Hulp bij acceptatie nodig

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

ik lees dit ook met grote interesse, ik ben inmiddels ook al bijna een jaar zoekende en heb al verschillende intakes gehad om daarna weer afgewezen te worden(of zelf niet ermee in zee te willen/kunnen gaan)
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

Ik ken iemand die daar heel goed in is en waar ik ook bij ben. Ik heb er heel veel aan. Het is wel in Waarder ( Zuid-Holland ) als je interesse hebt moet je maar even een pb sturen. Dan zal ik haar gegevens geven.
Gebruikersavatar
alaska
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2012, 19:53

Bericht door alaska »

angel66 en dvb: Bedankt voor de tips, maar ik heb me al aangemeld bij chance4change. Is e-mailtherapie, dat lijkt me fijn omdat er geen reistijd bijkomt voor me. Als het tegenvalt, hou ik jullie ideeën in gedachten!
nanda: Moeilijk hè, om iets goeds te vinden? Er zijn zoveel mensen met een verkeerde kijk op ME of een methode die teveel volgens een vast stramien werkt. Wilma Boelman werkt cliëntgericht en oplossingsgericht, misschien ook iets voor jou? http://www.chance4change.nu/actueel/201 ... che-ziekte
Ik kan nog geen ervaringsverhaal vertellen, maar ik heb er wel een goed gevoel bij en dat heb ik niet vaak! Ik hoop dat jij ook iets vindt waarbij je je goed voelt.
xx Alaska
Gast

Bericht door Gast »

Naast het op zoek zijn naar een psycholoog is het ook heel belangrijk dat het klikt met deze persoon. Doordat je iemand kunt vertrouwen kun voel je je ook beter op je gemak. Ik zelf ben ook op zoek gegaan naar iemand die me kan helpen en beter leren me/cvs te accepteren. En kwam terecht bij een psychiatrische verpleegkundige. Het probleem is dat ik niet de juiste persoon heb gevonden, en deze persoon ook niet bereid om me door te verwijzen naar een andere psycholoog. Wel is er een nieuwe afspraak met deze persoon gepland. Maar ik weet niet of ik er nog wel naar toe wil. Moet ik dan toch nog een keer proberen?
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik zou zeggen luister naar je gevoel, als het niet goed voelt is deze persoon gewoon niet de juiste.
Je hebt recht op een second opinion dus, misschien terug via je huisarts?
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

@multivit:

Ga op je gevoel af. Ik ben ook een tijdje begeleid door een psychologe. Ik had al snel het gevoel dat ze niet helemaal eerlijk was tegen me, maar heb dat genegeerd, daar had ik achteraf spijt van. Temeer daar later bleek dat m'n gevoel klopte.
Het is trouwens erg onprofessioneel dat de verpleegkundige je niet wil door verwijzen. Iedere hulpverlener weet (of zou moeten weten) dat als het niet klikt de gesprekken niet werken en je een collega in moet schakelen.

@multivit en nanda:
Zoeken jullie een psycholoog zodat het vergoedt wordt door de zorgverzekering of mag het ook een coach zijn die je zelf betaald?
Een ex-collega van mij is tegenwoordig professioneel coach. Zijn partner heeft ME, hij weet dus wat dat is. Het kennismakingsgesprek is gratis, daarna beslis je of je verder wilt of niet. Hij woont in Zuid-Holland. Als je in de buurt woont, komt hij naar je toe. Woon je verder weg dan kan het per telefoon en/of e-mail, net wat je voorkeur heeft.
De tarieven weet ik niet, wel goedkoper dan een psycholoog. Zie:
http://www.gvbcoach.nl/

Groetjes, Ariadne.
Gast

Bericht door Gast »

Nog bedankt voor de reacties. Ja mensen die ME kennen zullen het waarschijnlijk ook veel beter begrijpen. Ik zelf woon ver uit de buurt van Zuid-Holland. Maar erg goed dat hij zich hiermee bezig houdt en mensen wil en kan helpen. Ik zal eens de website bekijken.
Gebruikersavatar
angel66
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 sep 2012, 23:18

Bericht door angel66 »

@Alaska
Ik ben benieuwd naar je ervaring, als je die inmiddels hebt.
Bij mij kost praten heel veel energie en veroorzaakt uiteindelijk ook pijn dus emailtherapie/coaching vind ik ook een goede optie.

Dus laat maar horen, ik ben benieuwd
:P
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

Ik heb gehoord dat mijn psycholoog/counselor ook skype-therapie doet. Dus als iemand interesse heeft. Ik wil je altijd aan de contactgegevens helpen.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

alaska schreef:angel66 en dvb: Bedankt voor de tips, maar ik heb me al aangemeld bij chance4change. Is e-mailtherapie, dat lijkt me fijn omdat er geen reistijd bijkomt voor me. Als het tegenvalt, hou ik jullie ideeën in gedachten!
nanda: Moeilijk hè, om iets goeds te vinden? Er zijn zoveel mensen met een verkeerde kijk op ME of een methode die teveel volgens een vast stramien werkt. Wilma Boelman werkt cliëntgericht en oplossingsgericht, misschien ook iets voor jou? http://www.chance4change.nu/actueel/201 ... che-ziekte
Ik kan nog geen ervaringsverhaal vertellen, maar ik heb er wel een goed gevoel bij en dat heb ik niet vaak! Ik hoop dat jij ook iets vindt waarbij je je goed voelt.
xx Alaska
Alaska,
Kun je inmiddels iets over je ervaring met deze therapie vertellen?

Bedankt, Ariadne.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

dvb210 schreef:Ik heb gehoord dat mijn psycholoog/counselor ook skype-therapie doet. Dus als iemand interesse heeft. Ik wil je altijd aan de contactgegevens helpen.
Wie is je therapeut ??
Gebruikersavatar
marnavik
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2014, 18:11

Bericht door marnavik »

MIsschien e-mail contact met lotgenoten die deze rotziekte al wel ( deels) geaccepteerd hebben?? ( Hoe kun je het ooit helemaal accepteren, je hebt goede en slechte dagen qua acceptatie. Tenminste, dat merk ik aan mijzelf. Soms haat ik het om CVS te hebben als ik weer in mijn uppie op de bank zit terwijl mijn leeftijds genoten lekker aan het werk zijn / sporten / sociale contacten onderhouden. Maar vaak kijk ik ook naar wat ik nog wel kan..... als is het meestal niet veel. Het is zonde om al die ME- jaren depressief door te worstelen. Ik heb op een gegeven moment tegen mezelf gezegd dat de ME niet weggaat. Ik kan dus elke dag als een sjagerijnige trien de uren aftellen, maar ik kan er ook nog wat van proberen te maken. De tijd gaat evengoed gewoon voorbij. Dus dan de eisen maar flink bijstellen. )
IK heb geen psygoloog geraadpleegd, aangezien zij geen ervarings deskundige zijn......

Lotgenoten kunnen je tips geven en ervaringen uitwisselen hoe zij dit traject doorlopen hebben...... En je misschien toch een hart onder de riem steken van wat nog wel mogelijk is met ME/CVS.
Gebruikersavatar
alaska
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2012, 19:53

Bericht door alaska »

Hallo allemaal!
Het is een hele tijd geleden dat ik hier heb gekeken.
Ik heb de online therapie een tijdje gevolgd, kreeg elke week een opdracht. Het heeft me wel aan het denken gezet, maar het leverde me toch niet op wat ik ervan hoopte. Inmiddels ben ik opnieuw op zoek naar hulp bij de acceptatie. Zoals Marnavik adviseert, ben ik bezig om lotgenotencontact te zoeken. Het is voor anderen heel moeilijk te begrijpen, zelfs voor mensen met een andere chronische ziekte. De extra pijn van ME is toch ook het onbegrip en inderdaad de enorme wisseling in klachten per dag.
Hier nog iemand interessante nieuwe mogelijkheden uitgeprobeerd?
Groetjes,
Alaska
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

hi Alaska.
Ik had hele goede en minder goede mensen op me weg die mij geholpen hebben om te dealen met ME.
Maar het gekke is - accepteren, omgaan met onbegrip, creeren van je nieuwe vrijhed en kracht in deze afscguwelijke situatie - doe je zelf.
Ik kan je vertellen hoe ik het gedaan heb, maar ik denk dat je hier niet veel aam zult hebben, want iedereen heeft zn persoonlijke weg hierin.

Een klein visualisatie techniek van me: ik stop wat ik kwijt wil raken in een klein papieren bootje, ik dank voor de ervaring, zeg dat ik het niet meer nodig heb, en indien het mensen betreft, wens ik ze het allerbeste - ook al had ik nare ervaringen met ze. En laat het bootje varen weg van me op een rivier of de zee.
Steeds opnieuw als ik iets kwijt wil. Steeds opnieuw voor dezelfde ervaringen/mensen.
Ah - echt waar - en ik dank de ME voor wat ik hiervan geleerd heb, en zeg dat ik het niet meer nodig heb.
Ademhalingsoefeningen. Grappige films.
Trouwens - ken je boek Looking for Alaska ?
Prachtig !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hoi alaska

mmh moeilijk he. Ik accepteer het nooit omdat het niet bij mijn karakter past. Een wilde leeuw tem je ook niet denk ik als het niet gaat. Anderzijds hebben de bijna-dood ervaringen me wel geleerd dat dit lijf maar een transportmiddel is en dat ik het ermee moet doen, of dat het nu in gezonde, mooie, topconditie, lelijke, krullebol, stijl haar, zwart, wit, ziek, ... is.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie