Els Basten in Hart van Nederland (31-01-2007)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bruggie
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2005, 11:29

Els Basten in Hart van Nederland (31-01-2007)

Bericht door Bruggie »

Omdat er aardig wat jongeren van rond de 20 op het forum actief zijn leek me dit wel interessant om even te melden.

Vanavond om 22.30 wordt er in Hart van Nederland, op SBS6, een interview met Els Basten uitgezonden.
Zij is 23 jaar en heeft een boek, Het verborgen geluk, geschreven over haar leven, met ME.
Op haar website is meer informatie te vinden. Onder het kopje Peel en Maas kan je bijvoorbeeld een onlangs verschenen interview lezen.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

Laatst gewijzigd door Alie op 31 jan 2007, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Hoi Alie, ik denk dat je reactie niet echt slaat op de posting van Bruggie?
Want Bruggie praat nergens over 'een heel leven' of over 'dat het minder erg is als je ouder bent'.
Waarschijnlijk reageer je op het mailtje dat je hebt gehad?
Ik denk dat je Bruggie (die net nieuw is) een beetje laat schrikken met je reactie, terwijl ze alleen maar een tip geeft over een tv programma. ;-)

Bruggie: Bedankt voor de tip, helaas was ik net te laat om het te zien.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

sorry jazzie ik staat wel achter mijn standpunt maar ik heb hem weggehaalt
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Jammer genoeg moest er zo nodig reclame voor CGT doorheen. Zou Els daarvan geweten hebben, vraag ik mij af.
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ja dat was dus precies wat ik zei.. jammer.
Keep on rockin'
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

DAT noemen ze dus sluipreclame. Zouden ze eigenlijk een boete voor moeten krijgen volgens de vastgetelde richtlijnen.....!!!!!!

Ik ga ff kijken of dat programma een forum heeft of iets waar je dat in kwijt kunt....(Niet het reclamepunt, natuurlijk, maar of ze mss ook melding kunnen maken van een correctie o.i.d.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Heb het hart net gemailed en gevraagd om correctie en er in het kort bij verteld hoe gevoelig deze therapie ligt en dat het lang niet voor iedereen goed is, zelfs slecht etc. , ook al om de verkeerde beedlvorming.

Ook dat men zich afvraagt of Els er van "geweten" heeft.

Tja, meer kun je niet doen.
Bruggie
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2005, 11:29

Bericht door Bruggie »

Errrr, volgens mij heb ik vlak na mijn post iets spannends gemist! Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de reactie van Alie was/is. Als ik iets verkeerds heb geschreven hoor ik het graag, daar word je alleen maar wijzer van. En zo snel schrik ik niet.

Verder zie ik aan de post van Jazzie dat ik me heel snel moet voor gaan stellen, aangezien er word gerefereerd aan "ze", in de vrouwelijke zin van het woord. Ik ben toch echt een hij! ;-)

Goed: on-topic dan maar weer.
Bij het zien van dr. Blijenberg dacht ik al een heel klein beetje van "oh jee".
En echt in bijna de laatste zin "sneaken" ze CGT er tussendoor. Weliswaar deze keer redelijk genuanceerd met "gedeeltelijk genezen". Maar toch. Het gedweep met deze zogenaamde "Heilige Graal" wordt langzamerhand een beetje vermoeiend.

Voor de rest vond ik dat er best een goed beeld werd geschetst van hoe het is om ME te hebben. Ik ben in ieder geval benieuwd naar haar boek.
Op haar weblog is trouwens een reactie van Els te lezen over de uitzending. Daar staat vrij duidelijk dat ze dus geen CGT gevolgd heeft. Het lijkt er dus een beetje met de haren bijgesleept te zijn. Ik vraag me ook echt af of het allemaal toevallig is: eerst het stukje in de Libelle en nu tijdens dit interview. Misschien een klein "charme-offensief" van de Stichting en Nijmegen?
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

O, ja,

Charme offensieven lijkt me typisch iets voor de Nijmeegse groep.

Laten ze eerst eens genuanceerd in de openbaarheid treden, dan zal ik pas mijn bevoordeeldheid wat hun betreft kunnen laten varen....

Valt die uitzending met Els van SBS6 eigenlijk ergens nog eens over te zien?
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

De Stichting heeft van Fonds PGO extra geld gekregen voor wervingsacties. Of dat hiermee te maken heeft weet ik niet, misschien was het na die rare advertentie al op.

Ik heb ook naar Hart van Nederland geschreven, maar nog geen antwoord gekregen.
Plaats reactie