Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

vergoeding in 2017

Bericht door agnes »

Gisteren kreeg ik de nieuwe polis voor mijn OHRA zorgverzekering voor 2017. Daarin staat goed nieuws:

"Vrije zorgkeuze. Altijd. Overal.
- Kies zelf uw ziekenhuis, fysiotherapeut of andere zorgverlener.
- Dit geldt ook voor de aanvullende (tandarts) verzekeringen.
- Altijd de zorgverlener van uw keuze in de buurt.
- Wij vergoeden alle zorgkosten die binnen uw verzekering vallen volledig, welk ziekenhuis of welke zorgverlener u ook kiest.
- Vaak verstuurt de zorgverlener de rekening direct naar ons."


Kortom: OHRA vergoedt elke arts/therapeut volledig, ongeacht of ze er een contract mee hebben. Dus ook dr. Visser.
Nog niet eerder vergoedde OHRA elke arts/behandelaar.

Wie problemen heeft met de vergoeding voor dr. Visser, kan overwegen naar OHRA over te stappen. OHRA is onderdeel van CZ, maar ik weet niet of dit beleid ook voor verzekeringen onder de naam CZ geldt.
Gast

vergoeding in 2017

Bericht door Gast »

Zou ze toch even bellen of het echt klopt.....kleine lettertjes en zo...
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Er is een apart topic over de vergoeding van Dr. Visser:

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 408#231408

Groetjes, Ariadne.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb dinsdag mijn eerste afspraak bij dr Visser! Ben heel erg benieuwd.
Gast

Bericht door Gast »

De afspraak ging goed, de kanteltafeltest was erg vervelend. Vond dr Visser en dr Campen erg aardig.

Vandaag de uitslag gehad, ME en POTS, iets minder leuk. Ik moet nu compressiekousen proberen en medicatie (mestinon).
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Fijn dat de afspraak prettig verliep. Ja, dr. Visser en dr. van Campen (zijn vrouw) zijn erg aardig. Ik vond de kanteltafeltest ook heel vervelend, maar moest er nu eenmaal doorheen. Bleek orthostatische intolerantie te hebben, zoals ik al vermoedde.
Wat medicijnen geprobeerd, maar óf ze deden niets óf ze hadden een averechts effect. Iedereen reageert er anders op.

Succes!
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Heeft dr. Visser nog andere onderzoeken gedaan bijvoorbeeld een ECG?
En krijg je nog een inspanningstest?

Ariadne.
Gast

Bericht door Gast »

Ik hoop dat ik goed reageer op de medicatie!

Ariadne: ja volgens mij maakte hij ook een filmpje op mijn halsslagader, is dat een ECG?
Ik krijg geen inspanningstest omdat ik weinig krachtverlies heb in mijn lichaam, de vermoeidheid zit hem praktisch alleen in mijn hoofd. Ik kan bijvoorbeeld sporten en ik woon 4 hoog zonder lift, wat ook praktisch zonder problemen gaat.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Het kan dus niet 'gewoon' ME zijn, wel a-typische ME. Maar ik zou zeggen: meer onderzoek. Je had het al over schildklier, maar sowieso ook B12 en de uitgebreide test voor vit. D.
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Asje, ja wellicht. De kanteltafeltest ging volgens mij bij mij net zo slecht als bij 'gewone' ME'ers. Hartslag steeg 50 slagen per minuut en mijn bloedstroom verlies was tegen de 30%.

Vitamine D slik ik al 9 maanden dus ik denk niet dat ik dat kan testen zonder een verdraaid beeld te krijgen. Vitamine B12 hetzelfde verhaal.
Schildklier ga ik zeker onderzoeken ja!
Gast

Bericht door Gast »

Oh en ik heb zeker ook inspanningsintolerantie, maar dan betreft het mijn hoofd. Doe ik te veel (naar een verjaardag), heb ik daar minimaal een paar dagen tot een week veel last van door nog meer last van mijn hoofd te hebben. Nog meer moe, nog meer overprikkeld, beroerd van vermoeidheid etc.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Het filmpje op de halsslagader is een echo om de bloedstroom te meten, geen ECG (=hartfimpje met electroden op verschillende plekken op je lijf)

Wat je meldt over de hartslag en de verminderde bloedstroom, dat is POTS. Veel mensen met ME hebben het, maar hoeft niet en je kunt het ook hebben zonder dat je ME hebt.
Bij POTS hoort ook inspanningsintolerantie, voor meer informatie zie:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... nlijk.html
Misschien heb je alleen POTS?

Ik zou zeker meer onderzoek laten doen om andere dingen uit te sluiten.
Ik krijg de indruk dat de diagnose ME op weinig onderzoek is gebaseerd, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Sterkte en groetjes, Ariadne.
Gast

Bericht door Gast »

Nee dan heb ik geen ECG gehad. Wat zou een ECG nog kunnen vertellen, ben ik wel benieuwd naar.

Wellicht heb ik alleen POTS, ik weet het niet..
De diagnose ME is gebaseerd op de onderzoeken bij dr Visser en aan de hand van de symptomen (na het bespreken van de symptomen dacht hij al dat het ME was). Verder ben ik twee jaar geleden in Lelystad geweest en daar zeiden ze ook waarschijnlijk ME, maar dat was echt nergens op gebaseerd behalve de anamnese.

Wat ik ga onderzoeken:
- Schildklier (ik had namelijk ernstig uitgeputte bijnieren en heb daar de laatste 1,5 jaar aan gewerkt, dat gaat beter)
- B12 en vitamine D kan ik niet meten, maar vit D neem ik en vit B12 ook maar kan ik via dr Visser nog in injectie vorm krijgen.
- Wat raden jullie nog meer aan om te onderzoeken? Ik heb er zo weinig verstand van..
Gast

Bericht door Gast »

Ariadne, ik reageerde ook op vragen van asje in mijn eigen gestarte topic:
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 418#232418
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Een ECG is vooral bedoeld om andere oorzaken uitsluiten. Maar er is ook een kleine afwijking die de diagnose ME kan bevestigen. Zie:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-939.html

Maar dit is een ingewikkeld verhaal en omdat je toch geen ECG hebt gehad kun je het ook laten voor wat het is.

Groetjes, Ariadne.
Plaats reactie