behandeling om van virussen, bacterien, parasieten, etc. af te komen en hoop dat de combinatie van aanpakken me verder zal helpen.
Fijn om dat te lezen. Het zal de uitkomst natuurlijk wel niet helemaal zuiver maken maar alle verbetering is meegenomen natuurlijk!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

@ Tanto, ik ga het tegelijk met een vriendin doen die ook ME heeft, dus dat is erg fijn :) Dan kunnen we elkaar motiveren en steunen als het moeilijk wordt en ervaringen delen. En er is ook een forum als ik het goed begrepen heb voor deelnemers aan het programma.

Het lijkt me ook pittig om het vol te houden, maar als ik ergens echt voor ga, dan ga ik er ook helemaal voor en denk daarom dat ik het wel vol kan houden, maar er zullen vast moeilijke momenten komen, zeker als je geen/ niet snel verbetering merkt of een terugval krijgt, maar ik ga er echt voor om het minimaal 6 maanden een kans te geven. Al schiet ik er maar een beetje mee op, dan is het me het al waard.
Plaats reactie